Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@17:18:50 GMT

حکم محتکر دارو در فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۲۴۸۳

حکم محتکر دارو در فارس صادر شد

دادگاه مفسدین و اخلالگران نظام اقتصادی استان فارس، یک محتکر دارو را به ۱۲ سال حبس و جریمه نقدی ۴۱ میلیارد ریالی محکوم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،  برابر حکم صادره از سوی دادگاه، این متهم که محاکمه وی ۶ روز قبل به صورت علنی در محل دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شده بود، توسط شعبه ویژه این دادگاه به ۱۲ سال حبس، جریمه نقدی به میزان ارزش اموال مورد احتکار و دو سال محرومیت از اشتغال به امر دارو سازی و داروخانه‌ای محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیر کاظمی فرزند راه خدا که تنها متهم این پرونده بود، روز ۴ شهریور ماه ۱۳۹۷ و در پی کشف یک انبار دارویی در شهرستان نورآباد ممسنی دستگیر و در روز ۱۵ مهر ماه به اتهام اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق احتکار عمده شیر خشک و دارو به ارزش ۴۱ میلیارد و ۹۰۲ میلیون و ۹۷۴ هزار ریال در این دادگاه محکوم شد.

گفتنی است در ذیل رأی صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره ۲ ماده ۲ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور بر تعقیب قضائی مدیر یا مدیران، بازرسین و به طور کلی مسؤول و یا مسؤولان ذیربط که به خاطر بی توجهی به تکالیف مقرر در این تبصره جهت جلوگیری از وقوع جرم اقدام فوری و مؤثر انجام نداده اند؛ به اتهام معاونت در جرم مذکور تأکید شده است. در بخشی از محتویات این پرونده که در رأی دادگاه منعکس شده است درحالی به کشف سه انبار دارو و شیر خشک در شهرستان ممسنی اشاره شده است که بخشی از اقلام دارویی در استان و شهرستان با کمبود مواجه و شیر خشک مورد نیاز کودکان در آن مقطع از زمان از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان به صورت حواله توزیع می‌شد.

همچنین در رأی صادر از سوی شعبه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی دادگاه انقلاب استان فارس به گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مبنی بر غیر مجاز بودن انبار‌ها و نگهداری نامناسب دارو‌های مکشوفه در شرایط نامطلوب که منجر به غیر قابل مصرف شدن دارو‌ها و شیر خشک‌های احتکار شده در انبار‌ها و منقضی شدن تاریخ مصرف آن‌ها به علت احتکار و عدم توزیع آن در شبکه مصرف اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احتکار دارو محتکر دارو بازار دارو اخلال اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا جلایر افزود: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، ۹۴۳ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۳۰۰ کیلووات با سرمایه‌گذاری افزون بر هزار و پانصد و هفتاد و پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰ سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس منبع انرژی پاک، دسترسی آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و حمایت دولت را از جمله مزیت‌های سامانه‌های خورشیدی برشمرد و تصریح کرد: این سامانه‌ها طول عمر مفید ۲۰ ساله داشته و با شستشوی حداقل ماهی یکبار می‌توان بازدهی آنان را افزایش داد.
جلایر، درباره شرایط راه‌اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان فارس هم اظهار داشت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای همه تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان