Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت:بر اساس مصوبه هیات امنای تامین اجتماعی کشور این شرایط برای زنان خانه دار تغییر و به استان‌ها ابلاغ شد.
نورمحمدی شرایط جدید حداکثر سن زنان خانه دار را ۵۰ سال اعلام کرد وافزود:این در حالی است که پیش از آن شرط سنی برای برخورداری زنان خانه دار از بیمه تامین اجتماعی ۴۵ سال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین حداقل سن برای زنان خانه دار را  ۱۸ سال اعلام کرد و ادامه داد: زنان خانه داری که هم اکنون بیمه نیستند و سن آن‌ها بالاتر از حداکثر سن اعلام شده است چنانچه در سایر صندوق‌های بیمه‌ای به غیر از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر سابقه بیمه داشته باشند سابقه آن‌ها لحاظ و از سن آن‌ها کسر می‌شود.
نورمحمدی بیان کرد: زنان خانه داری که ۱۰ سال سابقه بیمه به غیر از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر داشته باشند چنانچه سابقه خود را تبدیل به بیمه تامین اجتماعی کنند شرط سنی برای آن‌ها لحاظ نمی‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه محدودیت زمانی برای برخورداری از بیمه تامین اجتماعی برای زنان خانه دار وجود ندارد گفت:در صورت تمایل باید به نزدیک ترین شعب تامین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی را ۱۲ درصد معادل ۱۲۳ هزار تومان در ماه برشمرد و افزود:برای استفاده از مزایای بیمه بازنشستگی و بیمه فوت قبل و بعد از بازنشستگی ۱۴ درصد معادل ۱۵۵ هزار تومان در ماه باید واریز کرد.
نورمحمدی ادامه داد:بیمه گر همچنین در صورت تمایل برای استفاده از مزایای بیمه ازکارفتادگی کلی، بازنشستگی و بیمه فوت قبل و بعد از بازنشستگی باید ۱۸ درصد معادل ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار نورمحمدی مدیرکل تامین اجتماعی استان شرط سنی تغییر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان ۳۴ هزار نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

سیروس محمودیان گفت: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش "ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می‌گردد و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند.

محمودیان ادامه داد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری صد در صد (۱۰۰%) حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران در آذربایجان غربی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • (تصاویر) تغییر چهره بازیگر «خانه‌به‌دوش» بعد از ۲۰ سال
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • عددی بی‌سابقه برای الهلال در لیگ حرفه‌ای
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است