Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:39:48 GMT

هلند رکورد فروش خودروهای پلاگین هیبریدی را شکست!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۱۲۹۲

هلند رکورد فروش خودروهای پلاگین هیبریدی را شکست!

هلند، رکورددار بیشترین میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در جهان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت insideevs،  بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

در سال گذشته میلادی بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده‌ای که تنها در نمایشگاههای علم و فناوری از آنها رونمایی می‌شد، خارج شد و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده توسط غول‌های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولتهای بسیاری روبرو شد، می‌تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کشور هلند که در شمال قاره اروپا واقع شده است، از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون بیشترین میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی تولید شده توسط خودروسازان جهان را به نام خود ثبت کرده است.

در ماه گذشته یعنی سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، میزان فروش خودروهای پاک پلاگین هیبریدی در هلند به عدد ۲ هزار و ۷۹۶ دستگاه رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد و افزایش داشته است.  این بدان معناست که سهم خودروهای پلاگین هیبریدی به ۹.۵ درصد از بازار خودروهای فروخته شده در این کشور رسیده است که این خود خبر بسیار خوشایند و خوشحال کننده‌ای برای طرفداران محیط زیست به شمار رود.

از پرفروش‌ترین خودروهای پاک و مورد استقبال مشتریان هلندی می‌توان به خودروهای ساخت شرکت آمریکایی تسلاموتورز ( ۱۰۵۲ دستگاه تسلا مدل اس و ۵۹۳ دستگاه خودروی تسلا مدل ایکس) و همچنین ۲۹۲ دستگاه خودروی نیسان لیف اشاره کرد. از دیگر خودروهایی که در بازار این کشور به فروش رفته است، می توان از سری ۵ خودروهای بی‌ام‌و، نسخه الکتریکی هیوندای کونا و جگووار آی پیس نیز نام برد.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های بکاررفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاههای شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد کرد.

از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توان به شورولت ولت و بی ام و آی۳ اشاره کرد که علاوه بر تامین اصلی انرژی توسط موتور الکتریکی، آلایندگی بسیار کمی را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

از بزرگترین مزایای خودروهای پلاگین هیبرید می‌توان به عدم نگرانی کاربران برای اتمام شارژ باتری بکاررفته در آن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با اجاره کارت ملی برای واردات خودرو و ثبت نام خودروها

تین نیوز

پس از هشدار وزارت صمت نسبت به خرید و فروش کد ملی اشخاص برای موضوعاتی نظیر واردات و ثبت نام خودرو، رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی اتاق اصناف ایران بر ضرورت مقابله با اقدام در جهت "اجاره کارت ملی" برای واردات خودرو و ثبت نام خودروهای داخلی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، چندی پیش موضوع خرید و فروش کارت ملی اشخاص جهت ثبت نام خودروها داغ شد؛ این موضوع در سال های گذشته نیز مطرح بوده اما چند هفته گذشته به ویژه با افزایش تعداد عرضه های خودروهای وارداتی و البته ثبت نام جانبازان برای واردات خودرو، مجدد مطرح و بازار آن رونق گرفت.

در این راستا به گوش می رسید که برای اجاره کارت ملی اشخاص، ارقام چندین میلیون تومانی هم پیشنهاد می شود؛ پس از طرح این موضوع، مسئولان در واکنش به این موضوع با اعلام اینکه خرید و فروش کارت ملی مشمول مالیات خواهد شد، با ترساندن افراد نسبت به پرداخت مالیات، سعی در نهی از این کار کردند.

اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نیز هرگونه خرید و فروش کد ملی اشخاص تحت هر عنوان و قراردادی به شخص ثالث را به منزله حقیقی تخلف عنوان کرده که عواقب سنگین حقوقی، کیفری و مالیاتی در پی خواهد داشت؛ در نهایت هم وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به این موضوع واکنش جدی تری نشان داده و ضمن تاکید بر ممنوعیت این امر را تخلف خوانده و در اطلاعیه ای اعلام کرد: هرگونه واگذاری (فروش) کد ملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث جهت موضوعاتی نظیر ثبت نام خودرو تخلف و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.

اجاره کد ملی چه تبعاتی خواهد داشت؟

حال امروز (شنبه)،  علی ارسلان منصوری-رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی اتاق اصناف ایران- ضمن اشاره به تبعات قانونی رواج اجاره کارت ملی برای واردات خودرو و ثبت نام خودروهای داخلی، بر ضرورت مقابله با سوداگران و سودجویان در این حوزه تاکید کرده و در رابطه با تبعات ناشی از قرار دادن کارت ملی در اختیار دلالان خودرو، گفت: با توجه شرایط حاکم بر به بازار کنونی خودرو، اعم از واردات خودروهای خارجی  یا خرید خودروهای تولید داخلی، شاهد موانع و بعضاً معضلاتی هستیم که می توان با اعمال ضوابط و تبیین اصول و مقرراتی در این حوزه، بستری را فراهم کرد تا عمدتاً مصرف کننده اصلی از آن منتفع شود و دست سوداگران سودجو را که گاهاً با ایجاد بازار کاذب تاثیراتی منفی را بر اقتصاد کشور برجا می گذارند کوتاه کرد.

منصوری افزود: از جمله معضلاتی که در حال حاضر توسط کارشناسان و عوامل ذیربط در بازار خودرو گزارش شده، می توان به در اختیار قرار دادن شماره ملی افراد به دلالان خودرو اشاره کرد که چه در حوزه واردات خودرو و چه در خصوص ثبت نام خودروهای داخلی تحت عنوان "اجاره کارت ملی" به صورت روزافزون در حال گسترش است.

با روند فعلی اجاره کارت ملی برای ثبت نام خودرو  نه تنها خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد، بلکه امکان سودجویی افراد فرصت طلب را نیز فراهم می کند. طبق اعلام  اتاق اصناف ایران، منصوری خاطرنشان کرد: اجاره بهای هر کارت ملی بنا بر نوع خودرو و البته نیاز صاحب کارت ملی، تا چندین میلیون تومان متغیر است؛ هر چند این امر به خاطر حس امنیت، اغلب میان دوستان و آشنایان رواج دارد اما به دلیل تبعات آن برای دارنده کارت ملی، شاهد شکایت های متعددی در این خصوص در قوه قضاییه هستیم؛ بنابراین می توان گفت که با روند فعلی اجاره کارت ملی برای ثبت نام خودرو ، نه تنها خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد، بلکه امکان سودجویی افراد فرصت طلب را هم فراهم می کند.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران خودروی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: ضمن تاکید به صاحبان کارت ملی در خصوص اجتناب از در اختیار گذاشتن کارت ملی خود به دلالان، از مسئولان نیز انتظار می رود به منظور حفظ حقوق مصرف کننده واقعی و جلوگیری از تضییع حقوق صاحبان کارت ملی (که به دلیل نیاز مالی و عدم آگاهی از تبعات آن کارت ملی خود را واگذار می کنند) با اعمال راهکارهایی دست دلالان را از این حوزه کوتاه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خرید و فروش خودرو در بازار متوقف شد + جدول قیمت
  • هیبریدی‌ها؛ برگ برنده تویوتا
  • صلاح رکورد رونالدو و مسی را شکست
  • هزینه‌ های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد
  • گروه سایپا رکورد ۱۱ ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست
  • هزینه‌های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد
  • ضرورت مقابله با اجاره کارت ملی برای واردات خودرو و ثبت نام خودروها
  • سایپا رکورد ۱۱ ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست
  • گروه سایپا رکورد 11 ساله تولید محصولات داخلی خود را شکست/ شكسته شدن ركورد تولید سال گذشته گروه سایپا
  • ایران خودرو دیزل از رکورد تولید سالانه عبور کرد