Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-19@04:38:51 GMT

◄ افتتاح چهارمین کنگره آسیاپاسیفیک طب نظامی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۸۱۷۳

◄ افتتاح چهارمین کنگره آسیاپاسیفیک طب نظامی

تین‌نیوز | 

مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره آسیا پاسیفیک طب نظامی با حضور جمع زیادی از شخصیت‌های نظامی جهان و منطقه خاورمیانه، رئیس‌کل نیروهای مسلح، سرلشکر محمدباقری و حسن قاضی‌زاده هاشمی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این گردهمایی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شده قرار است از تمبر کنگره به‌صورت نمادین توسط رئیس فعلی کارگروه منطقه‌ای و اقیانوسیه  و سرلشکر باقری رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنگره در چهار روز و در بخش‌هایی چون کارگاه و پنل ادامه خواهد داشت.

رئیس فعلی کارگروه منطقه‌ای و اقیانوسیه از کشور روسیه در این همایش ضمن تحویل مدال ریاست کنگره به سردار باقر زاده، آغاز ریاست دوساله ایران را بر این کنگره تبریک گفت و افزود: ایران چهارمین کشوری است که به‌خوبی میزبانی این کنگره را بر عهده گرفته است.

وی افزود: پیش از این چین در سال ۲۰۱۲ ، تایلند در ۲۱۰۴ و روسیه در ۲۰۱۶ میزبان کنگره آسیا پاسیفیک و طب نظامی جهان بوده‌اند.

او تصریح کرد: این کنگره تشریفاتی نیست و کار مسئولانه‌ای را بر عهده داریم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  این کنگره با شعار «افق آینده طب نظامی» در راستای اهداف مشترک کشورهای عضو کمیته، ارتقاء فعالیت های علمی پزشکی-نظامی و تحکیم پیوند بین نیروهای پزشکی کشورها، بخصوص در منطقه آسیا پاسفیک، با محورهای ذیل برگزار می شود.

۱ ـ جنبه پزشکی سلاح های شیمیایی، هسته ای، میکروبی، رادیواکتیو، انفجاری (CBRNE)

۲ ـ مدیریت بحران و تروماتولوژی نظامی

۳ ـ آموزش طب نظامی و همکاری های بین المللی

۴ ـ روان شناسی و علوم شناختی

محورهای فرعی:

۱ ـ طب هوافضا و زیرسطحی

۲ ـ حفظ سلامتی و ازتوانی برای جامعه نظامی

۳ ـ دندان پزشکی نظامی و سلامت دهان در واحدهای نظامی

۴ ـ مراقبت های پرستاری نظامی در شرایط نامتعارف

۵ ـ دام پزشکی، بهداشت مواد غذایی و تغذیه برای نیروهای نظامی

۶ ـ آینده پژوهی در طب نظامی

۷ ـ اخلاق پزشکی در پزشکی نظامی آینده

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طب نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از ارسال هیات‌های فنی و نظامی برای امضای قراردادهای خرید تسلیحات ضدهوایی خبر داد.

به گزارش ایسنا، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز -دوشنبه- در اظهاراتی گفت که کشورش درحال تکمیل سامانه‌های راداری خود است و کمیته‌های فنی و نظامی به برخی کشورها فرستاده تا برای خرید تسلیحات ضدهوایی توافقنامه امضا کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) تاکید کرد: عراق در مورد خرید رادارهای فرانسوی قرارداد امضا کرده و بخشی از آن‌ها به کشور رسیده‌اند، ما به‌طور کلی به سمت تکمیل سامانه‌های راداری خود حرکت می‌کنیم و قرار خرید رادارهای کوتاه‌برد، متوسط و بلندبرد را امضا کرده‌ایم.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: فرماندهی پدافند هوایی ما قادر به رهگیری راداری و رصد پرواز هواپیماها در داخل حریم هوایی عراق است. فرماندهی نظامی و در راس آن فرمانده کل نیروهای مسلح مساله سامانه‌های پدافند هوایی را اولویت خود قرار داده است.

رسول با اشاره به سفر هیات‌های فنی و نظامی از این کشور به برخی کشورها و مطرح کردن پیشنهاد امضای قراردادهای خرید سلاح ضدهوایی از آن‌ها، خاطرنشان کرد:  پس از امضای قراردادهای خرید این سلاح و سلاح‌های پیشرفته‌ی دیگر، این موضوع را اعلام خواهیم کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: از قدرتمندترین تسلیحات جهان (گزارش تصویری) عراق قرارداد خرید تسلیحات از روسیه را لغو کرد

دیگر خبرها

  • عراق تسلیحات ضدهوایی خریداری می کند
  • صهیونیست ها به خودشان هم رحم نمی کنند/ کشته شدن 20 نظامی اسرائیلی در غزه به ضرب گلوله نیروهای خودی
  • خبرچینان ناتو در اوکراین فعال هستند
  • امیر هاشملو برگزیده چهارمین کنگره بین المللی مسئولیت اجتماعی سفیران سلامت خاورمیانه
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • ۱۶۸ واحد مسکونی نیروهای مسلح در زنجان افتتاح شد
  • حمله انتحاری به نیروهای ارتش پاکستان
  • اعتصاب پزشکان در کره جنوبی وارد چهارمین هفته شد
  • افتتاح چهارمین جشنواره ملی و نمایشگاه گروهی حکمت فردوسی
  • افتتاح چهارمین جشنواره ملی و نمایشگاه حکمت فردوسی