Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@13:27:33 GMT

جبهه پایداری هم به دیدار روحانی می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۰۴۶۴

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: دولت هر طرز تفکری که مشی اعتدالی داشته باشد، از خود و همکار خود می‌داند و با آن مشورت می‌کند. آفتاب‌‌نیوز : شرایط کشور به گونه ای است که هر کسی برای کمک اظهار تمایل کند، مورد استقبال دولت قرار می گیرد. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دو ماه قبل اعلام کرد «دولت برای حل مشکلات کشور دست همه را به گرمی خواهد فشرد و پذیرای گرفتن یاری از همه جریانات سیاسی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اخیرا میزبان چهره های شاخص جریان اصلاحات بود و در چند روز آینده نیز قرار است با اصولگرایان به بحث و تبادل نظر بنشیند.
محمود واعظی درباره دعوت از جبهه پایداری برای شرکت در نشست اصولگرایان با رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: جبهه پایداری خیلی مخالف دولت است. نمی دانم حالا؛ بعید است.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا از همه طیف های اصولگرا برای دعوت می شود؟ گفت: احتمالا طیف های معتدل شان باید باشند. دولت هر طرز تفکری که مشی اعتدالی داشته باشد، از خود و همکار خود می داند و با آن مشورت می کند.
رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: جلسه ای که رئیس جمهور می خواهد بگذارد جلسه مشورتی با صاحب نظران در دانشگاه، بخش خصوصی و سیاسیون است و از نظر و دیدگاه آنها می خواهد برای اداره بهتر کشور بهره بگیرد لذا فکر می کنم از معتدل ها هستند.
واعظی درباره اینکه موتلفه اعلام کرده برای دیدار اصولگرایان با رئیس جمهور دعوت نشده گفت: ما هنوز کسی را دعوت نکردیم. البته موتلفه را همسو با جبهه پایداری نمی دانیم.
منبع: خبرآنلاین کد خبر: ۵۵۰۵۳۴ تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جبهه پایداری جریان اصلاحات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت

به گزارش قدس آنلاین، درآمد خالص ملی سرانه در یک تعریف ساده، سرانه کل عایدی مردم در طول یک سال پس از کسر هزینه استهلاک است. در حالی که در سال پایانی عملکرد دولت دهم (سال ۱۳۹۱) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۷.۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) رسیده بود، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درآمد ملی روند کاهشی به خود گرفت.

حتی در اوج سال‌های سرخوشی سیاسی برجام هم درآمد خالص ملی سرانه به سطح پایان دولت دهم نرسید و روند نزولی داشت.

بر اساس این گزارش، در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم (سال ۱۳۹۹) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) سقوط کرد. به عبارتی درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت روحانی به ازای هر نفر ۵.۲ میلیون تومان آب رفت و دولت گذشته از جیب هر ایرانی ۵.۲ میلیون تومان برداشت و آنها را فقیرتر کرد.

رشد منفی یا نزدیک به صفر اقتصادی از یک سو و افزایش مستمر نرخ تورم از سوی دیگر، عامل اصلی آب رفتن درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت گذشته بود.

اما از سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی به تدریج بهبود پیدا کرد به طوری که در سال ۱۴۰۰ درآمد خالص ملی سرانه با ۱۱.۳ درصد افزایش به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ هم مجددا روند افزایشی خود را حفظ کرد و به ۱۳.۷ میلیون تومان بهبود یافت.

بدین ترتیب در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم درآمد خالص ملی سرانه در کشور نزدیک به ۱۴ درصد بهبود پیدا کرد و درآمد خالص ملی سرانه هر ایرانی نسبت به پایان دولت روحانی ۱.۷ میلیون تومان بالا رفت، اما این رقم همچنان نسبت به اوایل دهه ۹۰ و قبل از شروع به کار حسن روحانی کمتر است.

طبیعی است که سقوط درآمد خالص ملی سرانه در کشور در ۸ سال دولت روحانی طی ۲ سال قابل جبران نیست؛ بنابراین با وجود رشد متوسط سالانه بالای ۴ درصدی اقتصادی کشور در دولت رئیسی، اما چون در ۸ سال دولت روحانی رشد اقتصادی به شدت نزولی بود و درآمد خالص ملی سرانه افت کرده بود، بهبود رشد اقتصادی در دولت سیزدهم، موجب افزایش سطح رفاه مردم شده، اما به سطح اوایل دهه ۹۰ بازنگشته و انتظار می‌رود با تداوم همین روند در دولت سیزدهم، سطح رفاه مردم به تدریج به روال پیش از دولت روحانی ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • عکس/ دیدار رئیس جمهور با نخبگان ایالت پنجاب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • عکس/ دیدار حجت الاسلام رئیسی با رئیس جمهور پاکستان
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • شهر کراچیِ پاکستان به‌ مناسبت سفر رئیسی تعطیل می‌شود
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس