Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: 147 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در 406 روستا آبرسانی سیار می شوند.

نوید ملازهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماهانه 6 هزار و 741 سرویس تانکر آب با حجم 80 هزار و 892 مترمکعب تحویل روستاییان چابهار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 166 روستا در بخش دشتیاری، 98 روستا در پلان و 142 روستا در بخش مرکزی از شبکه آبرسانی محروم هستند که با 20 تانکر دولتی و 22 تانکر استیجاری آبرسانی سیار می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار چابهار با بیان اینکه خشکسالی های اخیر خسارت سنگینی به بخش های کشاورزی و آب روستایی این شهرستان وارد کرده است، خاطرنشان کرد: 20 پارچه آبادی و روستای دیگر در این منطقه متقاضی آبرسانی سیار هستند.
وی بر پرداخت 150 میلیارد ریال بدهی های بخش آبرسانی سیار و بدهی های شرکت آب و فاضلاب روستایی برای خرید آب و اجاره تانکرهای بخش خصوصی، تعمیر و نوسازی تانکرهای فرسوده و اختصاص بیش از 35 تانکر جدید برای آبرسانی سیار تاکید کرد.
ملازهی اظهار داشت: نقاط عشایری و روستایی چابهار با مشکلات شدید کم آبی مواجه هستند و نیاز است مسئولان برای رفع مشکلات و تامین نیازهای اولیه مردم تلاش کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار چابهار گفت: هم اینک بیش از 50 تا 60 هزار نفر از ساکنان حاشیه شهر و برخی نقاط روستایی این شهرستان فاقد برق هستند و اداره برق علیرغم پیگیری ها و خرید انشعاب جدید تمایل زیادی برای رفع مشکلات مردم فاقد برق ندارد.
وی افزود: مرز ریمدان یکی از بهترین نقاط برای اشتغالزایی و جابجایی کالا و مسافر است ولی متاسفانه فاقد اینترنت، برق مناسب و شبکه آبرسانی شبانه روزی است.
ملازهی بیان کرد: در حوزه آبرسانی 2 پروژه در پایین دست سدهای پیشین و زیردان در حال اجراست که پس از تکمیل بسیاری از مشکلات مردم مرتفع می شود.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب روستايي آبرساني سيار چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان