Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@11:06:10 GMT

اپل واچ «خاشقچی» لحظه قتل وی را ضبط کرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۱۳۳۹

اپل واچ «خاشقچی» لحظه قتل وی را ضبط کرده است

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از اسپوتنیک، لحظه قتل و بازجویی جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی بطور تصادفی توسط ساعت اپل واچ وی ضبط شده است.

 

این مطلب را روزنامه دولتی صباح ترکیه با استناد به منابعی در نهاد های انتظامی این کشور گزارش داده است.

 

به نوشته روزنامه ترک، خاشقجی قبل از ورود به کنسولگری آیفون خود را به نامزدش داده و ساعت اپل واچ خود را در حالت ضبط قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که آیفون و اپل واچ در دستان جمال خاشقجی هماهنگ و به هم وصل بودند.

 

روزنامه صباح می نویسد در نتیجه نوار بازجویی، شکنجه ها و قتل روزنامه نگار به آیفون منتقل شده و سپس بطور خودکار در اپلیکشن Apple iCloud بارگذاری گردید. گزارش داده می شود ماموران اطلاعاتی سعودی ساعت را در دستان خاشقجی دیده و تلاش کردند اطلاعات آنرا پاک کنند اما برخی از نوارها حفظ شده و پس از مطالعه انها معلوم شد وی کشته شده است.

 

روز ده اکتبر یک خودروی ون مشکی رنگ در ترکیه به ظن قرار داشتن جسد جمال خاشقجی در آن تحت پیگرد قرار گرفت. این روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در سال 2017 میلادی به امریکا رفته و در آنجا در روزنامه واشنگتن پست مقاملات انتقادی علیه ریاض می نوشت ، از 2 اکتبر(سه شنبه 10 مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.

 

دیرتر گزارش دادند که آنکارا در تماسی با واشنگتن از موجود بودن ویدئوهایی خبر داد که کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان را داخل کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند.

 

در این ویدئوها خاشقجی و بازجویانش و نحوه شکنجه و کشته شدن او نشان داده می‌شود. همچنین صدای ضربات تیم امنیتی شنیده می‌شود که خاشقجی را قبل از کشتن و تکه تکه کردن مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واشنگتن پست خاشقچی جام نیوز اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران در شبانه روز پنج شنبه و جمعه [هفته گذشته] را به نقل از سه مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده، منتشر کرد که می‌گویند طرح اولیه حمله تلافی‌جویانه شامل حمله متقابل «بسیار گسترده‌تری به اهداف نظامی» از جمله در نزدیکی تهران بود.

 

به گزارش دنیای اقتصاد؛ این روزنامه ادعا کرد: همانطور که به طور گسترده گزارش شده است، اسرائیل برنامه‌های خود برای پاسخ فوری به حمله مستقیم بی‌سابقه جمهوری اسلامی در ۱۳ تا ۱۴ آوریل را پس از آن که مدعی شد اکثر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را با کمک ائتلاف به رهبری آمریکا خنثی کرده است، کنار گذاشت.

نیویورک تایمز مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی به‌دنبال فشار متحدان خود موافقت کردند آن را محدودتر کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، یک چنین حمله وسیع و خسارت‌باری نمی‌توانست از سوی ایران نادیده گرفته شود و خطر ضدحمله مرگبار ایران را به‌دنبال داشت که می‌توانست خاورمیانه را به لبه یک درگیری بزرگ منطقه‌ای بکشاند.

روایت نیویورک تایمز همچنین ادعا می‌کند که اسرائیل ابتدا حمله را برای دوشنبه شب، ۱۵ آوریل برنامه‌ریزی کرده بود، اما در آخرین لحظه از ترس اینکه حزب‌الله ممکن است «شدت حملات خود به شمال اسرائیل را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد» این برنامه را تغییر داد. در این گزارش مشخص نشده که آیا این ارزیابی قبل از حمله در شب پنج شنبه-جمعه تغییر کرده است یا خیر.

دیگر خبرها

  • شهر ارواح، کریات شمونا
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • سیل در روستای ده‌جمال بهاباد
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی
  • قصیده بهاریه سعدی، جمال‌ستایی شیخ اجل
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • سکه ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد