Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رسانه های روسی از احتمال خالی شدن ایستگاه فضایی بین المللی از فضانوردان پس از بروز سانحه برای فضاپیمای سایوز خبر دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روز گذشته پس از بروز حادثه برای فضاپیمای حامل فضانوردان روس و آمریکایی با هواپیمای سایوز، روسیه اعلام کرد که فعلا اعزام فضانوردان به فضا را به مدت نامشخصی به حالت تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالیت ایستگاه بین المللی فضایی در صورتی که خدمه کنونی آن ایستگاه را ترک و به کره زمین بازگردند و خدمه جدیدی جایگزین نشوند، عملا متوقف خواهد شد.
سردبیر نشریه روسی «اخبار فضایی» در این باره گفت: ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون هیچگاه فعالیت خود را متوقف نکرده است اما در صورت ترک فضانوردان، برق و سیستم حرارتی مرکز فضایی از کار می افتد.
«ایگور مارینین» اضافه کرده است: این وضعیت (توقف فعالیت ایستگاه) پیشتر برای ایستگاه فضایی میر و ایستگاه «سالیوت-7» شوروی رخ داده و از کنترل خارج شدند، بنابراین ممکن است این اتفاق این بار برای ایستگاه بین المللی فضایی نیز رخ دهد.
به گزارش ایرنا، روز گذشته یک فروند فضاپیمای سایوز حامل یک فضانورد روس و یک آمریکایی از بایکانور قزاقستان پرتاب شد اما پس از 165 ثانیه دچار سانحه شد و فضانوردان داخل آن با محفظه ویژه به زمین بازگشتند.
ایستگاه فضایی بین المللی سازه ای فضایی به ارزش حدود 100 میلیارد دلار است که در آن چند کشور ازجمله روسیه و آمریکا مشارکت دارند و اکنون سه فضانورد در آن مستقر هستند.
ایستگاه فضایی میر نیز نخستین ایستگاه پژوهشی بشر در فضا بود که انسان به طور طولانی مدت در آن استقرار داشت که طراحی آن به اوسط دهه 70 میلادی باز می گردد.
ساخت ایستگاه فضایی میر در سال 1986 آغاز شد و در مدت 10 سال به تدریج تبدیل به بزرگترین سازه فضایی ساخت بشر شد و این رکورد را تا سال 2001 در اختیار داشت.
این ایستگاه فضایی برای تحقیق در حوزه های گوناگون مانند زیست شناسی، فیزیک، ستاره شناسی و هواشناسی مورد استفاده قرار گرفت و سرانجام در سال 2001 پس از اینکه در فعالیت این ایستگاه اختلالاتی ایجاد شد، از سوی روسیه نابود شد.
شبد**اروپام*391* 1346**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي روسيه فضانوردان ايستگاه فضايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، فرماندار ویژه ی مهاباد در ارتباط تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه هییت امنای این درمانگاه از فرمانداری مجوز فعالیت دارند افزود: این درمانگاهها برای ادامه ی فعالیت خود از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان  هم باید مجوز و پروانه فعالیت داشته باشند که در این زمینه اختلافاتی وجود داشت که برطرف شد و مجوز شش ماهه برای ادامه ی فعالیت این مرکز درمانی صادر شد.

حسن عباسی افزود: ممانعتی برای دایر شدن دوباره این مرکز درمانی وجود ندارد و هیئت امنا موظف است مشکلات مربوطه را برای ادامه ی فعالیت این درمانگاه مرتفع کند و از فردا فعالیت خود را از سر گیرند.

دیگر خبرها

  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال در آستانه تعطیلی
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • عکس برتر فضایی هفته / نمای شگفت‌انگیز ماه از ایستگاه فضایی
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند