Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی گفت: پیش‌بینی شده امسال ۷۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از طریق سیستان و بلوچستان عازم کربلا شوند. ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته 40 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از سیستان و بلوچستان عازم کربلا شد و طبق پیش‌بینی‌ ما امسال 70 هزار زائر پاکستانی از طریق این استان عازم کربلا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: پنج خدمت مردمی به زائران پاکستانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود که شامل اسکان، اطعام، حمل و نقل، بهداشت و درمان و خدمات فرهنگی است.

وی بیان کرد: تاکنون 1200 نفر در سایت  www.40054.ir به عنوان خادم افتخاری زائران پاکستانی اربعین حسینی استان ثبت‌نام کرده‌اند که 700 نفر آنها در اولویت هستند؛ همچنین مردم عزیز می‌توانند نذورات خود را از طریق این سایت اهدا کنند.

بختیاری تاکید کرد: از امروز خدمات رسانی به زائران پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه به صورت اسکان موقت و در زائرسراری امام رضا(ع) زاهدان آغاز شده و امروز نخستین کاروان این زائران در قالب 300 نفر وارد استان می‌شوند.

دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی گفت: خدمات بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به زائران عزیز پاکستانی ارائه می‌شود و تعداد زیادی از پزشکان و کادر درمانی این دانشگاه به صورت خودجوش به این بحث ورود پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگی نیز امسال سوگواره فیلم و عکس ویژه زائران پاکستانی اربعین حسینی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زائرسرای امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

بختیاری تاکید کرد: ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان از 21 مهرماه تا 7 آبان‌ماه فعال است و به زائران عزیز خدمت رسانی می‌کند.

دبیر ستاد مردمی استقبال از زائران پاکستانی اربعین حسینی گفت: امسال 30 طلبه از جامعه المصطفی مسلط به زبان اردو نیز در زائرسرای امام رضا (ع) حضور دارند و همچنین 2 موکب توسط برادران اهل سنت استان جهت استقبال از زائران پاکستانی اربعین در نصرت آباد راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ن

R7843/P1361/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد

علی ملاشاهی  رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور ۲ اطلاعیه هشدار سطح زرد این اداره کل، از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان و رگبار پراکنده بهاری در سطح استان خبر داد.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا شب جمعه (سیزده تا چهاردهم اردیبهشت) برای همه مناطق سیستان و بلوچستان بویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: از پیش از ظهر پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان ادامه داد: از صبح پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲متر پیش بینی می‌شود. در این مدت احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

ملاشاهی عنوان کرد: دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان