Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@21:06:29 GMT

جلوگيري از ريزش مو با چند حرکت يوگا!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۵۰۹۴

جلوگيري از ريزش مو با چند حرکت يوگا!

خبرگزاري آريا -
يوگا يکي از ورزش هايي است که تاثير بسيار زيادي روي کاهش وزن، سلامتي و حتي ريزش مو هاي تان دارد. به راحتي با چند حرکت يوگا مي توانيد از ريزش مو هاي تن جلوگيري کنيد
8 حرکت يوگا براي جلوگيري از ريزش مو
يوگا نوعي فعاليت جسمي و ذهني است که به ريلکس شدن، کاهش استرس، تقويت نيروي حياتي و سلامت کلي بدن کمک مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همه مهم تر اين که يوگا با کاهش استرس و تقويت جريان خون ريزش موهارا نيز متوقف مي کند. اگر مشکل ريزش مو داريد اين ورزش هاي يوگا را تمرين کنيد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Camel pose

جلوگيري از ريزش مو با چند حرکت يوگا‎
اين تمرين “حرکت شتر” گردش خون را در سر تقويت و ريزش مو را متوقف مي کند. روي زانوها بنشينيد و دست ها را روي قسمت پايين ستون فقرات قرار دهيد. باسن را به سمت جلو بکشيد و تيغه هاي شانه را به سمت همديگر فشار دهيد. به عقب خم شويد و دست ها را روي مچ پاها قرار دهيد. بعد از 5 نفس عميق هنگامي که نفس را به داخل داده ايد به حالت اوليه برگرديد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Downward-facing dog pose

اين تمرين جريان خون را به سمت سر هدايت مي کند. به حالت چهار دست و پا روي زمين قرار بگيريد و دست ها را به اندازه عرض باسن از هم فاصله بدهيد. با فشار آوردن روي انگشت هاي پا باسن را بالا ببريد و تمام وزن را روي پاها بيندازيد. پاشنه پا بايد روي زمين باشد و بدن به شکل “V” برعکس باشد. به مدت 1 الي 3 دقيقه در همين حالت بمانيد سپس به حالت اوليه برگرديد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Knees to chest pose

به پشت دراز بکشيد و زانوها را به سمت سينه خم کنيد. زانوها را بغل کنيد. هنگام بازدم زانوها را به سينه نزديک تر کنيد و هنگام دم رها کنيد. بعد از 12 نفس عميق پاها را به آرامي رها کنيد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Seated forward bend pose

اين تمرين يوگا توليد اکسيژن در پياز مو را تقويت مي کند. روي زمين بنشينيد و پاها را دراز کنيد. کمر را صاف کنيد و دست ها را همراه با دم بالا ببريد. همراه با بازدم به جلو خم شويد و در حالي که انگشت هاي پا يا مچ پا را گرفته ايد پاها را بکشيد. بعد از 5 تا 20 تنفس با بازدم بلند شويد و به حالت اوليه برگرديد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Shoulder stand

به پشت دراز بکشيد. هنگامي که نفس را داخل مي دهيد پاها را بالا ببريد به طوري که انگشت ها به جهت سقف قرار بگيرند. با شانه ها و پشت گردن تعادل بدن را حفظ کنيد. ستون فقرات و پاها بايد يک خط مستقيم را شکل بدهند. 30 ثانيه الي 1 دقيقه در همين حالت بمانيد سپس به آرامي زانوها را خم کرده و به حالت اوليه برگرديد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Big toe pose

يکي ديگر از حالت هاي وارونه يوگا که جريان خون را در سر تقويت مي کند. صاف بايستيد و پاها را به عرض شانه ها باز کنيد. به آرامي خم شويد و پيشاني را به زانوها نزديک کنيد. کف دست ها را در کنار پاها روي زمين قرار دهيد. 1 دقيقه در همين حالت بمانيد سپس به حالت اوليه برگرديد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Diamond pose

چهار زانو روي زمين بنشينيد. دست ها را روي ران قرار دهيد. کف دست ها را يا به سمت بالا قرار دهيد يا به سمت پايين. کمر را صاف کنيد و به حالت طبيعي نفس بکشيد. 30 ثانيه الي 2 دقيقه در همين حالت بمانيد.
جلوگيري از ريزش مو با حرکت يوگا Corpse pose

اين حالت يوگا بدن را کاملا ريلکس مي کند. به پشت دراز بکشيد و دست ها را در حالي که کف دست ها به سمت بالاست کنار بدن قرار دهيد. بدن را رها کنيد. طبيعي نفس بکشيد و ذهن تان را از افکار روزانه خالي کنيد. به مدت 5 الي 15 دقيقه در همين حالت بمانيد. براي رها شدن از اين حالت زانوها را به سمت سينه خم کنيد و به بغل بچرخيد. بازو را زير سر قرار دهيد و چدن نفس عميق بکشيد. سپس با کمک دست ها بلند شويد.
ثابت شده است که اين حرکات يوگا ريزش مو را متوقف مي کنند. البته ناگفته نماند که اگر مدت زيادي است مشکل ريزش مو داريد بايد به پزشک متخصص مراجعه کنيد.
منبع : bedunim.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه هولناک ریزش کوه در ایلام + ویدئو

جاده قاضی‌خان - بدره با طول ۱۳ کیلومتر، سیروان را در استان ایلام از بن‌بست خارج و به شهر بدره متصل کرد و در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید. ساخت این جاده به‌دلیل پستی و بلندی‌های شدید و همچنین وجود رودخانه‌ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های راهسازی محسوب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان 110 کیلومتری خراسان
  • (ویدئو) اولین تصاویر از ریزش سنگ در محور کرج - کندوان
  • ببینید | اولین تصاویر از ریزش سنگ در محور کرج - کندوان
  • ریزش سنگ در جاده چالوس
  • تصاویر ریزش هولناک جاده قاضی‌ خان - بدره | ویدئو
  • ریزش کوه در مسیر بدره-قاضی خان
  • فیلم/ لحظه ریزش کوه در جاده قاضی‌خان بدره
  • روش عجیب درمان ریزش مو (فیلم)
  • لحظه هولناک ریزش کوه در ایلام + ویدئو
  • (ویدیو) لحظه وحشتناک ریزش کوه در جاده استان ایلام