Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@09:36:34 GMT

کوهنوردان پیشکسوت کشور به قله سهند صعود کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۳۰۰۵

کوهنوردان پیشکسوت کشور به قله سهند صعود کردند

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این صعود 80 کوهنورد مرد و 40 کوهنورد خانم طی پنج ساعت موفق به صعود به این قله شدند.
همچنین در کنار برنامه صعود به قله جام سهند، 55 کوهنورد پیشکسوت نیز از غار هامپوئیل مراغه دیدن کردند.

چهارمین گردهمایی پیشکسوتان کوهنوردی کشور با شعار «تبریز 2018 » از 18 مهرماه جاری به مدت سه روز در مراغه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجلیل از پیشکسوتان کوهنوردی منتخب و نمونه کشوری، هیات های ورزشی برتر آذربایجان شرقی، صعود سراسری به قله سهند، مراغه گردی و بازدید از غار هامپوئیل از مهم ترین برنامه های این گردهمایی سه روزه بود.
کوه سهند با سه هزار و 707 متر ارتفاع در 34 کیلومتری شمال شرق شهرستان مراغه است.
سهند، نام قله و رشته ‌کوهی آتشفشانی در جنوب تبریز، شمال مراغه و هشترود، غرب بستان‌ آباد و شرق آذرشهر، عجب ‌شیر و اسکو در آذربایجان شرقی است.
این رشته ‌کوه دارای 17 قله با ارتفاع بیش از 3000 متر است که بلندترین آنها قله کمال (قوچ ‌گلی داغی) 3707 متر بلندی دارد و مرتفع‌ ترین نقطه آذربایجان شرقی محسوب می ‌شود.
رشته ‌کوه سهند به دلیل برخورداری از انبوه گیاهان، چمنزارها، گلزارها و مراتع به عروس کوه‌‌ های ایران مشهور ‌است و سطح تمام مناطق این رشته ‌کوه پوشیده از سبزه ‌است.
قله کمال، جام، سهند، سلطان، دمیرلی، آغ‌ داغ، موتال داغی، شیر داغی، حرم داغی، گیرو داغی، آتاشان و درویش از مهم‌ ترین قلل رشته ‌کوه سهند محسوب می‌ شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، روستای اوغلی، یکی  از روستاهای بسیار نزدیک به تبریز است که اهالی آن از چندین سال گذشته تاکنون آرزوی پیوستن به محدوده شهر و یکی از محلات آن را دارند اما بنا بر آنچه اهالی و برخی مسئولان می‌گویند، این روستا هم جزو شهر است و هم نیست و از برخی امکانات لازم برخوردار نیست . شهروند خبرنگاری از نبود تیربرق لازم در خیابان سهند این روستا گلایه دارند. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام در روستای اوغلی خیابان سهند غربی یک محله با ۷۲ خانواده هستند که از نعمت برق محرومند وبارها به اداره برق قراملک مراجعه کردیم مدارک دادیم ولی هنوز خبری نیست والان ۷۲ خانواده از یک تیر برق که سر کوچه هست استفاده میکنند که آن هم مشکلات زیادی به بار آورده خواهشمندیم رسیدگی کنید

دیگر خبرها

  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • قیمت حواله سهند در بازار چقدر است؟
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • تجلیل از رئیس دادگاه بخش سراجو در مراغه
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا