Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - رييس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس با اشاره به آغاز دور جديد توزيع سبد کالا در کشور و اين شهرستان، از نظارت و ساماندهي ويژه دراين حوزه خبر داد و گفت: روند فعلي توزيع سبد کالا مناسب نيست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خليل رجبلي روز شنبه درجلسه کارگروه تنظيم بازار اين شهرستان گفت: برخي عاملين توزيع سبد کالا اقدام به فروش کالاهاي با کيفيت پايين به قيمت بالا به واجدين شرايط مي کنند که بايد نظارت بيشتر بر آنان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي که متولي انتخاب عاملين توزيع سبد کالا است بايد دقت و نظارت بيشتري بر عملکرد عاملين با همکاري تعزيرات حکومتي و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت داشته باشد.
رجبلي باتاکيد بر ضرورت حفظ شان و منزلت دريافت کنندگان سبد کالا که بيشتر از مددجويان نهادهاي حمايتي هستند، اضافه کرد: فروشگاه هاي توزيع کننده بايد به دستگاه هاي فروش مکانيزه مجهز و فاکتور فروش به خريدار بدهند.
وي همچنين با ارائه گزارشي از وضعيت بازار و قيمت کالاها، تصريح کرد: به دليل کاهش قيمت ارز و توزيع برخي اقلام مورد نياز در بازار طي هفته هاي اخير قيمت بسياري از کالاها ثابت و برخي کالاها نيز کاهش داشته است.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبد ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مرکزي تنظيم بازار تمامي کالاها بايستي برچسب قيمت مورد تاييد اين ستاد و يا کارگروه هاي شهرستاني را داشته باشند.
رجبلي، توزيع لاستيک خودروهاي سنگين با قيمت مصوب تنها در مرکز استان را که موجب نارضايتي صاحبان اين خودروها درشرق گلستان شده و کمبود شديد ذرت خوراک دام براي توليد کنندگان مرغ گوشتي به دليل مشکلات کاميونداران را از مشکلات فعلي بازار دانست و گفت: ذرت در بندر اميرآباد وجود دارد اما کاميون ها از حمل آن خودداري مي کنند.
وي همچنين گفت: در هفته گذشته 81 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي و 17 مورد گشت مشترک انجام شد که درنتيجه آن 6 پرونده تخلف گرانفروشي به ارزش 77 ميليون و 410 هزار ريال در گنبدکاووس تشکيل شد.
به گزارش ايرنا، در اين جلسه مدير جهادکشاورزي و روساي راهداري و حمل و نقل جاده اي و تعزيرات حکومتي گنبد نيز گزارشي از وضيعت حوزه فعاليت خود ارائه داده و خواستار نظارت بيشتر بر کاميونداران براي حمل و جابجايي بار و نهاده هاي کشاورزي و بازار شدند.
همچنين در اين جلسه چند تن از بازاريان گنبدي فعال درحوزه فروش گوشي تلفن همراه و شرکت هاي توزيع و پخش کالاها هم حضور داشتند که با تشريح وضعيت حوزه فعاليت خود، برلزوم نظارت بيشتر بر توزيع کالاها از توليد کننده به مصرف کننده و قطع دست دلالان از بازار تاکيد کردند.
به گزارش ايرنا، فرماندار ويژه گنبدکاووس نيز دراين جلسه با قدرداني از تلاش هاي اعضاي کارگروه تنظيم بازار اين شهرستان، گفت: با وجود کاهش التهاب بازار و ثبات قيمت ها درچند هفته اخير اما نظارت ها بايستي به صورت مستمر ادامه يابد.
عبدالقدير کريمي افزود: کالاهاي مورد نياز مردم به اندازه کافي وجود دارد و جاي نگراني نيست و بايستي از ظرفيت هاي موجود براي رفع برخي نواقص و کمبودهاي مطرح شده، استفاده کرد.
وي با تاکيد برضرورت اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم درحوزه بازار گفت: مسئولان از ظرفيت رسانه ها براي کاهش التهاب و حفظ بيشتر آرامش در بازار استفاده کنند.
کريمي بر ضرورت حمايت از بخش توليد نيز تاکيد کرد و گفت: در شرايط فعلي هيچ دستگاه خدمات رسان درحوزه آب، برق، گاز و تلفن حق ندارد بدون هماهنگي با فرمانداري نسبت به قطع اين خدمات اقدام نمايد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعيت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت بر بازارآذربایجان غربی در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار که بصورت ویدئو کنفرانس در سطح کشور برگزار شد ، با تاکید بر معرفی سامانه های نظارتی از جمله ۱۲۴ در رسانه ها وصداوسیمای استانی  افزود: پاسخگویی به شکایات مردم در این سامانه ها، با جدیت پیگیری شود و صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی و مهاباد اقدامات دستگاه های نظارتی در  بازار و برخورد های قانونی با متخلفان را  منعکس کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور مستمر گشت های سیار جهت نظارت بر بازار در سطح استان، خاطرنشان کرد: نظارت کامل بر بازار تداوم یافته و مجازات متخلفین جهت تقویت جنبه بازدارندگی، به جامعه منعکس شود.

استاندار آذربایجان غربی به تامین نیازهای اساسی مردم استان نیز اشاره کرده و افزود: نیازهای اساسی مردم آذربایجان غربی در سطح ملی پیگیری شده و کالاهای مورد نیاز مردم تامین خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت مرزها و پایانه های مرزی جهت تامین کالاهای مورد نیاز، اضافه کرد: در صورت نیاز به واردات کالا، تجار و بازرگانان بخش خصوصی با نظارت کامل، در زمینه واردات کالاهای اساسی مورد حمایت قرار می گیرند.

وی در ادامه مدیریت چرخه کامل واردات و توزیع کالاهای اساسی را ضروری دانسته و افزود: در راستای اثرگذاری در بازار و تولید و تامین کالاهای اساسی چون گوشت مرغ، ارتباط مستمر با بخش خصوصی برقرار شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه زیرساخت حمل و نقل ریلی در استان فراهم شده، افزود: با تغییر مسیرهای ورودی کالا به آذربایجان غربی و استفاده از ظرفیت خطوط ریلی، هزینه حمل و نقل و در نهایت کالا در استان کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه با تاکید بر استمرار برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در سطح استان، اظهار داشت: منافع عمومی مردم در عرضه کالا در نظر گرفته شود و کالاهایی چون سیب که تولید خود استان است، با قیمت مناسب به مردم در ایام عید نوروز عرضه شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی ها در تامین و توزیع کالاهای اساسی، افزود: نظارت بر بازار و توزیع کالا در مناطق محروم و کم برخوردار استان، با جدیت تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • نظارت بر بازار عید نوروز تشدید شود
  • آغازمرحله سوم توزیع شکر تنظیم بازار در گلبهار
  • نظارت بر بازار آذربایجان غربی در روزهای پایانی سال تشدید شود
  • ۲ نمایشگاه بهاره در سبزوار برپا شد
  • نظارت ویژه بر بازار کالا‌های اساسی در سیستان و بلوچستان تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تعیین قیمت سیب و پرتقال شب عید
  • اجرای طرح نظارت بر بازار شب عید در نهاوند
  • نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال تشدید شود
  • تشدید نظارت بر بازار در روز‌های پایانی سال
  • تشدید نظارت بر بازارآذربایجان غربی در روزهای پایانی سال