Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: ارقام بذر گندم آبی شامل:میهن،حیدری، پیشگام واروم وارقام دیم و ابی جواصلاح شده  شامل سرداری و آذر ۲و جلگه و بهمن است.

ذبیح الله غریب افزود:هدف از توزیع بذر اصلاح شده بین کشاورزان کنترل بیماری های بذر زاد،افزایش کیفیت و کمیت محصول  و صرفه جویی در مصرف آب در زراعت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی هر کیلوگرم بذر اصلاح شده گندم آبی 19 هزار و 500، دیم 17 هزار و 500 و جو ابی 18 هزار و جو دیم 16 هزار تومان است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: توزیع بذر اصلاح شده گندم و جو ابی و دیم کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور

محمد حسین کاویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰۷ هزارتن پنبه وارد کشور شد.

به گفته او، با توجه به آنکه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن محصول از سال قبل در انبارها باقی مانده است، انتظار می رود که تا شهریور ،قبل از ورود محصول جدید به بازار توسط صنعت نساجی خریداری شود.

کاویانی ادامه داد: قیمت کنونی خرید تضمینی هرکیلو پنبه ۳۵ هزارتومان است، درحالیکه بارها اعلام کرده ایم که قیمت خرید پنبه باید ۳ تا ۳‌.۵ برابرنرخ خرید تضمینی گندم باشد تا برای کشاورزان صرفه اقتصادی داشته باشد، در غیراین صورت به سبب هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به سمت زراعت دیگر محصولات نظیر چغندر و شالی می روند.

مدیر عامل صندوق پنبه با اشاره به راهکار خودکفایی پنبه افزود: با توجه به آنکه پنبه یکی از محصولات استراتژیک محسوب می شود، از این رو وظیفه دولت است که حمایت های لازم را از زراعت این پنبه انجام دهد به طوریکه همانند کشورهای تولیدکننده پنبه یارانه تخصیص دهد.

به گفته او، براساس برنامه ریزی وزارت جهاد امسال سطح زیرکشت پنبه باید به ۱۱۷ هزارهکتار برسد، درحالیکه برآورد می شود که حداکثر به ۸۵ هزارهکتار برسد.

کاویانی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است، گفت: بنابر آمار تولید پنبه جوابگوی ۵۰ درصد نیاز صنعت نساجی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید