Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق رسانه ملی دیدار و گفت: وگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق رسانه ملی دیدار و گفت: وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* انعکاس «عقلانیت انقلابی» در اظهارات اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل

ضرغامی امروز با اشتراک گذاشتن تصویر زیر در صفحه توئیترش نوشت: «صبحانه با انجمن اسلامی دانشجویان مستقل؛ شعارشان «عقلانیت انقلابی» است. این ویژگی در تمام اظهارات آنان به خوبی منعکس بود. برخی نقاط مثبت و منفی کارنامه مدیریتی مرا با صراحت گفتند. از آنان ممنونم. معتقدند که بسیاری از اصولگرایان با بدنه جامعه بیگانه هستند و ...»

وی ادامه داد: «مردم را به درستی درک نمی‌کنند. «با آنان موافقم. می‌گویند: «نقد حکومت آری، نفی حاکمیت هرگز»! هم جزء لاینفک مواضع آنهاست. در تأیید آنان شعار معروف دوران انقلاب را یادآور می‌شوم. وقتی می‌گفتیم: «حکومت اسلامی آری، حکومت خودکامان هرگز»! «به سلطه جویان شرق و غرب، فروش خاک ایران هرگز.»

ضرغامی همچنین می‌نویسد: «نسبت به رویکرد رفتاری و فکری من نظر مثبت دارند و آن را اقدام مهمی در ارتباط با بدنه جامعه می‌دانند. اجمالاً عنوان «مستقلین» برازنده آن‌ها هست. تلاش می‌کنند تا از این ویژگی فاصله نگیرند. می‌خواستیم اولین بازی «گل کوچک» را استارت بزنیم. وقت نشد!»

* انتقاد و تقدیر دانشجویان در صبحانه صمیمی با عزت الله ضرغامی

علیرضا فیروزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در رابطه با این دیدار در صفحه شخصی اش در فضای مجازی نوشت: به اتفاق جمعی از دوستان به صرف صبحانه میهمان آقای ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما بودیم.

وی ادامه داد: در این جلسه از مرور تاریخچه جنبش دانشجویی و نقد جریانات سیاسی گرفته تا مسائلی همچون عقلانیت انقلابی، شفافیت، مسائل اقتصادی، معیشت و مشکلات مردم، عدالت در ابعاد مختلف، بحث کردیم.

وی تاکید کرد: آقای ضرغامی در زمینه عدالت آموزشی معتقد بود اوضاعی که بعضی از وابستگان قدرت و ثروت، با مدارس غیرانتفاعی یا دانشجوی پولی در کشور ایجاد کرده اند، تفاوت چندانی با طبقه بندی‌های اشرافی و غیر اشرافی چندصد سال پیش در زمان ساسانیان و ... که حق تحصیل را فقط برای طبقه‌های بالا محفوظ می‌دانستند، ندارد.

فیروزی تصریح کرد: در این دیدار به خاطر برخی مواضع سیاسی یا عملکردشان، مثل عدم استفاده از نیرو‌های جوان و متعهد و کادرسازی در زمان ریاست رسانه ملی، انتقاداتی مطرح کردیم و جا‌هایی هم بخاطر خیلی از اقدامات و نقاط مثبتشان از جمله دید اجتماعی و فهم رسانه‌ای که دارند (مصداقش پیج اینستاگرامی ایشان) تقدیر کردیم.

فیروزی همچنین تاکید کرد: چیزی که برایم جالب بود این بود که همه موارد را جز به جز روی تابلوی وایت برد اتاقش برای پیگیری یادداشت کرد. مباحث دیگری هم نگفته ماند که قرار شد در جلسات بعدی پیرامونش بحث کنیم.

ا ین فعال دانشجویی اظهار داشت: مدیر، چه در جمهوری اسلامی باشد چه در بلاد کفر، باید انتقادپذیر باشد. باید بجای اینکه مثل فلان وزیر در ناکجا آباد از کوره در برود و دیگران را تکفیر کند، نقد‌ها را و متعاقبش راهکار‌ها را با صبر و حوصله بشوند و با ادب پاسخ دهد. دیدن این روحیه در مهندس ضرغامی، جلسه را برایم شیرین‌تر کرد و ازاین رو فارغ از نقد‌ها و مسائل سیاسی و نیت خوانی‌هایی که احتمالا صورت خواهد گرفت، ایشان را مدیری شایسته می‌دانم.

وی در آخر هم تصریح کرد: از آقای ضرغامی برای حضور پررنگ‌تر در محافل دانشجویی دعوت کردیم که پذیرفت و انشالله پیگیر این موضوع خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عزت الله ضرغامی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی عقلانیت انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.
کانال عصر ایران در تلگرام

وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران گفت: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سیاست تحریم‌ شکسته خورده است، برای ما اذیت و آزارهایی دارد اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آن‌هایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

tags # تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • درخواست اتحادیه اروپا برای تحقیقات مستقل درباره گورهای جمعی خان‌یونس
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران