Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه از استان هایی که داوطلبانه در راستای ساماندهی آموزش عالی دانشگاه های استان اقدام کنند، استقبال و حمایت می کند.

به گزارش ایرنا منصور غلامی عصر جمعه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان هایی که برای ساماندهی آموزش عالی از جمله ماموریت گرایی دانشگاه ها، ایجاد هم افزایی و تبدیل دانشگاه های ضعیف به قوی اقدام لازم را انجام دهند، مورد استقبال ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برخی دانشگاه ها ظرفیت و پوشش کافی ندارند یا استقبال کافی از آنها نشده که بایستی در کنار سایر دانشگاه ها قرار گیرند و به مراکز قوی دانشگاهی تبدیل شوند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: خوشبختانه استان خراسان جنوبی در رابطه با آمایش و ساماندهی آموزش عالی پیش قدم شده و امید است وزارت علوم بتواند برای حمایت از این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پیش قدم شود.
وی گفت: امروز چهار پروژه عمرانی که با همکاری خیرین احداث شده بود در دانشگاه بیرجند افتتاح شد که امید است این قدم ها در استان خراسان جنوبی و شهرستان ها بیش از پیش توسعه و گسترش یابد.
غلامی بیان کرد: وزارت علوم سال جدید را به خوبی آغاز کرد و فردا (شنبه) بیرجند خواهیم بود و روز یکشنبه نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی 97 ـ 98 ریاست جمهوری در دانشگاه تهران با اساتید و دانشجویان دیدار خواهند داشت.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که عصر امروز (جمعه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد بیرجند شد، مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند توان و انرژی، آزمایشگاه برق و کامپیوتر علی اکبر فلاحی، مرکز مشاوره و درمان و سرای دانشجویان متاهل دانشگاه بیرجند را افتتاح کرد.
شرکت در اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید خراسان جنوبی، بازدید از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، دیدار با اعضای هیات علمی و دانشجویان، حضور در شورای اداری استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از دیگر برنامه های سفر 2 روزه وزیر علوم و هیات همراه به این استان است.
حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همزمان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خراسان جنوبی سفر کرده است.
دانشگاه بیرجند به عنوان یکی از دانشگاه های مادر در شرق کشور هم اکنون 12 هزار و 540 دانشجو در 340 کد رشته فعال و جاری دارد.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانشگاه ساماندهي وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، صمد ابراهیمی نژاد ظهر چهارشنبه در در اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: موزه ها مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند که باید در حراست از این گنجینه ها همه بکوشیم.

وی اهمیت برگزاری این کنفرانس بین المللی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در برگزاری این کنفرانس ایفای نقش می‌کنند و این اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی را در برگزاری کنفرانس های علمی پیشرو اعلام کرد و گفت: توجه به هویت بومی و منطقه ای در هر استان مهم و حیاتی است و موزه ها یکی از مهمترین محمل ها برای معرفی و شناسایی این هویت هاست.

ابراهیمی نژاد با تاکید بر غیرقابل تغییر بودن تاریخ و جغرافیا گفت: وزارت علوم موظف است در کنار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفظ و انتقال میراث فرهنگی به آیندگان تلاش کند.

وی ادامه داد: موزه‌ها تنها محل بازدید اشیای تاریخی نیستند بلکه مکانی برای تحقیق، ترویج و آموزش هویت پیشینیان ما به شمار می‌روند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها نیز گنجینه‌هایی به شکل موزه داریم و باید حفظ و معرفی شوند، افزود: اگر به دنبال اشاعه تمدن ایرانی اسلامی هستیم باید ابتدا آگاهی کاملی نسبت به هویت و پیشینه خودمان داشته باشیم و آنها را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.

ابراهیمی نژاد تصریح کرد: با روی کار آمدن انقلاب تکنولوژی باید نگران ناآگاهی فرزندان از گذشته خود باشیم و لازم است در راستای حفظ و اشاعه موزه‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

کد خبر 6087750

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت