Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست نمایندگان مجلس و روسای دانشگاه های خراسان جنوبی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت تفویض اختیار به دانشگاه ها و اینکه نباید در نخبه پروری تنها ارائه مقاله معیار باشد تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نشست نمایندگان و روسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی شب گذشته (20 مهر) با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دانشگاه بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه سابقه دانشگاه فرهنگیان فردوس به قبل از انقلاب برمی‌گردد، عنوان کرد: اما این دانشگاه بخاطر قوانینی که دست و پای روسای فعلی و سابق دانشگاه را بسته است با مشکلاتی مواجه است.

 

امیرحسنخانی با بیان اینکه باید به دانشگاه تفویض اختیار داده شود، گفت: اگر دانشگاه بیرجند قرار است پذیرش دانشجو افغانی داشته باشد باید خودش بتواند به راحتی این کار را انجام دهد.

 

به گفته وی در فردوس حدود 6 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که اگر مهاجرت کنند با هیچ وسیله‌ای نمی توان آنان را برگرداند لذا باید به بودجه این دانشگاه‌ها نیز توجه شود.

 

نماینده مردم طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها کاربردی باشند، ادامه داد: جمعیت زیادی از دانشجوبان قصد خروج از کشور را دارند، برای دانشجویان در کشور ما هزینه می شود اما ثمره اش را کشورهای خارجی می برند.

 

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با انتقاد از اینکه تمرکز بودجه و پژوهش در تهران است، گفت: هیأت علمی و کارمندان دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها بسیار تلاش می‌کنند و دانشگاه بیرجند جزو دانشگاه‌های برتر در سطح کشور است.

 

وی افزود: بالاترین پژوهش‌ها در دانشگاه بیرجند با کمترین اعتبارات انجام می شود اما متأسفانه در کشور دیده نمی شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبه پروری و شاگردپروری اهمیت بسیاری دارد، تاکید کرد: نباید در نخبه پروری تنها ارائه مقاله معیار باشد.

 

فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با آمایش وزارت علوم مخالف نیستند، افزود: اما با محدود ساختن دانشگاه به بهانه آمایش مخالف هستند.

 

به گفته وی آمایش باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که دانشگاه‌ها توسعه پیدا کنند نه اینکه قفل شوند.
 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین زمینه استفاده از نیروهای افغانستانی تحصیل کننده در استان فراهم است که می‌توانند ارزآوری برای کشور داشته باشند، ادامه داد: باید به مسائل بومی و منطقه‌ای توجه شود.

 

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحصیل 50 هزار دانشجو در استان گفت: باید تلاش شود تا همچنان که از نظر کمیت پیشرفت کرده‌ایم ازنظر کیفیت هم پیشرفت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته 7 هزار نفر از نهبندان مهاجرت کردند، یادآور شد: اگر به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم توجه نشود با افزایش مهاجرت روبه رو خواهیم شد.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس نماز جمعه ارزانی اوقات فراغت ایلام کانون های مساجد امام جمعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تفویض اختیارات وزیر علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

‌در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان ١۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار ۵ نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این ۵ نفر «غلامحسین رضوانی» بود.

«غلامحسین رضوانی» در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲، در لیست «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» با اسم اختصاری «شانا» قرار داشت اما در نهایت با کسب ۱۵۸۲۱۶ رأی در جایگاه ۴۶ قرار گرفت و راهی دور دوم شد. آنچه در ادامه می‌آید بخشی از پیشینه کاری و مدیریتی رضوانی است که از نظر می‌گذرانید.

«غلامحسین رضوانی» متولد ۱۳۳۵ و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد همان رشته از دانشگاه تربیت مدرس است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی(مجلس قبلی) به عنوان نفر بیست و هشتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به قایم‌مقامی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در دولت نهم، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا)، عضویت در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت ماشین‌سازی پارس و شرکت آزمون جاده‌ای خودرو (زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) و همچنین عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رضوانی در مقطعی کوتاه رییس مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری بوده است.

او اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد دانشگاه است.

کد خبر 6089589

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است