Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@14:31:16 GMT

پاسخ نویسنده «بیست و سه نفر» به علیرضا رئیسیان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۸۳۱۱

پاسخ نویسنده «بیست و سه نفر» به علیرضا رئیسیان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از انتشار خبر کلید خوردن فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری با سرمایه‌گذاری سازمان رسانه‌ای «اوج» بر مبنای کتابی به همین نام، علیرضا رئیسیان از کارگردانان سینما خبر از خرید حق انحصاری ساخت فیلم برمبنای این کتاب داد و نسبت به این سرمایه‌گذاری معترض شد.

این اعتراض که با پاسخ روابط عمومی سازمان «اوج» همراه شد، احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب را هم دست به قلم کرد تا خطاب به رئیسیان جوابیه‌ای را منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن جوابیه نویسنده کتاب «بیست‌وسه نفر» با عنوان «حرف‌هایی سوزناک‌تر از تازیانه سرباز عراقی!» آمده است:

«پیراهنی که آید از او بوی یوسفم
ترسم برادران غیورش قبا کنند

وقتی که به اتفاق آن بیست و سه نفر، مهمان امام هشتم علیه السلام بودیم و برادرمان آقای مهدی جعفری را به روال همیشگی نشست‌هایمان در جمع خود دعوت کرده بودیم و او هم مثل همیشه آمده بود و ما کتبا از ایشان خواستیم که فیلم سینمایی آن بیست و سه نفر را بسازد و او قبول کرد، هر گز فکر نمی‌کردیم  بعد از سی سال که از آزادشدنمان می‌گذرد هنوز اسیریم و اختیارمان به جای عراقی‌ها دست دیگریست و فقط اوست که باید تشخیص بدهد فیلم خاطرات ما را چه کسی می‌تواند بسازد چه کسی نمی‌تواند بسازد! اصلا من تا همین دو هفته پیش که جناب علیرضا رئیسیان به ایسنا گفته بودند «انحصار تصویری آن بیست و سه نفر در مالکیت شخص من است»، مثل قدیمی‌ها فکر می‌کردم آدم زنده وکیل و وصی نمی‌خواهد، آن روز اما با ادعای عجیب ایشان در ایسنا، متوجه شدم که نخیر در صنعت سینما آدم زنده هم وکیل وصی می خواهد!

من حقوقدان نیستم ولی اینقدر حالیم هست که پخش تصویر هیچ آدم زنده‌ای نمی‌تواند در انحصار آدم زنده دیگری ولو علیرضا رئیسیان باشد، مگر اینکه صاحب تصویر، قراردادی چرب و دندانگیر با چنین علیرضایی بسته باشد و حق و حقوقی هم بابتش گرفته باشد که الحمدالله ما تاکنون این برادر محترم را نه دیده‌ایم و نه می‌شناسیم و نه اصولا قراردادی برای واگذاری حق تصویر با این بنده خدا بسته‌ایم بلکه خودشان در سال ۸۵ مستندی برای تلویزیون ساخته‌اند و بی‌اجازه ما پخش کرده‌اند و پولش را هم به تنهایی از صدا و سیما گرفته‌اند خورده‌اند. نوش جانشان.

و اما بعد از آن مستند (بیست و سه و آن یک نفر) که مهدی جعفری کارگردانش بود، ارتباط دوستانه ما با این فیلمساز بااخلاق (منظور مهدی جعفری است) برقرار ماند و آنچنان دوستی‌مان ریشه دواند که او را یار بیست و چهارم نامیدیم. در مراسم غم و شادی‌مان بود و بارها برای دیدنمان به کرمان آمد و در سفر دسته جمعی‌مان به مشهد هم از او دعوت کردیم و خواستیم فیلم سینمایی آن بیست و سه نفر را بسازد. این خواسته مکتوب از سوی آقای جعفری پذیرفته شد و موسسه اوج به تهیه‌کنندگی برادر بزرگوار آقای مجتبی فرآورده پا پیش گذاشتند تا هفته قبل با حضور فرمانده آن بیست و سه نفر - سردار سلیمانی- فیلمبرداری این پروژه کلید بخورد.

گذشت تا اینکه متاسفانه در یکی از رسانه‌ها سخنانی از آقای رئیسیان خواندم با زبانی که زهرش از تازیانه سرباز عراقی سوزناکتر بود. سخنانی به شدت توهین‌آمیز! توهین به قهرمانان وطن که هیچ گناهی جز خلق یک حماسه بزرگ نداشته‌اند و مستحق نیش و کنایه‌های دور از انصاف این آدم نیستند. ما برای آن مستند و برای این فیلم ذره‌ای چشمداشت مادی نداشته‌ایم و نداریم. لااقل درباره اولی خودشان شاهدند!

در پایان، دوست نادیده جناب آقای علیرضا رئیسیان! از راه دور کرمان صورت ماه‌تان را می‌بوسم و استدعا دارم ما را وارد دعواهای صنفی خودتان که یحتمل بر سر پول است نکنید، به ما تهمت سوژه فروشی نزنید و به قول رضا مثقالی قیمت هم رویمان نگذارید که الحمدالله هنوز با این مقولات بیگانه ایم. اصلا بیخیال این نمد و کلاه احتمالی آن بشوید. خیر ببینید.

احمد یوسف زاده. مهر ماه ۹۷ . کرمان»

کد خبر 4428461 محمد صابری

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد یوسف زاده علیرضا رئیسیان فیلم بیست و سه نفر اربعین ۹۷ تئاتر ایران هالیوود برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سینمای مستند فیلم کوتاه سینمای آمریکا سریال ایرانی نمایشگاه نقاشی کارگردان تئاتر نقاشی شبکه افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی که از پانزدهم فروردین از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز کرد، با ۴۱ درصد بیننده، در صدر سریال‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۳ قرار گرفت.

این مجموعه جزو سریال‌های موفق تلویزیون در فضای طنز و کمدی است و فصل چهارم آن در نوروز سال گذشته نیز پرمخاطب‌ترین سریال نوروزی شد. فصل پنجم سریال «نون خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است.

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و … بازیگران سریال هستند.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون‌خ» درباره آمار استقبال مخاطبان گفت: خوشبختانه در نظرسنجی رسانه ملی عدد قابل توجه‌ای برای فصل پنجم بیننده داشتیم و سریال مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. کسانی هم در تلوبیون سریال را دنبال می‌کنند آنجا هم رکورد‌شکنی کردیم.

وی درباره ساخت فصل بعدی عنوان کرد: برای ساخت فصل بعدی الان خیلی زود است صحبت کنیم و باید بررسی‌های «نون خ ۵» بیاید، از طرفی به داستان و شرایط فکر کنیم و در موقعیت مناسبت‌تر درباره آن صحبت‌کنیم.

فرجی درخصوص پرداختن به موضوعات مختلف توضیح داد: در بحث موضوعات نویسنده مستقلا به همه موارد فکر کرده بود و یک بخشی هم کار تحقیقاتی انجام داده است و در چابهار مستقر شده بود و مسائل آنها را در حوزه محیط زیست و کولبر‌ها بررسی کرد و از این جهت مشاوره‌ای از طرف نهادی نداشتیم و آنچه که دیده شد بیشتر طراحی‌های ذهن نویسنده بود.

این تهیه کننده درباره زمان پخش خاطرنشان کرد: پخش سریال هم در زمان خوبی اتفاق افتاد و خیلی خوب حمایت شدیم و تیزر‌های سریال پخش شد و خوشبختانه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و از مدیران رسانه ملی هم تشکر می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • (ویدئو) خوددرمانی اورانگوتان با طب گیاهی پس از زخمی شدن
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • بدرود آقای پل استر
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبرها انجام داد
  • آمارهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر| دروازه‌بان تراکتور به کاپیتان استقلال رسید/ هفته تساوی ها
  • نویسنده «نون‌خ‌۵» تحقیقات جدی درباره محیط‌زیست و کولبر‌ها انجام داد
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن