Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از آبرسانی به مناطق محروم بشاگرد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی خبر داد.

 به گزارش قدس آنلاین، خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهرستان بشاگرد با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر در فاصله ۳۰۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد، اظهار داشت: کم آبی یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات شهرستان بشاگرد به‌شمار می‌رود، منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه‌هاست و متأسفانه در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات آسمانی این منابع آبی خشک یا بسیار کم آب شده و تأمین آب روستاهای این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سفر اخیر تولیت آستان قدس رضوی به بشاگرد، اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی در سفری که اردیبهشت ماه سال جاری به منطقه محروم بشاگرد داشتند، دستور امدادرسانی برای تأمین آب آشامیدنی مردم آن منطقه را صادر کردند که در این راستا ادوات آب‌رسانی از جمله تعدادی کامیون تانکردار برای انتقال آب به این مناطق محروم اهدا شد.
وی افزود: همچنین در این سفر تجهیز مسجد جامع شهر بشاگرد نیز در دستور کار آستان مقدس رضوی قرار گرفت.
خاکسار همچنین با اشاره به اعزام ۱۰۰ پزشک متخصص برای ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم بشاگرد در شهریورماه سال جاری، تصریح کرد: ۱۰۰ دندانپزشک و پزشک متخصص با حمایت و پشتیبانی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اردوهای جهادی سلامت خود را در این منطقه محروم برگزار کردند.
وی با اشاره به اینکه این گروه پزشکی در بازه زمانی ۱۵ روز حضور خود در این منطقه به بیش از ۱۰ هزار نفر از محرومان این منطقه محروم خدمات رایگان درمانی ارائه کردند، ابراز کرد: در این اردوی جهادی خادمیاران رضوی بیش از یک هزار عینک رایگان بین نیازمندان و افراد کم بینا توزیع و ۶ معلول ناتوان جسمی نیز در این مناطق توسط این گروه جهادی شناسایی و ویلچرهایی برای آن‌ها تهیه و اهدا شده است.
خاکسار گفت: همچنین ۲۰ نیروی فرهنگی نیز با این گروه جهادی همراه شده و خدمات آموزشی مختلفی را در حوزه‌های علمی و سلامت به ویژه بهداشت دهان و دندان به کودکان این منطقه محروم ارائه دادند.

منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی شدید روز گذشته در شهرستان زیرکوه منجر به وقوع سیل در بسیاری از نقاط روستایی این شهرستان شده است.

گروه‌های جهادی مانند همیشه در صحنه حاضر و به سیل زدگان شهرستان زیرکوه خدمات رسانی داشته و دارند.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان‌جنوبی خراسان‌جنوبی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در این خصوص، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در خصوص بارندگی شدید و هشدار زرد و قرمز برای برخی نقاط استان، ۱۱ قرارگاه جهادی منطقه‌ای فعال شده و کلیه گروه‌های جهادی استان در حالت آماده باش بودند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در پی وقوع سیل در برخی نقاط استان در اولین دقایق وقوع سیلاب با حضور در محل مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز استان هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: قرارگاه جهادی بسیج سازندگی شهرستان زیرکوه از نیمه شب گذشته مشغول خدمت رسانی در قالب تخلیه آب داخل منازل و جابجایی وسایل منازل مردم و کمک به توزیع بسته‌های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن می‌باشند.

هنری عنوان کرد: همچنین با توجه به نیاز منطقه به برخی ماشین آلات مهندسی و تجهیزات و دستور سردار مهدوی فرمانده محترم سپاه انصار الرضا (ع) صبح امروز یک دستگاه لودر بسیج سازندگی و یک دستگاه تریلی کفی از مرکز استان و یک دستگاه لودر از معصوم آباد زیرکوه، پنج دستگاه موتور و کف‌کش هم اکنون در روستاهای سیل زده در حال استفاده توسط جهادگران است.

وی اظهار کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز قرارگاه‌های جهادی فعال و در حالت آماده باش بوده و به محض نیاز از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

هنری با بیان اینکه جهادگران مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان هستند به اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی در این منطقه اشاره و عنوان کرد: بیش از ۳۰ مورد امداد رسانی انجام شده که شامل کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد، کمک به تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری خصوصاً در روستای نوده می‌شود.

کد خبر 6088695

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند