Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکا اعلام کردند ظرفیت مجموعه چادرهایی که به عنوان اردوگاه محل نگهداری کودکان مهاجر برپا شده است، از زمان آغاز به کار فعالیت این مرکز در تگزاس بیش از 10 برابر افزایش یافته است به نحوی که این اردوگاه اکنون می تواند سه هزار و هشتصد کودک را در خود جای دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تاسیسات که در شهر مرزی تورنیلو قرار دارد، زمانی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاست تحمل صفر خود را در برابر مهاجران اعلام و شروع به جداسازی کودکان از والدین آنها در مرز مکزیک کرد تنها چهارصد تخت ظرفیت داشت.
با وجود آنکه مقامات آمریکا می گویند پس از انتقادات شدید عمومی و افزایش فشارهای دادگاه های آمریکا بر دولت این کشور، تاسیسات نگهداری کودکان در تگزاس دیگر از کودکانی که به موجب سیاست تحمل صفر از والدین خود جدا شده اند، میزبانی نمی کند اما این مرکز در واقع حتی گسترش هم یافته است.
این مرکز در حال حاضر میزبان کودکانی که به تنهایی از مرز آمریکا عبور کرده اند هم هست.
مرکز نگهداری کودکان تورنیلو در حال حاضر محل اسکان هزار و 456 کودک سیزده تا هفده ساله است. به گفته مقامات وزارت امنیت کشور و وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، حدود نهصد نفر از این کودکان اهل گواتمالا هستند و در زمان ورود غیر قانونی به خاک آمریکا بازداشت شده اند.
البته مقامات فدرال آمریکا اجازه نمی دهند خبرنگارانی که برای بازدید از این مرکز راهی آنجا می شوند با کودکان مصاحبه کنند.
رفت و آمد به سمت این اردوگاه نیز به شدت کنترل می شود.
تورنیلو شهری با هزار و ششصد نفر جمعیت در پنجاه کیلومتری جنوب شرق ال پاسو در غرب تگزاس قرار دارد.
دولت ترامپ مدعی است سیاست تحمل صفر در برابر مهاجران که به خاطر آن دو هزار و ششصد کودک از والدین خود جدا شدند، برای تامین امنیت مرزها و ممانعت از ورود مهاجران غیر قانونی الزامی بوده است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: امريکا کودکان مهاجر دادگاه مراکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی موسوی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند ا ز این رو ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شده بود.

وی گفت: تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان اشاره کرد وگفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 6096771

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟