Web Analytics Made Easy - Statcounter

اربیل – ایرنا- رسانه های رسمی جنبش تغییر از احزاب مخالف در کردستان عراق با انتقاد از سیاست های اخیر احزاب حاکم خواستار آن شدند که این احزاب مسئولیت اصلی این شکست ها را بپذیرند.

به گزارش ایرنا، این رسانه ها با انتقادهای شدید خود تاکید کردند که احزاب حاکم در کردستان عراق (حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق) با تعطیل کردن پارلمان محلی در سه سال گذشته زمینه را برای شکست های بزرگ سیاسی فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این انتفادات آمده است: با کودتای 12 اکتبر در سه سال گذشته از سوی دو حزب حاکم زمینه ای فراهم شد تا نفت اقلیم کردستان عراق بمدت 25 سال برای شرکت روس نفت حراج شود و در نبود پارلمان کردستان عراق سیستم کسر حقوق کارمندان را به زور اجرا کردند و همزمان مالیات ها را بشکل گسترده ای افزایش دادند.
در بخش دیگری تاکید شده است که بعد از این اقدام ها، موضوع فروش سلاح های خارجی مطرح شد که براساس آن دو حزب حاکم به بهانه مبارزه با داعش سلاح هایی را از کشورهای خارجی دریافت و آن را در بازار سیاه به فروش می رساندند و به دلیل نبود کمیته بررسی حقایق، این فساد گسترده هیچ وقت آشکار نشد.
در خاتمه این انتقادها تصریح شده است که دو حزب حاکم به نام انجمن عالی احزاب تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفتند، رفراندومی که مردم کردستان عراق تاوان سنگین آن را پرداخت کردند و حالا بعد از سه سال کودتا دو حزب برای کسب پست های بیشتر در بغداد با همدیگر به رقابت می پردازند.
گفتنی است 12 اکتبر اشاره به روزی دارد که در پی انتقادها به تصمیم پارلمان کردستان عراق در 12 اکتبر 2015 برای اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان عراق این پارلمان بمدت 2 سال تعطیل شد و نمایندگان جنبش تغییر از دولت محلی اخراج شدند.
یوسف محمد یکی از رهبران جنبش تغییر در سخنانی این روز را یادآور تلاش حاکمیت برای باقی ماندن در قدرت بدون تکیه بر ابزارهای قانونی دانست و گفت: اراده مردم در مبارزه با فساد و بی عدالتی سرانجام پیروز خواهد شد.
خاورم**351**4**380

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي جنبش تغيير همه پرسي داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • شکست حماس باوجود تونل‌ها ناممکن است/حماس حاکم غزه پساجنگ خواهدبود
  • پرچم کردستان عراق در خانه‌‌ای ویران شده در غزه خبرساز شد (فیلم)