Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:48:38 GMT

تماشاخانه پالیز،باربد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۵۴۳۴

تماشاخانه پالیز،باربد می‌شود

تماشاخانه پالیز قرار است با مدیریت جدید و با عنوان باربد بازگشایی شود. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، تماشاخانه پالیز پس از اختلافات با مالکان ملک چندی پیش تعطیل شد تا جامعه تئاتری نسبت به کاهش سالن‌های نمایش در روزهای اخیر ابراز نگرانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه، پالیزدار، مدیر سابق پالیز اعلام کرده است به زودی تماشاخانه پالیز با شکل و شمایلی تازه در مکانی جدید بازگشایی می‌شود، مالکان قصد دارند مکان سابق را با عنوان پردیس تئاتر «باربد» بازگشایی کنند.

قرار است پردیس تئاتر باربدبا اجرای رایگان پرفورمنس «جریان» با هدایت حمیدرضا افشار، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اجراهای خود را از سر گیرد.  روابط عمومی پردیس تئاتر اعلام کرده است این پرفورمنس یک اجرای کارگاهی با تکیه بر نظریات گروتفسکی حاصل یک پژوهش دانشگاهی است که سینا شیبانی، محمدرضا حیاتی، اسما اسدی زاده، مهناز میرجلیلی و... در آن ایفای نقش می‌کنند.

البته این تماشاخانه اعلام نکرده است چه زمانی بازگشایی خواهد کرد؛ اما شواهد و قراین نشان از آن دارد که این پردیس هم‌اکنون فاقد هرگونه تجهیزات لازم برای اجرای نمایش است.

روابط عمومی مجموعه علت نامگذاری پردیس را یادآوری جامعه باربد با مدیریت اسماعیل هریتاش عنوان کرده است که در اوایل انقلاب به شکل مشکوکی در آتش می‌سوزد. هم‌اکنون کوچه‌ای با نام جامعه باربد به یاد موقعیت این مکان هنری در خیابان لاله‌زار وجود دارد.

انتهای پیام/

R1369/P1356/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط پردیس تئاتر پالیز تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه

طبق گزارش خبرگزاری سما فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی رسما از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این منطقه خبر داد.

از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) برای اولین بار است که این گذرگاه بازگشایی می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها ساعاتی پیش گزارش داده بودند که بامداد امروز (چهارشنبه) ۲ کاروان کمک‌های بشردوستانه اردن که حامل مواد غذایی، آرد و دیگر اقلام خوراکی بود در مسیر حرکت به سمت گذرگاه‌های «بیت حانون» و «کرم ابو سالم» مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفتند. آنها تعدادی از بسته‌های خوراکی را به خیابان‌ها پرتاب و خسارت‌های زیادی به آن وارد کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • سنگلج در خطر است!
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند