Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@02:54:30 GMT

قاتل «جمال خاشقجی» معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۷۴۶۱

قاتل «جمال خاشقجی» معرفی شد

به گزارش سرویس بن الملل جام نیوز، روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه گزارش داد که قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، از سوی محافظ شخصی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است. این روزنامه افزود: گروهی که خاشقجی را به قتل رساندند دقایقی بعد کشور را ترک کرده و ماموریت گروه دوم که از بین بردن آثار جرم بود، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاشقجی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، چند روز پیش برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و از آن زمان اطلاعی از او در دست نیست.


کنسول سعودی در استانبول که تاکنون نتوانسته است پاسخ مناسبی به افکار عمومی ارائه کند، ادعا کرده که دوربین‌های این ساختمان در روز وقوع حادثه خاموش بوده است.


منابع غیررسمی به رسانه‌های ترکیه گفته‌اند که وی از سوی 15 ماموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری، از عربستان به استانبول سفر کرده بودند، به قتل رسیده است.

 

به گزارش جام نیوز، روزنامه‌ واشنگتن پست روزجمعه  به‌ نقل‌ از مسئولان آمریکایی و ترکیه‌ای گزارش داد که ترکیه به مسئولان آمریکایی اعلام کرده است که فایل‌های صوتی و تصویری در اختیار دارد که کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار عربستانی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول را ثابت می‌کند. این اسناد شامل صدای "بازجویی، شکنجه و قتل" خاشقجی است.

 

روز چهارشنبه 22 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستار تحقیق درخصوص خاشقجی و تحریم احتمالی عربستان سعودی شده بودند.


با این وجود، ترامپ در گفت وگوهای مطبوعاتی خود از آن زمان اشاره‌های متعددی به روابط تجاری با ریاض داشته و به عقیده کارشناسان، بعید است قصد محکومیت این جنایت احتمالی را داشته باشد.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست واشنگتن پست جمال خاشقچی بن سلمان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار صهیونیست‌ها به قبرس بعد از هفت اکتبر

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبسایت خبری سما، نتایج تحقیقاتی که روزنامه عبری «یدیعوت آحرونوت» منتشر کرده است، نشان می‌دهد؛ در نتیجه مهاجرت هزاران صهیونیست به قبرس پس از همه‌گیری کرونا، جامعه‌ای اسرائیلی در این کشور شکل گرفته که پس از ۷ اکتبر تعداد آنها دو برابر شده است.

خبرنگار این روزنامه که با سفر به لارناکا، نیکوزیا، بابوس و دیگر شهر‌های جزیره قبرس، با صهیونیست هایی که برای استراحت به این کشور رفته اند، دیدار کرده است، می‌گوید؛ گزارش‌های مطبوعاتی درباره برنامه آمریکا برای ساخت بندری در غزه و ایجاد پل ارتباطی با قبرس برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، موجب نگرانی آنها درخصوص افزایش تعداد اعراب و فلسطینی‌ها در قبرس شده است.

تحقیقات ژورنالیستی نشان می‌دهد که هجوم اسرائیلی‌ها به قبرس از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده است، اما این پدیده در ماه‌های اخیر با روندی جدی مواجه شده است.

بعد از آن که هفتم اکتبر فرا رسید ناگهان جزیره پر از اسرائیلی‌ شد و آنها به طور غریزی متوجه شدند که یک اتفاق بزرگ رخ داده است که چیزی اساسی را در زندگی آنها تغییر می‌دهد. برای زنده ماندن، آنها به دنبال یک هواپیما بودند.

صهیونیستها بعد از اینکه فهمیدند جنگ با حزب‌الله نیز طولانی خواهد بود، از خانه‌های خود در جلیل آواره شدند و به جای پناهندگی در هتل‌های کوچک، به قبرس آمدند و خانه‌هایی را برای مدت طولانی اجاره کردند. حتی فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام کرده اند، هرکس این کار را سریع انجام داده، عاقلانه عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۲‌به روایت جام‌جم
  • قاتل خاموش جان مادر و کودک نورآبادی را گرفت
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • گل دوم جمال موسیالا به دارمشتات (دارمشتات 1-3 بایرن مونیخ)
  • گل جمال موسیالا به دارمشتات (دارمشتات 1-1 بایرن مونیخ)
  • مذاکرات آتش‌بس غزه فردا از سر گرفته می‌شود
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • قاتل خاموش در یاسوج جان ۲ نفر را گرفت
  • ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • فرار صهیونیست‌ها به قبرس بعد از هفت اکتبر