Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@11:59:39 GMT

اعطای وام ضروری مسکن به بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۹۶۶۱

صراط:

جمشید تقی زاده اظهار داشت: تاکنون ۲۷ سفر استانی برای بررسی مشکلات بازنشستگان داشتیم تا بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهادات این قشر ارزشمند در استان‌ها برای ارتقای خدمات به آنان برنامه ریزی کنیم.

به گزارش میزان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یکی از پیشنهاداتی است که به دولت و مجلس ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح باید حقوق بازنشستگان را به حداقل حقوق شاغلان فعلی نزدیک کنیم.

تقی زاده تصریح کرد: از تمام دولتمردان و نمایندگان مجلس نیز درخواست کردیم تا فراکسیون کانون‌های بازنشستگی کشوری را تشکیل دهند که خوشبختانه این فراکسیون با ۱۰۰ امضا تشکیل شد.

وی با اشاره به خدمات رفاهی ویژه برای بازنشستگان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به ظرفیت تسهیلات گیرندگان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این ارقام در بخش رفاهی قدم‌های اولیه است، ادامه داد: در آینده نه چندان دور وام‌های ضروری مسکن و یا حتی افزایش سقف وام‌ها برای بازنشستگان نیز قابل انجام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: ظرفیت خدمات سفر بازنشستگان نیز از ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر افرایش پیدا کرده است.

تقی زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان بخشنامه‌ای صادر کردیم تا زمانی که بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده اند حقوق شاغلان هم پرداخت نمی‌شود که پیرو این بخشنامه هم اینک حقوق بازنشستگان زودتر پرداخت می‌شود.

وی در زمینه کسب و کار بازنشستگان گفت: وام‌های کم بهره و برخی تسهیلات از صندوق وجود دارد که بازنشستگان می‌توانند با استفاده از فرزندان و خانواده خود مشاغل خانگی راه اندازی کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در خصوص بخش درمان بازنشستگان نیز خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز آینده خبر‌های خوشی برای بازنشستگان خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا این قشر از جامعه بهترین خدمات را از بیمارستان‌ها دریافت کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وام مسکن بازنشستگان مجلس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود