Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: پس از اعلام سفر سفر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به هند و اروپا، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از دهلی نو بخاطر ادامه خرید نفت از تهران انتقاد کرد.

پس از آنکه اعلام شد برایان هوک٬ نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا، از روز چهارشنبه٬ دهم اکتبر (۱۸ مهر)٬ سفری هفت روزه را به چند کشور اروپایی و هند آغاز کرده تا درباره روابط بازرگانی این کشورها با ایران٬ مذاکره کند، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از اقدام هند برای خریداری نفت از ایران و سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ضمن اشاره به دور دوم تحریم‌ها و انتقاد از هند برای خریداری نفت از ایران و سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه، اقدام این کشور را "غیر مفید" خواند.

نائورت این سخن را در پی خط و نشان کشیدن ترامپ Trump برای هند و خریداران نفت ایران بیان کرده است.

ترامپ چندی قبل پس از اینکه خبرنگاران درباره تصمیم برخی از کشورها همانند هند و چین برای ادامه خرید نفت از ایران سوال کردند، گفته بود: ما به حساب آن‌ها خواهیم رسید.

سفر هوک به اروپا و هند

بر اساس بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا٬ آقای هوک در سفر به لوگزامبورگ در جلسه‌ای با حضور وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

وی همچنین همراه با مقام‌های دفتر انرژی وزارت خارجه آمریکا به پاریس سفر می‌کند تا در آنجا با مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی، (IEA)٬ دیدار کند.

سفر به بروکسل و مذاکره با دیپلمات‌های اروپایی برای مذاکره درباره برنامه موشکی ایران٬ بخشی دیگر از این سفر آقای هوک خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید که برایان هوک از هند نیز دیدار می‌کند و در این سفر فرانسیس فانون٬ معاون وزیر خارجه در امور انرژی٬ او را همراهی خواهد کرد.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده که برایان هوک٬ درباره "نیاز مشترک برخورد همه جانبه با رفتارهای مخرب رژیم ایران در خاورمیانه" با متحدان واشنگتن مذاکره خواهد کرد.

دولت آمریکا با معرفی برایان هوک به عنوان رئیس یک نهاد جدید به نام "گروه اقدام ایران" در وزارت خارجه٬ تلاش‌های دیپلماتیک ویژه‌ای را برای پیشبرد سیاست خارجی جدید خود در قبال ایران آغاز کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا٬ آقای هوک در سفر جاری نیز تلاش خواهد کرد تا متحدان اروپایی واشنگتن و هند را با سیاست خارجی این کشور در قبا ایران همراه کند.

موضع هند

ما روز جمعه و در آستانه سفر برایان هوک به هند٬ یکی از مقام‌های وزارت دارایی این کشور در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت که کشورش٬ کماکان به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

سباش چندرا گرگ٬ معاون امور اقتصادی وزارت دارایی هند٬ گفت هنوز ساز و کار چگونگی پرداخت پول به ایران در ازای نفت٬ روشن نیست. به دلیل تحریم‌های تازه‌ای که آمریکا علیه ایران اعمال می‌کند٬ شرکت‌ها و موسسات مالی در جهان که با ایران مراودات بازرگانی داشته باشند٬ با خطر جریمه مالی از سوی دولت آمریکا روبه‌رو خواهند شد.

از سوی دیگر امروز جمعه روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد که مریکا در خصوص تحریم های نفتی ایران برای کشورهایی همچون هند که واردات نفت از این کشور را کاهش داده اما نمی توانند آن را قطع کنند، تخفیف هایی را قائل می شود.

مقام‌های آمریکا تائید کردند برای کشورهایی مانند هند که تلاش خود را برای کاهش نفت ایران صورت داده تا بر اساس مهلت تعیین شده از سوی واشنگتن آن را متوقف کنند، اما به هر ترتیب موفق نشده و یا تمایل به چنین کاری را ندارند، معافیت‌هایی را در نظر گیرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: دولت ترامپ ماه می گذشته پس از خروج از توافق بین‌المللی برجام، دستور داد تا تحریم‌ها علیه ایران دوباره اعمال شود. دور دوم تحریم‌ها که انتخاب میان تجارت با ایران و یا آمریکا را برابر کشورها قرار می‌دهد از ماه آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

تایمز عنوان کرد: هند توافق کرده است تا هزینه خرید نفت ایران را به روپیه پرداخت کند تا ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا را دور بزند. بدین ترتیب، این کشور به‌عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران، پس از آغاز دور دوم تحریم‌ها 9 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته از احتمال اعطای معافیت به خریداران نفت ایران خبر داده بود. بااین‌حال جان بولتون مشاور امنیتی کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که سیاست دولت برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران همچنان پابرجاست؛ هرچند وی اذعان داشت که دست‌یابی به این هدف غیرممکن است.

گزارش ها حاکی است، دولت ترامپ که پیشتر خواستار توقف صادرات نفت ایران همزمان با اجرای تحریم‌های 4 نوامبر (13 آبان‌ماه) شده بود، اکنون از این موضع فاصله گرفته و در آستانه صدور معافیت‌های تحریمی برای مشتری‌های نفتی ایران قرار دارد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع:مهر

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ناگفته های تتلو درباره حمایت از رئیسی / این خواننده به بی بی سی چه گفت؟ 2 خانم ناشناس در تمرین تیم‌ملی در آزادی چه می کردند ! بازیگر زن ایرانی تسلیم شد و در بیمارستان بستری شد + عکس دهکده پزشکان ایران کجاست؟ / 175 پزشک در این روستا به دنیا آمده اند + تصاویر 134 سال زندان به خطر تجاوز به سگ، گربه و یک دختر 13ساله + عکس تجاوز به زن باردار همسایه در حیاط خانه اش+عکس این موتور سوار را می شناسید؟! / او در آذربایجان غربی سگی را شکنجه داد! + فیلم اعتراف خانم منشی به قتل پزشک معروف رامهرمز / در جاده اهواز درگیر شدیم ! قتل جوان 17 ساله به خاطر چیپس سرکه نمکی + عکس دم کرده ای برای رفع سردردها پاییزی آیا هیتلر به جنس موافق گرایش داشت؟ / او عاشق فرمانده ارشد خود بود ! + عکس جزئیات قتل خانم معلم در زنجان / اعتراف عجیب یک زن نبرد دیدنی کروکودیل و شیر + فیلم عروسی لاکچری در عجیب ترین جای دنیا + تصویر عجیب و غریب‌ ترین طلاق‌ های جهان! + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه ترامپ Trump سفر سفر اقتصادی روزنامه ایران وزارت خارجه آمریکا سفر هند عکس فیلم ایران شیطان زن زندگی قتل وحشتناک تصاویر زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم