Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزارت امور خارجه روسيه رفتار برخي کشورهاي غربي در سازمان منع تسليحات شيميايي را ابزاري خواند و از آن بشدت انتقاد کرد.
به گزارش روز جمعه پارس تودي، وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي اعلام کرد که تلاش آمريکا و بريتانيا درهشتاد و نهمين نشست شوراي اجرايي سازمان منع تسليحات شيميايي، براي واگذاري اختيارات در مورد تعيين تقصيراستفاده از سلاح شيميايي به سازمان منع تسليحات شيميايي کاملا غيرقانوني است زيرا فقط شوراي امنيت سازمان ملل چنين اختياراتي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امورخارجه روسيه گفت، از اقدامات هلند و برخي کشورهاي غربي که عليه چهار تبعه روسيه هياهو راه انداخته اند، منزجراست.
وزارت امور خارجه روسيه خاطر نشان کرده است: چنين بنظر مي رسد که مبتکران اين توطئه عمدا شش ماه صبر کردند تا يک شايعه ديگر ضدروسي را در زماني که اين نشست در روزهاي 9 تا 12 ماه اکتبر برگزار مي شود، منتشر کنند.
در اين بيانيه آمده که روسيه مخالف اين ابتکار است و در صورت تحقق آن، سازمان منع تسليحات شيميايي به تشکيلات سرکوبگر تبديل مي شود که از آن براي هر کشور نامطلوب براي غرب استفاده خواهد شد.
وزارت امور خارجه روسيه تصريح کرد، به رغم اين فشارهاي غيرمنصفانه، به تلاش هاي خود براي جلوگيري از درگير کردن سازمان منع تسليحات شيميايي و دبيرخانه فني آن به اين خيمه شب بازي که براي دستيابي به اهداف سودجويانه زودگذر هدف گيري شده ادامه خواهد داد.
روسيه همواره به دفاع از کنوانسيون منع تسليحات شيميايي پرداخته است و اکنون جلوگيري از استفاده از اين وضعيت براي بازي هاي ژئوپليتيک را خواستار است.138/118
بيشتربخوانيد:
مسکو: بازرسي‌هاي مضاعف از تاسيسات شيميايي روسيه غيرقانوني است
روسيه: غرب از موضوع سلاح شيميايي عليه سوريه سوء‌استفاده مي کند
کليدواژه روسيه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند