Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین اختتامیه بخش آوایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، شب گذشته 20 مهرماه با حضور محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت و شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
در این مراسم که با تلاوت سید جواد حسینی قاری بین‌المللی کشور آغاز شد، فراهانی با اشاره به جشنواره بیست و سوم اظهار کرد: جشنواره های قرآنی پنجره‌ای به سوی نور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توصیف فرهنگ قرآنی سه قله تعریف شده است نخست افزایش دانسته‌های قرآنی و دوم ارتباط صحیح با این دانسته‌ها و عمل به بایدها و نبایدهای قرآنی، قله سوم نیز تجلی دانسته‌ها و اعمال قرآنی در رفتار ما است.
فراهانی ادامه داد: تجلی فرهنگ و رفتار قرآنی در جامعه هدف غایی است؛ انس با قرآن و رفتار قرآنی باید در تک تک افراد جامعه تجلی پیدا کرده تا جامعه تحول پیدا کند و آن وقت است که جامعه سعادت مند است.
وی با بیان اینکه وقتی قرآن انسان را به اندیشه ورزی تشویق می‌کند باید تعقل کرد، گفت: قرآن توصیه می‌کند که کرامت انسان‌ها را حفظ کرده و خود را از همه بندهای غیر خدایی آزاد کنیم، حرمت یکدیگر را نگه‌داشته و از سوءظن که بعضی از آنها گناه است بپرهیزیم.
فراهانی با بیان اینکه مسئولین هم باید تلاش کنند خود را با آموزه‌های خود تطبیق دهند، عنوان کرد: اینکه انتظار داشته باشیم یکی بیاید که جامعه را عوض کند اشتباه بوده و باید خود را تغییر دهیم تا جامعه نیز تحول پیدا کند.
وی با اشاره به جشنواره‌های قرآن و عترت، گفت: جشنواره‌ها موجب می‌شود که قرآن را به زندگی خود نزدیک کرده و عامل تحول در خود کنیم.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: قرآنی‌ها باید با یکدیگر مهربان بوده وبا مردم رفتار مهربان داشته باشند و تا بتوانند در دانشگاه‌های علوم پزشکی قرآن را ترویج کنند.
وی با اشاره به حضور بیش از 60 هزار نفر در جشنواره بیست و سوم عنوان کرد: این یک تحول بوده و امیدوارم سال آینده پنجره‌های بزرگتری باز شوند.
فراهانی ادامه داد:در جامعه شاید زمانی که موضوع فعالیت‌های قرآنی وسط می‌آید، بحث‌های آوایی مطرح شود، اما ما دانشگاهی بوده و باید به مفاهیم قرآنی و پژوهش در آن بپردازیم، به همین دلیل در این جشنواره ما بخش پژوهشی را اضافه کردیم و باید بیشتر به آن بپردازیم.
وی با اشاره به رتبه نخست وزارت بهداشت در جشنواره ملی دانشجویی گفت: این نشان می‌دهد وزارت بهداشت گام‌های خوبی برداشته و باید این مسیر را ادامه داد و آن را به یک نهضت قرآنی در سراسر کشور تبدیل کنیم.
به گزارش ایکنا، در ادامه این مراسم از شهریار پرهیزگار حافظ و معلم پیشکسوت قرآنی کشور تقدیر شد؛ وی در سخنانی با بیان اینکه این همه تقدیر را از جانب قرآن می‌دانم گفت: هر چیزی دارم از قرآن است؛ قرآن شریف است هر کسی به آن خدمت کند مورد لطف آن قرار می‌گیرد.
به گزارش ایکنا در ادامه این مراسم ۳۳ جایزه به برگزیدگان گرو‌ه‌های تواشیح، حفظ ۵ جزء، حفظ 10 جزء،۳۶ جایزه در حفظ ۱۵ جزء، 20 جزء و حفظ کل، 36 جایزه در ترتیل وتحقیق 27 جایزه دعا و مناجات و ترجمه خوانی، 27 جایزه به آیین سخنوری واذان در سه بخش اساتید کارکنان و دانشجویان اهدا شد.
همچنین دانشگاه‌ پزشکی شیراز در رتبه بندی این جشنواره، به کسب مقام نخست و دانشگاه‌های علوم پزشکی کاشان، تبریز، اردبیل و اهواز نیز رتبه‌های دوم تا پنجم را کسب کردند.
بر اساس این گزارش با اعلام میزبانی همدان برای جشنواره بیست و چهارم و اهدای پرچم جشنواره به مسئولان دانشگاه همدان پرونده جشنواره بیست و سوم بسته شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت سلامت رفتار پژوهش شهریار پرهیزگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام نهادن در راه قرآن، باقیات الصالحات است، گفت: هر انسانی که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهد، گمراه نخواهد شد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مربیان یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: گفتمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را که توسط شما فعالان فرهنگی در جامعه تبلیغ می‌شود، مدیون و مرهون استاد شهید مرتضی مطهری هستیم.

وی افزود: نقش استاد مطهری در روزآمد کردن اندیشه‌های اسلامی بویژه تبیین نظری نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار مختلف مردم بی‌بدیل است. شهید مطهری با قلم، فکر و در نهایت با شهادت خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ساری و جاری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است و هیچ تحریف و شکی در آن راه ندارد، خاطرنشان کرد: فردی که زندگی خود را در ساحت‌های مختلف، با قرآن تطبیق دهد و در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم گام بردارد، گمراه نخواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما عزیزان که مربی قرآن و ادامه دهنده رسالت پیامبر اکرم اسلام(ص) در تبیین و گسترش مبانی و مفاهیم این معجزه الهی هستید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با ابراز خرسندی از حضور خود در موسسه فرهنگی قرآن و عترت حورای بهشتی، گفت: گام نهادن در راه قرآن باقیات الصالحات است و بدون شک با اخلاص مربیان این موسسه، انسان‌های بزرگی تربیت و به جامعه تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن