Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مهرداد فرید تهیه کننده و کارگردان سینما درباره علت بوجود آمدن مشکلات عدیده در سینما که پولشویی نمونه مهمی از آن است، گفت: رسیدن به پست و مقام نمی‌تواند علت این اتفاقات منفی باشد البته پست خاصی جز ریاست سازمان سینمایی وجود ندارد که افراد بخواهند برای آن بجنگند که این موضوع هم نمی‌تواند برای همه جذابیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ریاست سازمان سینمایی  یک پست کارمندی است و منافع خاصی به جز حقوق ماهیانه، شاید وام و یک سری امکانات متعارف، چیز دیگری برای آن ندارد مگر زد و بند‌های زیر میزی و ویژه خواری که از مدیران فعلی بعید است البته مدیران بعدی را  خدا میداند.

این تهیه کننده گفت: بهتر است برای دعوا‌های فعلی بجای واژه پست و مقام از منافع شخصی استفاده کنیم که بیشتر پول و ثروت دلیل آن است، وقتی اختلاف بر سر منافع شخصی پیش می‌آید دیگر مشکلات هم از همانجا پدیدار خواهدشد که نتیجه آن لنگ زدن کار‌ها و اختلال در پیش بردن اهداف مثبت است.

وی تصریح کرد: علت پولشویی که سینمای ایران به شدت درگیر آن شده وجود پول‌های سرگردانی است که متاسفانه برای موجه نشان دادن به سمت فضای فرهنگی سوق داده می شود تا کمتر مورد مواخذه قضایی قرار بگیرد.

فرید گفت: به عنوان نمونه فیلمی که باید با دو میلیارد ساخته شود با ورود پول سرگردان با ده میلیارد به پایان می‌رسد در حالی که در چرخه نرمال اقتصادی سینمای ایران این رقم توجیهی ندارد. در این زمان بازیگر و برخی عوامل متوجه این مبالغ هنگفت می‌شوند و دستمزدهایشان را بالا می برند که این موضوع  تولید فیلم‌های دیگری که از این پول‌ها محروم هستند را با مشکل مواجه می‌کند بنابراین سازوکار چرخه اقتصادی سینما به هم می‌ریزد و فیلمی که پول زیادی صرف آن شده در این بازار کوچک و بیمار سینما بازگشت هزینه ندارد چه برسد به اینکه سودآوری داشته باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات حقوق پول ثروت سینمای ایران ایران پول ثروت حقوق سینمای ایران مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خرد، افزود: صندوق ملی محیط زیست به عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می‌کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرح‌های محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده‌ نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی‌های محیط زیست و طرح‌هایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می‌شود.

جادودان خرد بیان کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح‌های حافظ محیط زیست در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، طرح‌های کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاه‌های تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری‌ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحد‌های صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت‌های صنعتی و فرمانداران می‌توانند نسبت به معرفی طرح‌های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای راهنمایی‌های لازم مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • پاداش وزارت آموزش و پرورش به معلمان به مناسبت روز معلم
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر