Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن آرمان اقتصاددان و دبیر هیات امنای صندوق ذخیره ارزی در دولت اصلاحات در گفتگو با نوداقتصادی، در خصوص عملکرد اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: با آغاز دولت آقای روحانی انتظارات مردم چیز دیگری بود. مردم فکر می‌کردند آقای روحانی همانطور که وعده داده بود، کشور را به سمت توسعه و رفاه بیشتر می‌برد و بیکاری را ریشه‌کن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تیم اقتصادی که آقای روحانی انتخاب کرد توانایی تحقق هیچکدام از این انتظارات را نداشت. متاسفانه افرادی ضعیف، ناتوان بی‌انگیزه و منفعل به کابینه راه یافتند.

وی افزود: متاسفانه اعضای دولت آقای روحانی درد مردم دردشان نبود، یعنی آن قدر خودشان سیر بودند که درد مردم عادی را نمی فهمیدند. به عنوان مثال در دولت اول آقای روحانی فردی را به عنوان وزیر نیرو معرفی کردند، که نه بینش نه دانش و نه جربزه پذیرفتن این کار را داشت. آقای حجتی کارنامه درخشانی برای حضور دوباره در وزارت جهاد کشاورزی را نداشت.

آرمان گفت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی هم آن طور که انتظار می رفت نبود و سیاستهای این وزارتخانه باعث خواهد شد که در آینده‌ای نه چندان دور سونامی سنگین تقاضای مسکن از سوی قشر متوسط جامعه ایجاد شود. در وزارت صنعت هم در زمان آقای شریعتمداری وضعیت بد شد، چون ایشان هیچ تجربه صنعتی ندارند و در کارنامه ایشان اداره یک بنگاه اقتصادی کوچک هم نبود. آقای کرباسیان هم که برای وزارت اقتصاد انتخاب شدند کارنامه خوبی در گمرک نداشتند.

این اقتصاددان در پاسخ به این سوال که چرا مسعود نیلی و محمد نهاوندیان به عنوان دو عضو اقتصاددان کابینه نتوانستند تاثیر مثبتی بر عملکرد اقتصادی دولت داشته باشند، اظهار کرد: خیلی‌ها هستند که حتی جایزه نوبل را هم در اقتصاد گرفتند، ولی توانمندی لازم را ندارند. آقای نیلی و نهاوندیان ممکن است دارای وزن سیاسی باشند، ولی بینش سیاسی لازم را ندارند.

آرمان تصریح کرد: بین سطح تحصیلات و بینش هیچ ارتباطی وجود ندارد. می‌توانید استاد دانشگاه کمبریج هم باشید ولی بینش نداشته باشید. این افراد اقتصاد خوانده‌اند ولی عملکرد خاصی نداشتند. آقای نهاوندیان آن زمان که در اتاق بازرگانی بودند هم عملکرد خاصی نداشتند. آقای نیلی هم در سمتهای مهمی بودند ولی مثل آقای نهاوندیان گره‌ای از اقتصاد ایران باز نکردند. اقتصاددان بودن با اقتصاد خواندن فرق می‌کند. هرکسی که اقتصاد خوانده نمی‌تواند اقتصاددان باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد شوراها قابل دفاع است

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب هوشیار ظهر امروز شنبه در آئین نکوداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: مجموعه شوراها برآمده از نظام مردم سالاری دینی بوده و از درون مردم رشد یافته و به عنوان نماینده مردم در ارکان دولت اسلامی حضور دارند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی پنج مرحله اعم از حکومت اسلامی و دولت اسلامی و در نهایت دنیای اسلامی تدوین شده بود و امروز باید جایگاه خود در ارکان دولت اسلامی را ارزیابی کنیم.

هوشیار شوراهای اسلامی شهر را در تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: تمام این اصول اسلامی، منشوری است که امیرالمؤمنین علی (ع) نیز در نهج البلاغه اعلام کرده است. با وجود اینکه نمی‌توان مدعی ادامه روش امام علی (ع) شد ولی می‌توان در راستای همان مسیر گام برداشت.

شهردار تبریز عملکرد شوراها را قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: هر میزان بتوان جهت شفافیت در امور تلاش کرده و شفافیت در مسائل اعمال شود به همان اندازه نیز پیشبرد امور تسهیل می‌یابد.

وی از روز شوراها به عنوان فرصتی برای تطبیق و ارزیابی عملکرد این نهاد نام برد و تصریح کرد: شوراهای اسلامی در سطح کشور خواستار تفویض امور حاکمیتی به مردم هستند و باید در نهاد سیاستگذاری بالادستی این تفویض اختیار به شوراهای اسلامی رخ دهد.

هوشیار ادامه داد: به عبارتی باید دولت به سمت موضوعات حاکمیتی رفته و ما نیز پیگیر امور جزئی خواهیم بود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری‌ها از خدماتی به فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: امروزه در شهرها با مشکلات اجتماعی بسیاری روبرو هستیم و باید شهر را برای زیست مومنانه شهروندان آماده کرده و برای آن برنامه ریزی کنیم.

کد خبر 6090103

دیگر خبرها

  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد