Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فرانس ۲۴ خروج از توافق هسته ای ایران را اقدامی بی ثمر خواند که با خطر بروز درگیری در منطقه همراه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانس ۲۴ و رادیو بین المللی فرانسه خروج از توافق هسته ای ایران (برجام) را اقدامی «بی ثمر» خواند و گفت که با خروج از این توافق، خطر بروز درگیری در منطقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه در این مصاحبه که در حاشیه یک نشست در شهر «ایروان» پایتخت ارمنستان صورت گرفت، ضمن ابراز تبریک بابت انتصاب «لوئیس موشیکیوابو» وزیر خارجه روآندا به سمت دبیرکل جدید سازمان بین المللی کشورهای فرانسوی زبان، این انتصاب را نشانه یک «تحول واقعی سیاسی» در روآندا خواند.

ماکرون همچنین برای نخستین بار به ماجرای ناپدید شدن جنجالی «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی که پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه (روز دوم اکتبر) ناپدید شده است، واکنش نشان داد.

رئیس دولت فرانسه این رویداد مشکوک را موضوعی «بسیار جدی» خواند و خواستار افشای «تمام حقایق و روشنگری» در خصوص این ماجرا شد.

وی همچنین از گفتگو با مقامات عربستان و ترکیه پیرامون این موضوع در روزهای آینده خبر داد.

ماکرون در این مصاحبه با رد این دیدگاه که پاریس بابت توافقات تجاری مرهون ریاض است، اظهار داشت که «سیاست بر منافع اقتصادی ارجحیت دارد» و «این موضوع که عربستان سعودی مشتری مهم فرانسه در تمامی حوزه هاست، اشتباه است».

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مدعی شد که این کشور «در تأمین تسلیحات برای عربستان سعودی در جنگ یمن نقشی ندارد!».

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام دولت فرانسه به احضار سفیرش در باکو اعلام کرد که «طرف آذربایجانی بارها اعلام کرده که گفتگو با باکو به زبان تهدید و فشار نتیجه ای نخواهد داشت.»

دولت فرانسه دیروز سه‌شنبه در اعتراض به آنچه اقدامات باکو در آسیب‌زدن روباط دوجانبه توصیف کرد، «آنه بویلون» سفیر خود در باکو را برای مشورت به پاریس فراخواند.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده که سفیر فرانسه در باکو به علت تداوم اقدامات یک‌جانبه جمهوری آذربایجان که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه با آنه بویلون دیدار و گفت‌وگو کرده است. ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی کند.

کد خبر 6080834

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه