Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:00:40 GMT

اختيارات بيشتري به دانشگاه ها داده شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۵۰۹۵

اختيارات بيشتري به دانشگاه ها داده شود

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - نماينده مردم فردوس، طبس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي دانشگاه ها در زمينه جذب دانشجو به مشکل برخورده اند و بايد به دانشگاه ها اختيارات بيشتر داده و تفويض اختيار شود.

به گزارش ايرنا محمدرضا اميرحسنخاني جمعه شب در نشست روساي دانشگاه هاي استان خراسان جنوبي با وزير علوم، تحقيقات و فناوري اظهار داشت: مشکل از دانشگاه نيست بلکه از قوانيني است که دست روساي دانشگاه ها را بسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اگر حيطه عمل روساي دانشگاه ها و دست آنان در برنامه ريزي باز باشد به طور قطع و يقين بهتر از اين مي توانند عمل کنند چون داراي زيرساخت هاي بيشتري نسبت به غيرانتفاعي هستند.
وي بيان کرد: دست و پاي روساي دانشگاه ها را بسته ايد و آنها را در استخري گذاشته ايد تا شنا کنند مسلم است که نمي توان کاري کرد و بخش خصوصي اين محدوديت ها را ندارد.
نماينده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي افزود: اگر دانشگاه ها به اين نتيجه رسيده اند که مي توانند دانشجوي خارجي جذب کنند خودشان بايد اين کار را انجام دهند لذا اختيارات هيات امنا را اضافه کنيد تا بتواند رشته مصوب کرده و کارآمد باشد.
وي با بيان اينکه همه چيز را به شهرهاي بزرگ برده ايم گفت: در بحث آمايش دانشگاه ها به شهرستان هاي کوچک توجه کنيد در غير اين صورت دچار مشکل خواهيم شد.
اميرحسنخاني يادآور شد: علاوه بر خشکسالي و سرمازدگي اگر فقر دانشگاه و دانشجو هم وارد استان و شهرستان هاي ما شود معضلي خواهد بود که نخواهيم توانست آن را حل کنيم.
وي افزود: اکنون حدود 6 هزار دانشجو در شهرستان فردوس در حال تحصيل هستند که در چرخه اقتصاد پويا و زنده اند و اگر آنها را از دست بدهيم با مشکلات فراواني مواجه خواهيم بود.
وي گفت: اگر مي خواهيد چيزي کم کنيد از دانشگاه هاي بزرگ مانند تهران، مشهد، شيراز و ساير باشد اينکه دانشگاه هاي کوچک را کم کنيد درست نيست هر چند زور شما به آنها نخواهد رسيد چون به ما بيشتر مي رسد.
نماينده مردم فردوس، طبس، بشرويه و سرايان در مجلس شوراي اسلامي افزود: 12 سال پيش در هيات دولت مجوز احداث پژوهشکده انار در شهرستان فردوس اخذ و تا حدودي ساخته شد اما مجدد تخريب شد اين در حالي است که هر پنج سال يکبار سرمازدگي انار را داريم و تا پنج سال ديگر اناري وجود ندارد يا اينکه کرم گلوگاه انار اين شهرستان را نابود کرده است.
وي با بيان اينکه چرا نبايد در استان محصولات ارگانيک توليد کنيم گفت: اينها جزو مواردي است که بايد دانشگاه ها به آن بپردازند لذا بايد دانشگاه کاربردي باشد تا در منطقه خدمات دهي کند.
اميرحسنخاني اظهار داشت: اکنون جمعيت زيادي دانشجو در استان داريم که بايد اميد به اشتغال داشته باشد در حاليکه اينگونه نيست و براي دانشجويان هزينه مي کنيم اما ثمره آن را کشورهاي خارجي مي برند.
وي گفت: در خراسان جنوبي اگر دانشجويي تربيت مي شود نه اينکه نتواند به کشورهاي خارجي برود بلکه علاقه و تعهد وي اجازه نمي دهد که برود.
نماينده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي افزود: انتظار مي رود رتبه هاي دانشگاه و اساتيد براساس اين موارد ارزيابي شود که چقدر دانشجو را متعهد مي کنند تا به کشور، منطقه و سرزمين خود خدمت کند که اين مهم در خراسان جنوبي در منطقه خود بماند.
وي بيان کرد: برخي دانشگاه هاي غيرانتفاعي شهرستان ها حتي رشته هاي ارشد جذب مي کنند اما در دانشگاه فني و مهندسي براي جذب دانشجو به مشکل برخورده ايم.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري عصر جمعه وارد بيرجند شد و چهار طرح عمراني را در دانشگاه بيرجند افتتاح کرد.
منصور غلامي امروز (شنبه) در دومين روز سفرش به خراسان جنوبي در اجلاسيه شهداي دانشجو و اساتيد خراسان جنوبي شرکت و از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي استان بازديد مي کند.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس