Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:10:57 GMT

خودروی بدون سرنشین،مغازه سیار شما +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۳۴۴۴

خودروی بدون سرنشین،مغازه سیار شما +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که خودروهای بدون راننده یا خودران وارد دنیای ما شده اند. آن‌ها هر روز بیش از گذشته پیشرفت می‌کنند و بهتر می‌شوند. کار اصلی این خودرو راحت‌ کردن رانندگی برای انسان‌ها است. بعضی اوقات این خودروهای بدون راننده کارهایی فراتر از جابه‌جایی انسان‌ها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها کالاهای آن‌ها را نیز به دستشان می‌رسانند.

مغازه‌های سیار مدت‌های زیادی است که به خریداران سرویس می‌دهند. اما هیچ وقت آن‌ها را بدون فروشنده ندیده ایم. اما حالا مغازه سیاری در حال تولید است که علاوه بر فروشنده، راننده هم ندارد!

این خودروی بدون راننده می‌تواند آینده مغازه‌های خواربار فروشی را تغییر دهد. شرکت تازه تاسیس Nuro یک کانسپت از خودروی بدون سرنشین خود را رونمایی کرده است که می‌تواند مواردی که آنلاین خریداری کرده اید را جلوی خانه شما بیاورد.

Nuro با این که یک شرکت تازه تاسیس است همکاری‌های خوبی با دیگر شرکت‌ها داشته است. برای مثال او با شرکت کروگر ( Kroger) برای یک برنامه آزمایشی در اسکات دایل همکاری کرده بود.

خریداران، کالاهایی که می‌خواهند در همان روز تحویل بگیرند به‌صورت آنلاین سفارش می‌دهند. و زمانی که خودرو همراه با سفارش آن‌ها درب منزلشان می‌رسد، یک پیام برای آن‌ها ارسال می‌شود. شما حتی می‌توانید مسیر او را از روی نقشه دنبال کنید. نکته جالب این است ‌که برای برداشتن کالاها باید یک کد مخصوص را درقسمت مخصوص خودرو وارد کنند و پس از آن درب صندوق برای شما باز می‌شود.

صندوق این خودرو تا 12 بسته خرید روزانه را در خود جای می‌دهد. در ضمن تحویل این کالا رایگان نیست و 5.95 دلار هزینه دارد. که به نظر برای این راحتی مبلغ زیادی نیست.

در ادامه فیلمی از این خودروی بدون سرنشین و مغازه سیار را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر

انتهای پیام/

مغازه سیار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه واردات شارژر خودرو‌های برقی به صورت نامحدود صادر شود

عباس جبالبارزی، نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: انحصار در تولیدات صنعتی و سیاست‌گذاری در مورد آن، مختص خودروی برقی نیست و در مورد خودرو‌های معمولی نیز سیاستگذار شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده است که بازار بزرگ کشور در اختیار چند شرکت محدوده تولیدکننده باشد.

وی افزود: سیاستگذار با دخالت در حقوق مصرف‌کننده و ایجاد انحصار برای برخی شرکت‌ها شرایطی را ایجاد کرده که به نفع هیچ از طرف‌ها نیست.
نائب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد اقتصاد در دست ساختار دولتی است و به همین دلیل تصمیم‌گیری‌ها و شرایط نیز به گونه‌ای پیش‌می‌رود که زمینه‌ساز تضییع حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: اکنون قیمت‌گذاری خودرو در کشور به گونه‌ای انجام می‌شود که بسیار گران‌تر از خودرو‌های خارجی با کیفیتی بسیار بالاتر است.

جبالبارزی عنوان کرد: به جای آنکه انحصار شکسته شده و واردات به نفع مصرف کننده انجام شود و تولیدکنندگان داخلی به لحاظ قیمت و کیفیت خود را ارتقا دهند برعکس شرایطی فراهم شده که انحصار ایجاد شده و عمده این شرکت‌ها نیز زیان‌ده هستند. اکنون ایران خودرو و سایپا زیان‌ده هستند در حالی که در هیچ کجای دنیا شرکت خودروسازی وجود ندارد که در شرایط انحصار کامل زیان‌ده نیز باشد.

وی افزود: این در حالی است که ایران خودرو درخواست ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و سایپا درخواست ۱۰۰ هزار میلیاردتومان تسهیلات بانکی خود را ارایه داده است تا بتوانند مشکلات مالی خود را حل کنند و این پرسش مطرح است که چه کمکی به مردم و اقتصاد کشور خواهد داشت.

تعرفه خودرو‌های برقی باید صفر شود

جبالبارزی خاطرنشان کرد: تعرفه خودرو‌های برقی باید صفر شود این در حالی است که تعرفه واردات خودرو‌های برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد و خودرو‌های برقی فراتر از ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۲۶ درصد به ایران می‌آیند.

تولید شارژر خودرو‌های برقی از انحصار خارج شود

نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در مورد خودروی برقی نیز تعرفه باید صفر باشد و اجازه واردات شارژر‌های آن داده شود. همچنین تولیدکنندگان متعددی این امکان را داشتند باشند که مجوز تولید شارژر خودرو‌های برقی را دریافت کنند.

ضرورت برنامه‌ریزی برای تولید خودروی برقی در داخل با مشارکت شرکت‌های بزرگ دنیا

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی برای تولید خودروی برقی می‌توانند با تولیدکنندگان و شرکت‌های بزرگ دنیا مشارکت کنند و یا آنکه با توان شرکت‌های دانش‌بنیان خودروی برقی تولید و حتی صادر شود.

جبالبارزی تاکید کرد:‌این پرسش مطرح است که چرا باید حتی برای لوازم جانبی خودرو‌های برقی از جمله شارژر‌های آن انحصار ایجاد شود. هزینه‌های گزاف به طور حتم از جیب مردم جبران می‌شود بنابراین باید اجازه نامحدود واردات لوازم جانبی از جمله شارژر خودر‌های برقی نیز صادر شود.

ضرورت قیمت رقابتی در مورد لوازم جانبی خودروی برقی

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان مکلف هستند که کالای کیفی و با قیمت رقابتی به دست مصرف‌کنندگان برسانند و در مورد خودرو‌های برقی نیز باید این شرایط فراهم شود که هم خودرو برقی و هم لوازم جانبی آن به صورت رقابتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو ساینا در کاشان / ۳ کشته و ۲ مصدوم
  • حادثه رانندگی در لرستان یک کشته و چهار مصدوم داشت
  • نقص فنی حادث، جان چهار نفر را گرفت
  • نجات سرنشین خودروی تریلر در محور بجنورد-شیروان
  • یک کشته و چهار زخمی در تصادف محور خرم آباد-ویسیان
  • یک کشته و سه زخمی در تصادف محور خرم آباد-ویسیان
  • غول‌های ژاپنی با هم خودروی برقی می‌سازند
  • خودروی مدیریت بحران شرکت گاز گیلان رونمایی شد
  • قیمت برخی از شرکت‌های لوازم خانگی افزایش یافت/ دردسر فروشگاه‌های بزرگ برای مغازه‌داران خرد
  • اجازه واردات شارژر خودرو‌های برقی به صورت نامحدود صادر شود