Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلینیک بیماری‌های مادرزادی متابولیک در طبقه پنجم درمانگاه امام رضا(ع) راه‌اندازی شد و در نوبت صبح روزهای شنبه و ‌دوشنبه پذیرای مراجعان است. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حسین مروج متخصص اطفال و فوق تخصص غدد و ‌متابولیسم کودکان با اعلام خبر راه‌اندازی این کلینیک اظهار داشت: بسیاری از نواقص ژنتیکی و ‌مادرزادی سبب اختلال عملکرد بعضی دستگاه‌های بدن می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقسیم‌بندی این اختلالات افزود: بیماری گروه اول با توصیه‌های درمانی شامل رژیم غذایی و دارو قابل بهبودی کامل است، گروه دوم گروهی هستند که با دارو می‌توان بیماری آنها را کنترل کرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد اما علائم بیماری در آنها به صورت کامل برطرف نمی‌شود و دسته ‌سوم بیمارانی هستند که توصیه‌های درمانی و دارو هیچگونه اثری در بهبودی آنها ندارد اما با بررسی بیماری آنها می‌توان از بروز بیماری‌های مشابه در دیگر فرزندان خانواده پیشگیری کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی راه‌اندازی این کلینیک در کاهش آمار مرگ و ‌میر کودکان و عوارض ناشی از بیماری‌های متابولیک گفت: شناخت و‌ درمان کودکان مبتلا به بیماری‌های متابولیک در زمینه پیشگیری از این بیماری‌ها در دیگر نوزادان خانواده راهگشاست.

مروج  بیان کرد: اهمیت این موضوع سبب شده تا در این کلینیک با حضور تیمی شامل پزشکان فوق تخصص غدد و ‌متابولیسم کودکان، کارشناس تغذیه، دکترای روانشناسی و پرستار به بیماران خدمات‌رسانی شود.

انتهای پیام/ح

R41382/P1357/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود

بهرام عین الهی افزود: از آنجایی که مردم انتظار دارند خدمات را بصورت غیرحضوری دریافت کنند، برای اینکه داروها را درب منزل و به روز تحویل بگیرند سکوهای اینترنتی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در واقع سکوهای اینترنتی از چگونگی دارو خبر دار نمی شوند کد رهگیری به آن‌ها داده می شود دارو را در داروخانه دریافت می کنند و در اختیار بیمار قرار می دهند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: البته بیماران در این زمینه مختار بوده و می توانند دارو را نیز بصورت حضوری از داروخانه تحویل بگیرند.

عین اللهی گفت: این کار بصورت آزمایشی در برخی مناطق انجام می شود و در صورت رضایتمندی سراسری خواهد بود.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه درمان کودکان زیر هفت سال بصورت رایگان در مراکز درمانی دولتی کار بنیادی بوده که در هیئت دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف و پذیرفته نشدن کودکان به سامانه ۱۹۰ زنگ بزنند چرا که همه موظف به اجرا هستند بچه ها اگر خوب درمان شوند تا ۷۰ سال عمر می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • وزیر بهداشت: برای سکوهای اینترنتی تحویل دارو کد رهگیری صادر می‌شود
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج