Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@21:34:04 GMT

تیر کلاهبرداری از زائران اربعین به سنگ خورد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۵۰۰۰

روزنامه جوان نوشت: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت مردی عراقی خبر داد که با جعل بیش از ۴ هزار ویزای جعلی اقدام به کلاهبرداری از زائران اربعین می‌کرد. سرهنگ کیوان ظهیری به زائرانی که قصد عزیمت به مراسم اربعین را دارند هشدار داد اعتماد بی‌جا به افرادی که خارج از ساختار قانونی فعالیت می‌کنند به زیان خودشان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ کیوان ظهیری در توضیح خبر گفت: چند روز قبل مأموران کلانتری ترمینال جنوب به رفتار مردی جوان مظنون شدند و از او تحقیق کردند. بررسی‌های اولیه نشان داد که این مرد ۴۲‌ساله تبعه کشور عراق است. وقتی در بازرسی از او تعدادی ویزای جعلی کشف و مرد جوان به کلانتری منتقل شد و تحقیقات از او ادامه پیدا کرد. مرد عراقی در بازجویی‌ها به جعل ویزا و پاسپورت کشور عراق اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل و در آستانه سفر زائران به عتبات باهمدستی یکی از دوستانش تصمیم به کلاهبرداری از زائران گرفته بود که بازداشت شد. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، همدست او هم بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۴‌هزار ویزای جعلی و ۲۷۰‌پاسپورت جعلی، حدود یک‌میلیارد تومان دلار، مهر‌های جعلی کنسولگری و دستگاه‌های جعل کشف شد. سرهنگ ظهیری گفت: تحقیقات بیشتر از متهمان در جریان است.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • مقام اول استان سمنان در اخذ ویزای تمتع/ اجرای طرح «خشت بهشت»
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین