Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه ششم نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX ۲۰۱۸) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۰ تا ۱۴ آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX ۲۰۱۸) که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود، از ۱۷ زون تخصصی تشکیل می‌شود که شامل موضوعاتی، چون نوآوری و فناوری کشاورزی و زیستی؛ نوآوری و فناوری انرژی (برق و انرژی‌های تجدید پذیر)؛ نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی؛ نوآوری و فناوری صنایع نساجی و پوشاک؛ نوآوری و فناوری آب؛ نوآوری و فناوری مهندسی پزشکی؛ علوم شناختی و همگرا؛ نوآوری و فناوری نانو؛ نوآوری و فناوری ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیگر زون‌های تخصصی رینوتکس ۲۰۱۸ را نوآوری و فناوری صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی؛ نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ نوآوری و فناوری صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی؛ نوآوری و فناوری مواد پیشرفته، کامپوزیت و مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری نرم و هویت‌ساز (صنایع فرهنگی و خلاق)؛ فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی؛ صنایع دفاعی؛ تکنولوژی‌های آموزشی و مهارتی و نیز شهر هوشمند تشکیل می‌دهد. این نمایشگاه همچنین به فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی می‌پردازد که در آن نوآوری و فناوری‌های دانش‌آموزی در سطح استان آذربایجان شرقی ارائه خواهد شد.

ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی همانند سال‌های گذشته در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیز نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود. اهداف این رویداد کمک به تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار؛ شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور؛ معرفی فناوری‌ها و بسترسازی برای کاربردی کردن توانمندی‌های پژوهشی است.

از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی می‌توان به معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی؛ ایجاد ارتباط میان دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی؛ گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی؛ ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان؛ جذب سرمایه‌گذار (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و نیز افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان اشاره کرد.

گفتنی است؛ مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا پایان مهرماه تمدید شده است و علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.rinotex.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نمایشگاه نمایشگاه بین المللی معاونت علمی و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین