Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حج و زیارت گیلان گفت: بسیاری از زائران کشورمان از جمله در گیلان سال گذشته به‌دلیل تقلبی بودن ویزای خود موفق به شرکت در مراسم اربعین نشدند بنابراین مردم تنها از دفاتر معتبر اقدام به دریافت ویزا کنند. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ حسن فعال صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ ثبت‌نام از زائران گیلانی اربعین تا روزهای منتهی به این اجتماع باشکوه‌ یعنی تا 8 آبان ادامه دارد اما برای جلوگیری از ازدحام به تمام زائران توصیه می‌کنیم این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حج و زیارت گیلان عنوان کرد: با وجود اعلام تاریخ 8 آبان جهت آخرین مهلت ثبت نام‌ به طور معمول این ثبت نام‌ها تا سوم و یا چهارم آبان انجام می‌شود تا علاوه بر مسائل مربوط به صدور ویزا و هماهنگی‌های لازم زائران بتوانند به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال نیز به موقع ملحق شوند.

فعال روش‌های ثبت نام را برشمرد و ابراز داشت:‌ زائران گیلانی اربعین می‌توانند به سه روش نسبت به ثبت نام و اخذ ویزا اقدام کنند که مراجعه به سامانه سما و وارد کردن اطلاعات فردی،‌ مراجعه به سامانه حج و زیارت استان گیلان و یا مراجعه حضوری به این دفاتر از جمله این روش‌ها هستند.

وی درباره دفاتر زیارتی مستقر در گیلان بیان داشت:‌ در حال حاضر 50 دفتر زیارتی و 4 دفتر وابسته به حج و زیارت گیلان در سراسر استان وجود دارد بنابراین زائران می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز خود به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان خاطرنشان کرد:‌ افرادی که به صورت الکترونیکی و با مراجعه به سامانه سما و یا آدرس اینترنتی سازمان حج و زیارت گیلان ثبت نام خود را انجام داده‌اند می‌توانند با دو قطعه عکس و پاسپورت به دفتر حج و زیارت استان مراجعه کرده و ویزای خود را تحویل بگیرند.

فعال تمهیدات لازم برای روان‌سازی صدور ویزا را برشمرد و گفت:‌ با اقداماتی که در راستای استقرار دفتر کنسولی کشور عراق در استان گیلان انجام شده است روند صدور ویزای زائران اربعین در کمترین زمان ممکن یعنی ظرف مدت 24 ساعت انجام شده و به آنان تحویل داده می‌شود.

وی در مورد تعداد ویزاهای صادر شده اربعین در گیلان بیان داشت: ‌تاکنون 4 هزار و 516 ویزا در استان گیلان برای زائران اربعین صادر شده است در همین راستا ظرف امروز شنبه 21 مهر نیز برای بیش از 2 هزار و 300 نفر دیگر نیز ویزاهای مربوطه صادر می‌شود.

مدیر حج و زیارت گیلان ضمن توصیه به زائران اربعین تصریح کرد:‌ به تمام زائران گیلانی توصیه می‌کنیم تا جای ممکن از سفرهای انفرادی به مراسم اربعین خودداری کرده و سعی کنند در قالب شبه کاروان‌ها،‌ کاروان‌ها و یا گروه‌های دسته‌جمعی در این مراسم عظیم شرکت کنند.

فعال از ثبت نام 22 هزار گیلانی در مراسم اربعین سال گذشته خبر داد و افزود:‌ امسال به دلیل بالا بودن هزینه‌های سفر و یا عادت برخی برای به تعویق انداختن زمان ثبت نام تاکنون شاهد حضور کمتری بودیم اما مطمئناً در روزهای آینده به تعداد متقاضیان افزوده می‌شود.

وی به موضوع صدور ویزای تقلبی برای زائران نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بسیاری از زائران کشورمان از جمله در گیلان سال گذشته به دلیل تقلبی بودن ویزای خود موفق به شرکت در مراسم اربعین نشدند بنابراین به همه مردم توصیه می‌کنیم تنها از دفاتر معتبر اقدام به دریافت ویزا کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان نرخ صدور ویزای اربعین امسال را 235 هزار تومان اعلام کرد و گفت:‌ به دستور رئیس جمهور مبالغ صدور ویزا با تخفیف 35 درصدی مواجه شد بنابراین مازاد وجوه مربوط به زائرانی که در ماه‌های قبل مبلغ بیشتری را پرداخت کرده‌اند به حساب آنان در بانک واریز می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R7877/P41362/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و اعزام زائران تمتع نیز نیز از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود، به گفته مسئولان سازمان حج روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است که چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟ 

 ایمان شمسایی در نشست امروز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت- شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد