Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: نخستین دوره کنگره شعر «فیروزه فرات» با محوریت اشعار عاشورایی از دیدگاه امام رضا(ع) همزمان با ۲۷ آبان ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از بنیاد بین المللی امام رضا(ع)محمود رضا برازش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به‌اینکه قالب هنری در ایران شعر است و اشعار آیینی باید مطابق با سخنان ائمه اطهار(ع) باشد، گفت:یکی از وظایف اصلی این بنیاد ترویج معارف رضوی بوده، در این راستا، نخستین دوره کنگره شعر «فیروزه فرات» با هدف ارتقای جایگاه فرهنگی، هنری مشهد، ترویج شعائر رضوی هم سو با واقعه عاشورا در آینه شعر رضوی و تاکید بر پیوستگی تعالیم و سیره ائمه اطهار (ع) قرار است در مشهد همزمان با ۲۷ آبان ماه سال جاری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خراسان و مشهد را از جمله مراکز شعر و ادب کشور برشمرد و اضافه کرد:این دوره از کنگره قصد دارد آغازگر حرکت عظیمی برای پرداختن به‌موضوعاتی که در عرصه شعر مغفول مانده از جمله سرایش شعر از زبان ائمه(ع)، باشد، همچنین، این کنگره با محوریت اشعار عاشورایی از دیدگاه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

برازش با تاکید بر اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی سبب سالم‌سازی فضای شعر آیینی می‌شود؛ اضافه کرد: قرار است در این کنگره وقایع عاشورا از دیدگاه امام رضا(ع) به‌شعر تبدیل شود، چراکه یکی از بزرگ‌ترین فرازهای تاریخ، حادثه کربلا است، مسلمانان درس ظلم‌ستیزی و شهادت را از این حادثه تاریخی آموختند، بنابراین، لازم است، همه بشر ائمه معصوم(ع) را الگوی خود در همه ابعاد زندگی قرار دهند.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه در کشورهای مختلف، هنر با موضوع دیگری گره می‌خورد؛ عنوان کرد: شاعران آیینی باید سخنان ائمه(ع) را در قالب هنر بیان کنند تا برای مردم ملموس‌تر باشد.

 

در ادامه این نشست، مهدی آخرتی دبیر علمی این دوره از کنگره «فیروزه فرات» نیز با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۸ آبان ماه سال جاری به‌با فونت bnazanin۱۲ و در قطع A۴ به‌آدرس الکترونیکی mashhadngo۸@gmail.com ارسال کنند؛ گفت: محدودیتی در تعداد و قالب اشعار ارسالی وجود ندارد، به‌استثنای شعرهای کوتاه (رباعی، دوبیتی، سه‌گانی، هایکو، سه‌خشتی و نوخسروانی که حداقل اشعار ارسالی در این قالب‌ها برای پذیرفته شدن در سوگواره ۳ اثر است.

 

وی ادامه داد: شیوه داوری آثار در سه مرحله به‌صورت کاملا حرفه‌ای، جدید و دور از سلیقه انجام می‌گیرد، با مراکز آیینی شعر ارتباط قوی برقرار شده، همچنین به‌برگزیدگان جوایز نقدی تعلق می‌گیرد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مجلس بیرجند 19 مهر کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه کانون های مساجد شیراز ارزانی بنیاد بین المللی امام رضا ع مشهد شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!

امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مقام معظم رهبری در بیاناتی می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند.»

.

رهبر معظم انقلاب در در جلسه دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در تاریخ چهارم بهمن ماه 1400 به سابقه تشکیل هیئت از زمان ائمه اطهار علیهم‌السلام اشاره کرده و می‌فرمایند: «هیئت را اصحاب ائمه تشکیل دادند و آنها شروع کردند؛ بعد از حادثه کربلا دور هم جمع می‌شدند. امام صادق (ع) از راوی سؤال می‌کنند: تَجلِسونَ وَ تُحَدِّثون؟ می‌نشینید دور هم صحبت می‌کنید، حرف می‌زنید؟ یعنی مسائل ما را مطرح می‌کنید؟ او جواب می‌دهد که بله، این کار را می‌کنیم؛ یعنی همین مجموعه هیئات. بعد حضرت می‌فرمایند: اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها؛ من دوست می‌دارم این مجالس را. قربان آن دل! [می‌فرماید] مجالس شما را دوست می‌دارم. اِنَّ تِلکَ المَجالِسَ‌ اُحِبُّها و اَحیوا اَمرَنا؛ مسئله ما را زنده نگه دارید. «اَمرَنا» در کلمات ائمّه زیاد تکرار می‌شود؛ یعنی مسئله ما -به آن موضوع اساسی و محوری‌ای که ما بر اساس آن حرکت می‌کنیم، می‌گویند امر.»

 

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

 

ایشان در ادامه تأکید کرده‌اند: «حالا ما اگر بخواهیم با تعبیرات امروزی مثلاً عرض بکنیم، اگر چه یک مقداری از آن معنای حقیقی فروکاسته می‌شود، مثلاً بگوییم راه ما، مکتب ما؛ اَحیوا اَمرَنا؛ یعنی راه ما را زنده نگه دارید، مکتب ما را زنده نگه دارید. در یک روایت دیگر که این هم در کافی هست، می‌فرماید که تَزَاوَروا وَ تَلَاقَوا وَ تَذاکَروا اَمرَنا وَ اَحیُوه‌؛ این هم همین ‌جور است؛ احیای امر است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • شاگردان امام صادق (ع)؛ از پدر علم شیمی تا ائمه اهل سنت + فیلم
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد