Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@03:18:09 GMT

تبدیل خلخال به قطب گردشگری کشور (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۶۹۶۵

تبدیل خلخال به قطب گردشگری کشور (+عکس)

پول‌نیوز -  برای رونق خلخال و تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری کشور برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.




خلخال دروازه ورود مسافران استان‌های مرکز کشور به اردبیل است. به منظور رونق صنعت گردشگری در این شهرستان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاسیسات گردشگری این شهرستان پیشرفت کرده و پروژه‌های متعددی در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای پیشرفت هر چه بهتر و بیشتر خلخال باید سایر نهادها از جمله شهرداری همکاری‌های لازم را انجام دهند.
جای برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی گردشگری در این شهرستان خالی بوده و به همین دلیل بخشی از برنامه‌های مورد انتظار برگزاری جشنواره‌ها است. برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی از دیگر برنامه‌ها می‌تواند باشد و تسهیلات ارزان به فعالان صنایع دستی اعطا خواهد شد.

همچنین طرح ساماندهی محله تاریخی قلعه باشی خلخال با همفکری مشاوران تدوین شده و به زودی در شورای فنی به تصویب می‌رسد.
ضرورت ساماندهی بافت تاریخی شهر در ۲۱ هکتار به ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز انعکاس یافته تا از محل ستاد بازآفرینی شهری اعتباری به این میزان اختصاص یابد.

خانه تاریخی نصیری در بافت تاریخی قلعه باشی مرمت خواهد شد. بهتر است سازمان میراث فرهنگی نصف هزینه مرمت را پرداخت کرده و نصف دیگر آن را شهرداری و فرمانداری تامین کند.
بر اساس توافق نامه مابین شهرداری خلخال، اداره کل میراث فرهنگی استان و فرمانداری این سامان‌دهی‌ها انجام می‌شود.


منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خلخال گردشگری پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب وکار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

عرب افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تاکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیس و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می کند.

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد