Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@03:10:49 GMT

حضور پلیس زن در محاکم اطفال و نوجوانان ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۱۴۴۳

رکنا: خدائیان گفت: اگر در روند دادرسی لازم به برخورد پلیس باشد، این امر باید توسط پلیس زن صورت گیرد که به شرایط روحی و روانی اطفال آشنایی کامل داشته باشد.

ذبیح الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضائیه صبح امروز (شنبه) در «همایش ملی آغاز اجرای الزام حضور مشاور در محاکم اطفال» اظهار کرد: کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند و از طرفی به لحاظ ویژگی های روحی و روانی آن ها و آسیب پذیری جدی همیشه مورد توجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزه های اسلام از ۱۴۰۰ سال پیش بیشترین توجه را به تربیت کودکان و نوجوانان داشته است، افزود: هیچ دینی مانند اسلام به این اندازه به اطفال و کودکان توجه نداشته است؛ لذا ما مسلمانان باید در ترویج فرهنگ رعایت حقوق اطفال و نوجوانان پیش قدم باشیم چرا که تربیت این قشر از قبل تولد تا زمان پذیرش مسئولیت در اسلام مورد توجه بوده است.

خدائیان گفت: در دهه های اخیر کنوانسیون حقوق کودکان و نوجوانان مهم ترین سند پیشرفته در مقررات است.

وی با بیان اینکه در قانون Law مجازات اسلامی مصوت سال ۱۳۹۲و آیین دادرسی کیفری به حقوق کودکان و نوجوانان توجه ویژه شده است، عنوان کرد: کشور های مختلف در رابطه با مسئولیت تدریجی کودکان و نوجوانان، برخوردهای متفاوتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برخی کشور ها حداقل سن کودکان مشخص شده است و در برخی کشور های دیگر سن حداقلی مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه شخص کودک مرتکب جرم Crime معارض با قانون فاقد مسئولیت کامل است، عنوان کرد: مجازات برای این افراد خفیف تر از بزرگسالان است چرا که مجازات باید جنبه تربیتی داشته باشد.

خدائیان گفت: جرایم اطفال در دادگاه ویژه رسیدگی می شود و در این زمینه برخی از مسئولیت ها به پلیس Police کودکان و نوجوانان واگذار شده است.

وی افزود: اگر در روند دادرسی لازم به برخورد پلیس باشد، این امر باید توسط پلیس زن صورت گیرد. در این شرایط پلیس باید به شرایط روحی و روانی اطفال و نوجوان آشنایی کامل داشته باشد و همچنین به پلیس اختیاراتی داده شده است که از بدو شروع کار مصالحه را در نشست های خانوادگی اعمال کند.

معاون حقوقی قوه قضائیه بیان کرد: در مرحله رسیدگی به جرایم کودکان و نوجوانان، دادسرای ویژه ای در قانون پیش بینی شده است که وظیفه آن با دادسرای ویژه بزرگسالان متفاوت بوده و شکل و ظاهر این دادسرا نیز متفاوت است.

وی با بیان اینکه برای وجود دادسرا بین برخی از کارشناسان اختلاف نظر وجود دارد، افزود: برخی وجود دادسرا را موجب طولانی شدن روند رسیدگی می دانند و معتقدند در این زمینه به حالات روحی و روانی کودکان آسیب می رساند و بهتر است پرونده هر چه سریع تر به دادگاه ارسال شود.

در حال تکمیل ...خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکاسان شیرازی منحرف بودند! / آنها دستگیر شدند! مرگ دردناک یک دانش آموز 18 ساله در حیاط مدرسه / در هرمزگان رخ داد اولین عکس ها از داعشی ها در زندان / گزارش تنها خبرنگاری که به میان وحشت رفت مهمان جنجالی علی ضیاء کلیه اش را بخاطر بچه سرطانی نفروخته بود! اجل به دزد مهلت خروج از محل سرقت را نداد ! +فیلم ازدواج دختر تهرانی با قاتلی خشن در زندان! + عکس عکس بی حجاب همسر ماکرون در بازدید از یک مسجد ایرانی + جزییات فیلم لحظه کشته شدن شاه اینستاگرام ! + فیلم و عکس 16+ 5 روز تجاوز مرد شیطان صفت به 2 دزد خانه اش!+ عکس دردناکترین عکس از کباب کردن خرس در نوشهر! فریبا رازی داشت و باید سریع عروس می شد / پیمان با عروس باردار داماد شد! 2 زن اجازه دادند شوهرشان زن سوم بگیرد! / مرد 3 زنه چه رازی داشت؟! مردی سر خود را برید تا خوب نفس بکشد! + فیلم ناگفته های تتلو درباره حمایت از رئیسی / این خواننده به بی بی سی چه گفت؟ تنها فیلم از دخترقرمزپوش میدان فردوسی تهران / این زن ناگهان ناپدید شد! + فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه قانون Law جرم Crime پلیس Police روحی و روانی قوه قضائیه نوجوانان حقوقی پلیس زن عکس فیلم روزنامه قتل زندگی عراق کشته اینستاگرام ایران مشهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

ایسنا/خوزستان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان خوزستان روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور هشت گروه نمایشی شرکت کننده در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز به اجرا درمی‌آید.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در حالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که در آن پنج گروه نمایشی کانونی و سه گروه نمایشی آزاد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

این نمایش‌های شرکت کننده در ۲ بخش عروسکی، صحنه‌ای و زنده عروسکی در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در استان خوزستان با شعار «این صحنه خانه‌ ماست» به رقابت می‌پردازند.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و موضوعات آزاد هستند.

این جشنواره روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش مرکز شماره یک کانون پرورش فکری اهواز به نشانی امانیه، پیچ استادیوم، پارک حجاب آغاز می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره‌ هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • حضور کودکان در تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان