Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-23@07:20:45 GMT

معلولان صاحب استخر ویژه شدند+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۱۴۵۰

معلولان صاحب استخر ویژه شدند+تصاویر

اولین استخر ویژه معلولان در شمال کشور با امکانات آب درمانی افتتاح شد.

اولین استخر ویژه معلولان درشمال کشور با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با بهترین امکانات  آب درمانی برای معلولان افتتاح شد.

این استخر شرایطی را برای افراد ضایعه نخاعی و معلولین فراهم کرده تا بتوانند این افراد از خدمات درمانی نیز بهره‌مند شوند و به گفته مسئولان استخر معلولین شمال کشور با ویژگی‌هایی که دارد آمادگی برگزاری مسابقات ویژه معلولین را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه آبی ویژه با هزار و ۳۵۰ متر مربع مساحت دارای ۲ استخر یکی ویژه معلولان جسمی – حرکتی و دیگری برای نابینایان است.

کاسه استخر معلولان جسمی پنج در پنج متر و برای نابینایان هم ۱۰ و نیم در ۲۵ متر است.

استخر هم برای شنای معلولان و هم برای مسابقات آنان طراحی و ساخته شده و دارای دو جک بالابر برای هدایت شناگران به داخل آب است.

از سال ۹۲ قرارداد ساخت این پروژه بسته شده و تمام اعتبارات این طرح را دولت تامین کرده است.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جریان افتتاح این استخر گفت: مهمترین رکن کنوانسیون رعایت حقوق معلولین و قانون حمایت از معلولین مناسب سازی اماکن عمومی است و بهزیستی با همکاری سایر دستگاه ها در تلاش است تا تمام اماکن عمومی برای استفاده تمامی معلولین و افرادی که موقتا مشکلات حرکتی دارند آماده شود.

 محسنی بند پی ادامه داد: بهزیستی با تعاملی که با دستگاه های اجرایی خصوصا شهرداری ها دارد روز به روز فضای شهری را برای استفاده عموم مردم جامعه آماده می‌کند.
سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت در پی تسهیل شرایط زندگی معلولین به دنبال افزایش خدمات دهی در قانون برنامه بودجه است تصریح کرد : بیش از ۶۰ هزار مسکن در سالهای اخیر تحویل جامعه هدف بهزیستی داده شده است چراکه جامعه کارگری و جامعه کار و تولید در اولویت سیاست های حمایتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین فلاح خوش مشرب دبیر هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری از ثبت نام بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در این مرحله از آزمون خبر داد.

فلاح خوش مشرب، گفت: این جشنواره امسال به سه صورت تلفنی، مجازی و حضوری برگزار می‌شود و همه کارگران به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در همه سنین و از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: از هزار و ۶۱۹ نفر که در این مرحله شرکت کرده اند ۸۰۰ نفر بانوان و ۸۱۹ نفر آقایان هستند، همچنین ۱۷۶ نفر در بخش اذان، ۳۴۶ نفر در بخش حفظ جزء ۳۰، ۴۷ نفر در مداحی، ۵۴۶ نفر در بخش قرائت و ۴۴۶ نفر در بخش تفسیر حضور دارند.

فلاح ادامه داد: مسابقات امسال در رشته‌های حفظ جزء ۳۰ ویژه فرزندان، تفسیر، قرائت شامل ترتیل و صوت و لحن ویژه آقایان، مداحی و اذان ویژه آقایان و نقاشی ویژه کودکان برگزار می‌شود.

فلاح اضافه کرد: همچنین مرحله مقدماتی این مسابقات تا ۵ اردیبهشت ادامه دارد و ۵ تا ۹ اردیبهشت نیز مرحله نهایی از میان راه یافتگان به بخش نهایی بصورت حضوری برگزارمی شود. ۱۰ اردیبهشت هم برترین‌ها معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • حمایت از دسترس‌پذیری معلولان به خدمات گردشگری/ پیشنهاد تجمیع تعطیلات
  • حمایت از دسترس‌پذیری معلولان به خدمات گردشگری