Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ این جلسه در راستای تدوین وحدت رویه و بررسی چالش و مشکلات برگزار گردید.

در ابتدای جلسه خانم سوری معاون امور اجتماعی گزارشی از کیفیت خدمات و اهمیت و حساسیت موضوع فرزند خواندگی ارائه داد و تاکید کرد: ضرورت دارد تا مراکز خصوصی وظایف محوله را دقیق و علمی انجام دهند تا جهت بالا بردن سطح آگاهی زوجین اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه بر وحدت رویه مشاوران تاکید کرد.  

خانم ها بهدادفر و صادقی نیز در زمینه اهداف جلسه سخنانی ایراد نموده و به بررسی چالشهای موجود در ارائه مشاوره به خانواده متقاضی فرزندخواندگی و همچنین ایجاد وحدت رویه در مراکز تاکید کردند.

سپس در ادامه جلسه هر یک از مراکز مشاوره، نقطه نظراتی ارائه دادند که بخشی از آنها به شرح ذیل است:

1- اشاره به روند فعالیت ارائه خدمات به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی و تاکید بر استفاده از تست mmpi و تشکیل گروههای همیار در این خانواده ها و همچنین تاکید بر توجه به زبان بدن.

2- تاکید بر مقوله خوداشتغالی زوجه که منجر به اعتماد به نفس و احساس توانمندی در مراجعین می شود.

 3- پیشنهاد استفاده از فرم بلند mmpi  بجای فرم کوتاه که جامع تر و از روایی بالاتری برخوردار است.

4- پیشنهاد اینکه در موارد مشکوک از ملیون3 استفاده شود.

5- تاکید بر ارائه خدمات به خانواده های متقاضی فرزندخوانده، بررسی انگیزه و مصاحبه بالینی خانواده ها.

5- تشکیل گروههای همیار و جلسات منظم فرزند پروری خانواده های فرزندخوانده.

5- پیشنهاد اینکه فرایند مشاوره خانواده های فرزندپذیر با 3 محور روانشناختی.

6- تاکیر بر لینکه با توجه به تجربه و مشاهدات بهتر است زنان مجردی که قبلا تجربه تربیت فرزند داشته اند (همسر فوت شده و تنها زندگی می کنند) مد نظر باشند و در خصوص متقاضیانی که خود فرزند دارند با بررسی دقیق فرزند اول و روابطه آنها در خانواده، امکان پذیر باشد.

شایان ذکر است؛ در انتهای جلسه مقرر شد که این جلسات بصورت فصلی در شهرستانهای شهریار ، قدس و ملارد به صورت گردشی انجام شود و آموزش های یکنواخت مدنظر قرار گیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران بهزیستی خانواده مراکز مشاوره معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۳۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان

همایون عمودی زاده اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و صدای مشاور ۱۴۸۰ جزو فعالیت‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی است.

وی اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع اورژانس اجتماعی و همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید با توجه به گستردگی اهداف، سازمان بهزیستی بسیار مهم است.

 مدیرکل بهزیستی لرستان از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در استان به صورت دولتی و غیردولتی به جامعه هدف خبرداد و افزود: در زندگی امروز با توجه به استرس‌ها و اضطراب‌هایی که در زندگی وجود دارد همه مردم نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند و از آنجا که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری ممکن است موجب به وجود آمدن چالش‌هایی در زندگی افراد شود لذا خط تلفنی صدای مشاور سازمان بهزیستی، برای ارائه خدمات مشاوره رایگان فعال است.

عمودی زاده تصریح کرد: این سامانه تلفنی همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ به صورت رایگان فعال است.

وی از فعالیت ۱۱ مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی لازم برای ارائه خدمات به جامعه هدف در لرستان را دارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • نود متقاضی خانواده دارای سه فرزند در شیروان، زمین دریافت می‌کنند
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور