Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@07:39:11 GMT

حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره ره‌آورد اسلام

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۳۶۰۰

حدیث روز/ سخن امام علی(ع) درباره ره‌آورد اسلام

اسلام روشن ترین راه ها است، جادّه هایش درخشان، نشانه های آن در بلندترین جایگاه، چراغ هایش پرفروغ و سوزان و میدان مسابقه آن پاکیزه برای پاکان است.

مشرق- امیرالمومنین امام علی علیه السلام:

ستایش خداوندی را سزاست که راه اسلام را گشود، و راه نوشیدن آب زلالش را بر تشنگان آسان فرمود. ستون های اسلام را در برابر ستیزه جویان استوار کرد و آن را پناهگاه أمنی برای پناه برندگان، و مایه آرامش برای وارد شوندگان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلام، حجّت و برهان برای گویندگان، و گواه روشن برای دفاع کنندگان، و نور هدایتگر برای روشنی خواهان، و مایه فهمیدن برای خردمندان، و عقل و درک برای تدبیر کنندگان، و نشانه گویا برای جویندگان حق، و روشن بینی برای صاحبان عزم و اراده، پند پذیری برای عبرت گیرندگان، عامل نجات و رستگاری برای تصدیق کنندگان، و آرامش دهنده تکیه کنندگان، راحت و آسایش توکّل کنندگان، و سپری نگهدارنده برای استقامت دارندگان است.

اسلام روشن ترین راه ها است، جادّه هایش درخشان، نشانه های آن در بلندترین جایگاه، چراغ هایش پرفروغ و سوزان، میدان مسابقه آن پاکیزه برای پاکان، سرانجام مسابقه های آن روشن و بی پایان، مسابقه دهندگان آن پیشی گیرنده و چابک سوارانند. برنامه این مسابقه، تصدیق کردن به حق، راهنمایان آن، اعمال صالح، پایان آن، مرگ، میدان مسابقه، دنیا، مرکز گرد آمدن مسابقه دهندگان، قیامت، و جایزه آن بهشت است.

متن حدیث: 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی شَرَعَ الْإِسْلَامَ فَسَهَّلَ شَرَائِعَهُ لِمَنْ وَرَدَهُ وَ أَعَزَّ أَرْکَانَهُ عَلَی مَنْ غَالَبَهُ فَجَعَلَهُ أَمْناً لِمَنْ عَلِقَهُ وَ سِلْماً لِمَنْ دَخَلَهُ وَ بُرْهَاناً لِمَنْ تَکَلَّمَ بِهِ وَ شَاهِداً لِمَنْ خَاصَمَ عَنْهُ وَ نُوراً لِمَنِ اسْتَضَاءَ بِهِ وَ فَهْماً لِمَنْ عَقَلَ وَ لُبّاً لِمَنْ تَدَبَّرَ وَ آیَةً لِمَنْ تَوَسَّمَ وَ تَبْصِرَةً لِمَنْ عَزَمَ وَ عِبْرَةً لِمَنِ اتَّعَظَ وَ نَجَاةً لِمَنْ صَدَّقَ وَ ثِقَةً لِمَنْ تَوَکَّلَ وَ رَاحَةً لِمَنْ فَوَّضَ وَ جُنَّةً لِمَنْ صَبَرَ فَهُوَ أَبْلَجُ الْمَنَاهِجِ وَ أَوْضَحُ الْوَلَائِجِ مُشْرَفُ الْمَنَارِ مُشْرِقُ الْجَوَادِّ مُضِی‏ءُ الْمَصَابِیحِ کَرِیمُ الْمِضْمَارِ رَفِیعُ الْغَایَةِ جَامِعُ الْحَلْبَةِ مُتَنَافِسُ السُّبْقَةِ شَرِیفُ الْفُرْسَانِ التَّصْدِیقُ مِنْهَاجُهُ وَ الصَّالِحَاتُ مَنَارُهُ وَ الْمَوْتُ غَایَتُهُ وَ الدُّنْیَا مِضْمَارُهُ وَ الْقِیَامَةُ حَلْبَتُهُ وَ الْجَنَّةُ سُبْقَتُهُ.

"نهج البلاغه، خطبه ۱۰۶"

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز حدیث روز ره آورد اسلام سخن امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، نماز عید سعید فطر، با حضور طلاب کشورهای مختلف، در مصلای قدس مجتمع عالی علوم انسانی (امین) قم، به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ربانی نماینده سابق جامعه المصطفی العالمیه در برزیل، برگزار شد.

وی در خطبه‌ اول نماز، با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان گفت: فرشته‌ای در آخرین روز از ماه مبارک رمضان، ندا می‌دهد که ای بندگان خدا! بشارت‌تان باد که خداوند متعال، تمام گناهان گذشته شما را آمرزید، پس بنگرید که بعد از این چگونه عمل خواهید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی عید فطر را روز لبخند و نشاط شادمانی دانست و از قول امام سیدالساجدین حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام در صحیفه سجادیه افزود: روز عید فطر، روز جشن و شادی و نیز اجتماع همیاری مسلمانان نسبت به یکدیگر است.

وی یکی دیگر از پیام‌های عید فطر را، رساندن ندای توحید به عالم دانست و خاطرنشان کرد: بزرگان دین به ما توصیه فرموده‌اند که عیدهای فطر و قربان را، با شعار لا‌اله‌الا‌الله، الله‌اکبر و سبحان‌الله زینت دهید و این خود، وظیفه‌ی ما مسلمانان را نسبت به گسترش دین اسلام به سراسر گیتی، دوچندان می‌نماید.

کارشناس قرآن و حدیث مدرسه عالی تبلیغ و ارتباطات اسلامی، ذکر تکبیر، تسبیح و تحمیل را در حقیقت تعظیم و بزرگداشت خداوند متعال برشمرد و افزود: این‌گونه اذکار، تشکّر از هدایت‌ها و نعمت‌های بیشمار الهی است.
 
وی با تأکید بر اینکه آسان‌ترین نیکی به برادر مؤمن و مسلمان، دعا کردن در حق اوست، گفت: از منظر امامان شیعه علیهم‌السلام، دعا سلاح مؤمن است و در حق دیگران مستجاب است؛ لذا حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمود: دعا بهترین و محبوب‌ترین اعمال در نزد خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی در خطبه دوم، با شرح و توضیح توصیه‌های امام صادق علیه‌السلام نسبت به برادران دینی‌ و نیازمند، گفت: اسلام به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، توجهی خاص دارد؛ لذا لازم است فقرزدایی، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی، همواره مورد توجه مؤمنین قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • انتشارکتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
  • «سیدعلی» و حواریون عاشورایی جرقه امید را در دل مومنان روشن کردند
  • امروز «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» فعلیت پیدا کرد
  • اتمام حجت امام با هویدا
  • معنای استراتژیک تحول
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • ببینید | رقابت اهالی خانه ما
  • امیرمحمد زند به «خانه» رسید