Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:48:42 GMT

مجوز صید ماهی در مهاباد صادر می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۰۹۲۵

مجوز صید ماهی در مهاباد صادر می شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: مجوز صید ماهی برای جلب مشارکت جوامع بومی و در راستای مدیریت بهینه منابع برای صیادان این شهرستان صادر می شود.

فاروق سخنور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروانه برای پنج مسیر از رودخانه مهاباد و برای هر مسیر 2 مجوز از طریق مزایده و با رعایت قوانین سازمان حفاظت محیط زیست صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: فعالیت های صیادی در این رودخانه از اول آبان شروع می شود و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه می یابد و صیادان می توانند در این مدت به صید ماهی در این منبع آبی بپردازند.
سخنور اضافه کرد: نرخ پروانه صادره از سوی اداره کل برای هر مسیر بسته به ظرفیت صید آن بین هفت میلیون ریال تا 15میلیون ریال متفاوت است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد به کنترل پروانه های صادر شده اشاره کرد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده تخلف، علاوه بر ضبط ادوات صید، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
وی یادآور شد: متقاضیان برای دریافت پروانه صید ماهی و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان واقع در خیابان شهید شهریکندی نرسیده به دانشگاه پیام نور مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 188 تن ماهی در مهاباد تولید می شود که از این مقدار 153 تن ماهی سردآبی در مزارع پرورشی و 35 تن ماهی گرمابی است که در 2 سد مهاباد و سنجاق صید می شود.
9903/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي حفاظت محيط زيست مجوز صيد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک