Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:45:33 GMT

30 ناظر شرعی بر ذبح دام در کرمان نظارت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۳۹۷۷۳

30 ناظر شرعی بر ذبح دام در کرمان نظارت می کنند

کرمان - ایرنا - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به تامین امنیت غذایی در این استان گفت: 30 ناظر شرعی بر ذبح دام در بیش از 30 کشتارگاه شمال کرمان نظارت می کنند.

حجت الاسلام ایمانی تبار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائلی است که در دنیا نیز پیگیری می شود افزود: اما اسلام ویژگی های خاصی برای این مهم در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اسلام حساسیت غذای حلال را مطرح و دنیا را متوجه اهمیت این مهم کرده است چنانچه اکنون دنیا به این نتیجه رسیده بسیاری از خوراکی را که اسلام حرام اعلام کرده از نظر علمی دارای مضراتی است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمان تصریح کرد: در نظام اسلامی نظارت بر گوشت حلال مورد توجه قرار دارد لذا بیش از یک دهه قانون ذبح حلال تصویب شده و دولت آن را اعلام کرده است.
حجت الاسلام ایمانی تبار ادامه داد: نظارت بر کشتارگاه ها در استان کرمان نیز از زمانی که این قانون ابلاغ شده به نحو کامل به صورت نظارت مستمر و مستقیم انجام می شود اما سال های قبل از آن نیز این نظارت وجود داشته است.
وی اظهار داشت: نظارت ناظران و ارائه آموزش های شرعی ذبح به ذابحین در کشتارگاه ها، بسیاری از موانع موجود در کشتارگاه ها را برطرف کرده است.
وی با بیان اینکه در هر کشتارگاه استان کرمان یک روحانی به عنوان ناظر بر کشتار شرعی دام و طیور نظارت دارد اظهار داشت: ذابحان آشنا به ذبح اسلامی در کنار ناظران در کشتارگاه ها، کار ذبح شرعی دام و طیور را عهده دارند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمان، از آموزش افراد مقید به منظور ذبح شرعی دام و طیور به عنوان یکی از اقدامات مفید حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان نام برد.
وی تاکید کرد: ناظران، علاوه بر نظارت بر ذبح شرعی دام و طیور از خروج اجزای حرام حیوان از کشتارگاه نیز ممانعت می کنند.
وی مصرف غذای حلال را بستر رشد اخلاقی در جامعه دانست و گفت: غذا 2 عنصر مواد غذایی و صفات روحی روانی را به انسان منتقل می کند و بالا رفتن آمار بزهکاری در جامعه نتیجه نبود توجه به مصرف غذاهای حلال است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بسیاری از نابسامانی های موجود در حوزه کشتارگاه های این استان طی سال های گذشته برطرف شده است.
ناظر عالی ذبح شرعی در استان کرمان گفت: مردم این استان نسبت به سلامت گوشتی که لیبل کشتارگاه های کرمان را دارند اطمینان داشته باشند.
وی از مردم خواست از خرید گوشت از امکان نامعتبر و بدون لیبر دامپزشکی بطور جدی خودداری کنند.
وی گفت: مصرف کنندگان گوشت باید توجه کنند که گوشت های خارجی و وارداتی را نیز در صورت دارا بودن کد روحانی ناظر خریداری کنند.
ناظر عالی ذبح شرعی در استان کرمان، به خاطیان در زمینه مسایل شرعی گوشت هشدار داد و تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با افراد متخلف برخورد خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست تصریح کرد: گاهی بحران هایی که توسط دشمن در جامعه ایجاد می شود در بحث امنیت غذایی است لذا همگام با مسائل نظامی امنیت غذایی نیز مورد تاکید است.
وی به تمایل برخی افراد به تهیه گوشت از مراکز غیرمجاز اشاره کرد و گفت: علاوه بر رعایت مسائل شرعی ابتلا به بیماری هایی مانند به تب کنگو، آنفلوآنزا و غیره نیز از این طریق ممکن می شود.
روزانه بیش از هزار و 500 دام سبک، 150 دام سنگین و افزون بر 70 هزار قطعه طیور در استان کرمان کشتار می شود.
3029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ذبح شرعي دام كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛
اذان ظهر ۱۲:۰۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۶
اذان مغرب ۱۹:۰۴
نیمه شب شرعی ۲۳:۲۰
اذان صبح فردا ۰۳:۵۴
طلوع آفتاب فردا ۰۵:۲۲

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اوقات شرعی ۱۱ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • اوقات شرعی فردا دهم اردیبهشت در شیراز
  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان