Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@19:58:56 GMT

جنايات عربستان؛ از کودکان يمني تا خاشقجي

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۳۵۱۴

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از نيويورک، ­سازمان ملل همزمان با افکارعمومي جهان از عربستان درباره سرنوشت جمال خاشقجي پاسخ مي خواهد، اين در حاليست که يونيسف مي گويد سالانه شصت و شش هزار کودک يمني جان مي دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سازمان ملل خاشقجي کودک يمني يونيسف عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین؛ از روز اول جنگ طوفان‌الاقصی، جریان رسانه‌ای و پروپاگاندای غرب و رژیم صهیونیستی، پابه‌پای قدرت نظامی این جبهه ظالم وارد میدان شدند تا حقیقت سال‌ها اسعمار، قتل، غارت، ترور و خشونت را وارونه جلوه داده و افکار عمومی مردم جهان را به سمت خود جلب کنند. در روایت آنان مجاهدین حماسی که برای آزادسازی سرزمین مادری‌شان مبارزه می‌کنند، یک گروه تروریستی که به زودی قرار است از صحنه روزگار محو شود معرفی می‌شود، حتی کار به جایی رسیده بود که برای مورد هدف قرار دادن مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها هم توجیه غیرحقیقی می‌آوردند و جاده کشتار مردم فلسطین را برای صهیونیست‌ها صاف می‌کردند. برای بررسی این سیاست رسانه‌ای از سوی اسرائیل و غرب و ارتباط آن با حقیقت میدانی با جعفرقنادباشی، تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بن‌بست اسرائیل

قنادباشی ادامه داد: امروزه اسرائیل در یک بن‌بستی قرار گرفته است که شبیه به باتلاق بوده و آن‌ها را پایین و پایین‌تر می‌برد. نتانیاهو اذعان داشته بود که آتش‌بس به نفع اسرائیل نیست و به معنای شکست خود اوست. حتی سایر مقامات صهیونیستی تصریح کرده بودند باید جنگ را ادامه داد و آتش‌بس به معنی پایان اسرائیل است. از این جهت آنان چاره‌ای برای متوقف کردن جنگ ندارند و باید این ادامه کشتار را به هر نحوی که هست از لحاظ سیاسی و رسانه‌ای توجیه کنند. گرچه همین راهی که پیش گرفتند هم به پایانشان منتهی می‌شود اما با تأخیر.

آمریکا موتور رسانه‌ای ضدمقاومت

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی جبهه غرب نظیر سی‌آی‌اِی با صرف بودجه‌های کلانی سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های خبری، به نحوی از انحا اداره افکار عمومی را در دست بگیرند تا توجیهاتی را برای جنایات خود در غزه دست و پا کنند. حتی کار به جایی رسیده است که به غیر شبکات، حتی در این پروژه برخی از شخصیت‌های شناخته شده نیز وارد صحنه می‌شوند.

او ادامه داد: آمریکا پشت‌پرده جدی بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی به نفع اسرائیل است، از این منظر که شکست اسرائیل با آتش‌بی، به معنای شکست آمریکا در منطقه است؛ به تعبیری در چنین شرایطی جدی‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است؛ لذا طبیعی است که آن‌ها وارد میدان شوند. اما نکته مهم و اساسی در این بین شکست روایت آمریکا از جنگ است. جنبش‌ دانشجویی به شکلی درحال به دست‌گیری هدایت افکار عمومی است که رسانه‌های آمریکایی در برگرداندن شرایط به نفع اسرائیل با چالش مواجه شدند.

رغبت مردم غرب به حماس بیشتر شده است

قنادباشی گفت: از آنجایی که نام حماس همواره با «تروریسم» در رسانه‌های غربی تکرار شده است؛ هنوز در جوامه آن‌ها نوعی گاردگیری نسبت به این گروه وجود دارد. اما در کل موضع مردم اروپا امروز با موضع حماس همسو است و می‌بینیم که مطالعه و تحقیق بر روی حماس گسترش یافته است.

کد خبر 850440 برچسب‌ها اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
  • طهرانچی: دانشگاهیان در یک شبکه ضدظلم، برای مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی دست در دست هم دهند
  • عکس یادگاری کودکان عضو جمعیت هلال‌احمر با قالیباف
  • ویدئو| خیزش دانشجویان اروپایی علیه جنایات صهیونیستها
  • نقش هنر بر پیکر جنگ‌زده یمن
  • فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن