Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@17:09:36 GMT

علت بدبيني برخي افراد چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۴۸۴۴

علت بدبيني برخي افراد چيست؟

خبرگزاري آريا -

تصميم گيري بدبينانه به طور بالقوه مي‌تواند به يک هسته غيرفعال مرتبط باشد
مشاهدات جديد دانشمندان نشان داد که تصميم گيري بدبينانه به طور بالقوه مي‌تواند به يک هسته غيرفعال در مغز مرتبط باشد.
چرا برخي افراد در مواقع تصميم گيري به همه اتفاقات با بدبيني مي‌نگرند؟ اکنون دانشمندان علوم اعصاب "ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آي.تي"(MIT) دريافته‌اند که کدام ناحيه مغز ممکن است باعث بدبيني افراد شود.
چندين سال است که محققان ام.آي.تي در حال بررسي علوم اعصاب تصميم گيري هستند. محققان در مطالعات پيشين بر اين باور بودند که "تصميمات هزينه-فايده"(cost-benefit decisions)، به يک مدار مغزي که از قشر پيش‌پيشاني به يک خوشه‌اي خاص از نورون‌هاي واقع در "جسم مخطط"(striatum) متصل مي‌شود، مرتبط مي‌باشد اما بعدها محققان با آزمايشات بسيار دريافتند که اين طور نبوده است.
جسم مخطط يا استرياتوم يا نئواسترياتوم يکي از بخش‌هاي زيرقشري مغزجلويي است. اين ناحيه، ورودي اصلي از عقده‌هاي قاعده‌اي است. خود جسم مخطط ورودي‌ها را از قشر مغز دريافت مي‌کند. در نخستي سانان از جمله انسان، يک نوار ماده سفيد به نام کپسول داخلي جسم مخطط را به دو بخش پوسته و هسته دم دار تقسيم مي‌کند.
در اين تحقيق جديد محققان بر روي ناحيه‌اي از مغز که در آن بدبيني در فرايند تصميم گيري تاثير مي‌گذارد، متمرکز شده بودند. محققان در اين مطالعه "هسته دم دار" (caudate nucleus) را مورد بررسي قرار دادند.
هسته دم‌دار يکي از عقده‌هاي قاعده‌اي مغز است. هسته‌هاي قاعده‌اي از پنج هسته زيرقشري مغز تشکيل شده‌اند. هسته پوتامن، هسته دم دار، توده سياه، ساب تالاميک و گوي رنگ پريده. اين هسته با پوتامن، گلوبوس پاليدوس، تالاموس، توده سياه و هسته ساب تالاميک در ارتباط بوده و در انجام حرکات موثر مي‌باشد.
آنها آزمايشات خود را بر روي ميمون‌هاي "ماکاک"(macaque) انجام دادند و نخست هسته دم‌دار حيوانات را با يک جريان الکتريکي کوچک تحريک کردند. در گام دوم حيوانات را در موقعيت تصميم گيري قرار دادند. محققان براي آنها يک نوشيدني را به عنوان پاداش قرار دادند. نتايج آزمايشات غافلگيرکننده بود زيرا محققان دريافتند با تحريک هسته دم دار، حيوانات از برداشتن پاداش اجتناب کرده اين درحاليست که پيش از تحريک هسته دم دار آنها اجتناب نمي‌کردند.
اساسا اين تحقيق نشان داد که تصميم گيري بدبينانه به طور بالقوه مي‌تواند به يک هسته غيرفعال مرتبط باشد. "آن گري بيل"(Ann Graybiel) نويسنده ارشد اين مطالعه گفت: اکنون تمرکز خود را براي يافتن دليل اين پديده در انسان متمرکز کرده‌ايم تا دريابيم آيا فعاليت غيرطبيعي در هسته دمدار مي‌تواند علت تصميم گيري از روي بدبيني در افراد مبتلا به اضطراب و افسردگي باشد يا خير.
اگر نتايج اين مطالعات مثبت باشد مي‌تواند به پزشکان در توسعه يک درمان مناسب براي افراد مبتلا به اضطراب، افسردگي و يا مبتلا به اختلالات روانپزشکي حاد کمک کنند تا احساسات منفي افراد را نسبت به جهان تغيير دهند.
منبع خبر: بهداشت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks

دنباله‌دار Pons-Brooks اولین‌بار در سال ۱۳۸۵ میلادی کشف شد. این گلوله برفی کثیف هر ۷۱ سال یک‌بار به درون منظومه‌شمسی ما بازمی‌گردد و این‌بار شروع به نمایشی برای نوردهی دوربین می‌کند.

در تصویر روز ناسا چه می‎‌بینیم؟

جریان آبی روشن در تصویر، دم یونی Pons-Brooks است که متشکل از مولکول‌های باردار است. این مولکول‌ها توسط باد خورشیدی از هسته دنباله‌دار دور می‌شوند.

دم یونی نیز توسط باد خورشید و چرخش هسته دنباله‌دار شکل می‌گیرد. دنباله‌دار ۱۲p یا Pons–Brooks اکنون با دوربین‌های دوچشمی در اوایل عصر به سمت شمال غربی قابل مشاهده است.

انتظار می‌رود این دنباله‌دار که اغلب درحال شعله‌ورشدن است، به درخشندگی خود ادامه خواهد داد و حتی ممکن است با چشم غیرمسلح، برای کسانی که در مسیر کلی خورشید‌گرفتگی ۸ آوریل هستند قابل مشاهده باشد.

منبع: دیجیاتو 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی علوم فضایی و نجوم

دیگر خبرها

  • تولید صنعتی ابزار دقیق هسته ای
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • محققان: سرکه سیب در سه ماه بین ۶ تا ۸ کیلوگرم از وزن شما را کم می‌کند
  • آلودگی نوری در شب ریسک سکته مغزی را افزایش می دهد
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند!/ عکس
  • غذای نئاندرتال‌ها چه بود؟
  • تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله‌دار Pons-Brooks