Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@06:08:12 GMT

کنترل دشمن با اسلحه غیرمرگبار لیزری

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۹۵۹۱

کنترل دشمن با اسلحه غیرمرگبار لیزری

اسنادی جدید نشان می دهد ارتش آمریکا در پی ساخت اسلحه غیرمرگبار لیزری است که با ایجاد صدایی بسیار بلند یا نوری کور کننده سعی می کند دشمن را کنترل کند.

ارتش امریکا مشغول ساخت یک اسلحه لیزری جدید است که می تواند  پیام صوتی را در طیف بلند منتقل کند یا چنان صدای بلندی تولید کند که فرد ناشنوا شود، سرگیجه بگیرد یا حتی بمیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  سیستم Scalable Cimpact  Ultra-Short Pulse System نام گرفته و روی تانک یا خودروی وانت سوار می شود. طبق اسناد دولتی آمریکا در اصل از این ابزار به عنوان یک اسلحه غیر مرگبار برای کنترل دشمن استفاده می شود.

هدف اصلی این پروژه ابداع نسل جدیدی از سیستم های لیزر با پالس های بسیار کوتاه(USPL) است که بتواند اشعه پلاسمایی ماندگار و قابل کنترل درطیفی بسازد که تاثیراتی غیر مرگبار  را در مسافت طولانی القا کند.

این اسلحه با استفاده از لیزر پالس های لیزری کوتاه و قدرتمند تولید می کند که می تواند یک گلوله پلاسما تولید کند. چنین گلوله ای را می توان در هوا یا روی سطح هدف ایجاد کرد.

در مرحله بعد یک اشعه لیزر  دیگر گلوله پلاسما را منفجر می کند. به این ترتیب تاثیراتی  غیر مرگبار به وجود می آید مانند یک صدای بسیار بلند، تخریب گرمایی برای ایجاد درد و حتی ایجاد دستورهای صوتی قابل درک.

این سند اشاره می کند که برنامه های آتی برای توسعه این اسلحه در نظر گرفته شده که شامل توسعه طیف وسیعی از قابلیت های تاثیرگذاری از غیر مرگبار تا مرگبار به وسیله دستورات افزوده، کنترل، مخابرات، رایانه ها،برنامه های نظارتی هوشمند و قابلیت های سیستم های ردیابی خواهد بود. این اسلحه را می توان با قابلیت های تاثیرگذاری مختلف تولید کرد.

در ساده ترین حالت این اسلحه می تواند در یک پیام صوتی به افراد تا فاصله هزار متری هشدار دهد . هنگامیکه مسافت کمتر باشد می تواند با ایجاد یک انفجار آکوستیک  امواج صوت را به فاصله ۱۰۰ متری بفرستد.

 همچنین این اسلحه می تواند نوری بسیار درخشان و کورکننده ایجاد کند تا افراد در فاصله ۱۰۰ متری  را تحت تاثیر قرار می دهد.  

فاز طراحی اسلحه در ۲۰۱۹ تمام می شود و پس از آن نمونه اولیه ساخته و آزمایش می شود./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت یک پیام لیزری از ۱۶ میلیون کیلومتری در فضا

تینا مزدکی: برای ارتباط با فضانوردان و فضاپیماها تا کنون به طور سنتی از امواج رادیویی استفاده می‌شد؛ اما فرکانس‌های بالاتر نور، مانند مادون قرمز نزدیک، پهنای باند را افزایش می‌دهد و بنابراین سرعت داده افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهیم پیام‌های ویدیویی با کیفیت بالا را بدون تأخیر قابل توجهی به مریخ و هرجای دیگر ارسال کنیم، در واقع این گامی به سوی فناوری مورد نیاز ما است.

این آزمایش بخشی از آزمایش ارتباطات نوری فضای اعماق ناسا (DSOC) است و ایجاد این ارتباط موفقیت آمیز به عنوان «نور اول» شناخته می‌شود. به گفته مدیر نمایش فناوری در مقر ناسا، دستیابی به «نور اول» یکی از نقاط عطف حیاتی DSOC در ماه‌های آینده است که راه را به سوی ارتباطات با نرخ داده‌ای بالاتر که قادر به ارسال اطلاعات علمی، تصاویر با کیفیت بالا و پخش ویدئو در حمایت از جهش عظیم بعدی بشر هستند، هموار می‌کند.

همه ما برای ارتباطات زمینی و پرسرعت خود به فناوری مشابهی که در فیبرهای نوری تعبیه شده است تکیه می‌کنیم، اما در اینجا برای استفاده در فضا و در مقیاس بالا و برای بهبود روش‌های موجود در جهت بازگرداندن اطلاعات به زمین، این نوع فناوری به شکل خاصی سازگار شده است.

مهندسان به دلیل نور مادون قرمز به راحتی می‌توانند امواج آن را به صورت لیزری منتقل کنند. این باعث نمی‌شود نور سریع‌تر حرکت کند، اما مرتب می‌شود و پرتو آن را به یک کانال باریک محدود می‌کند. این به قدرت بسیار کمتری نسبت به پراکندگی امواج رادیویی که رهگیری آن سخت‌تر است، نیاز دارد.

تصویر تماس فضاپیما و تلسکوپ

این بدان معنا نیست که کار ساده‌ای است. بیت‌های داده در فوتون‌های ساطع شده توسط لیزر کدگذاری می‌شوند که به تعدادی ابزار سنگین، از جمله یک آرایه آشکارساز با کارایی بالا برای آماده‌سازی اطلاعات در جهت انتقال و ترجمه آن در انتهای دیگر نیاز دارد. چالش دیگر این است که سیستم پیکربندی موقعیت یابی خود را در زمان واقعی تطبیق دهد. در آخرین آزمایش، حدود 50 ثانیه طول کشید تا فوتون‌های لیزری از فضاپیما به تلسکوپ برسند.

فضاپیمای سایک

فرستنده و گیرنده لیزری که این اتصال را ایجاد کرد، در سفینه فضایی سایک است که در یک ماموریت نمایشی فناوری دو ساله به سمت کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری حرکت می‌کند. در طی این آزمایش سفینه فضایی با تلسکوپ هیل در رصدخانه پالومار در کالیفرنیا تماس گرفت. سایک برای پرواز در اطراف مریخ برنامه‌ریزی شده است؛بنابراین آزمایش‌ها برای اصلاح و بهبود این روش نوآورانه ارتباط لیزری نزدیک به مادون قرمز و اطمینان از سرعت و اطمینان آن‌چنان که لازم است، ادامه خواهد یافت.

مدیر عملیات DSOC در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا می‌گوید: «این یک چالش بزرگ بود و ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، اما برای مدت کوتاهی توانستیم برخی از داده‌ها را ارسال، دریافت و رمزگشایی کنیم...»

منبع: sciencealert

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884783

دیگر خبرها

  • دوگانه سازی و ایجاد تفرقه جبهه مؤمن به انقلاب را تهدید می‌کند
  • ساخت سلاح لیزری برای بی‌خانمان کردن باکتری‌ها!
  • ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان
  • (ویدئو) تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت در هلمند افغانستان
  • افزایش شمار قربانیان تصادف مرگبار در افغانستان/ ۵۹ کشته و مصدوم
  • شلیک مرگبار در خیابان هاشمی به صراف موتوری
  • حمله مرگبار اوکراین به خاک روسیه
  • دریافت یک پیام لیزری در فضا
  • تصویب قانون جدید برای کنترل هوش مصنوعی توسط اتحادیه اروپا
  • دریافت یک پیام لیزری از ۱۶ میلیون کیلومتری در فضا