Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه استاندار مراسم کلنگ زنی ساخت حرم مطهر احمدابن اسحاق (ره) امروزشنبه ۲۱ مهرماه باحضور نماینده دفترمقام معظم رهبری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، نماینده، ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و جمعی ازمسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان سرپلذهاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین آغاز عملیات اجرایی بازسازی حرم مطهر حضرت احمد ابن اسحاق (ع) سر پل ذهاب گفت: پروژه بازسازی حرم مطهر حضرت احمد ابن اسحاق (ره) ۱۶ میلیارد اعتبار نیاز دارد که ۵ میلیارد تومان آن توسط استانداری و مابقی توسط اوقاف و بنیاد مسکن تامین اعتبار می‌شود. بنیاد مستضعفان نیز در بخش تامین سیمان پروژه مشارکت می‌کند.
حرم احمدبن اسحاق که از اصحاب نزدیک امام حسن عسگری در سده سوم هجری بوده در زلزله آبان ماه سال گذشته به طور کامل تخریب شد.
مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گفت: این روز‌ها یادآور سفر تاریخی و پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۰ به کرمانشاه است و این سفر مصوبات بسیار ارزشمند و راهگشایی برای کمک به توسعه و اشتغال استان داشتند.
استاندار کرمانشاه افزود: ایشان در این سفر بر سه راهبرد مهم و ارزشمند مدیریتی شامل مدیریت متمرکز، فرصت سازی از تهدید زلزله و شتاب بخشیدن به کارها، تاکید کردند.
وی خاطرنشان کرد: این زلزله تبدیل به یک زلزله وحدت آفرین شد و مصداق بارز انسجام ملی بود. نقطه آغازین این وحدت شکوهمند نیز حضور رهبر معظم انقلاب در سرپل ذهاب بود و سرآغاز شتاب گرفتن کار‌ها و فرصت سازی‌ها بود.
به گفته وی در این زلزله ۶۷۰۰ واحد مسکونی در شهر سرپلذهاب تخریب شدند که علاوه بر بازسازی آن ها، ۳ هزار واحد آسیب پذیر دیگر نیز بازسازی می‌شوند که این خود یک فرصت سازی از دل تهدید است.
استاندار بااشاره به اینکه عملیات بازسازی در شرایطی انجام شده که چند ماه صرف اسکان اضطراری و اسکان موقت شده و دو ماه نیز شاهد بارندگی بوده ایم خاطرنشان کرد:به عبارتی این ۱۴ هزار واحد در ۷ تا ۸ ماه بازسازی شده اند که یک کار ارزنده و مصداق سرعت در کار و فرصت سازی محسوب می‌شود.
استاندار کرمانشاه افزود: حدود ۱۱۵ مسجد نیازمند تعمیر و بازسازی هستند که ۱۵ میلیارد اعتبارات دولتی برای اینکار اختصاص داده ایم.
به گفته وی برای بازسازی و تعمیر مراکز فرهنگی در مناطق زلزله زده نیز ۳۵ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان اختصاص داده ایم.      

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استان کرمانشاه سرپلذهاب بنیاد مسکن بقعه کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان

به گزارش حوره استان ها خبرگزاری تقریب،  بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران ساعت ۱۷:۴ دقیقه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر بخش سیرچ کرمان را لرزاند.

هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه خبری مخابره نشده است.
  اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کرمان از اعزام ۲ تیم امدادو نجات به منطقه کانون زلزله در سیرچ کرمان خبرداد.

رضا فلاح، با بیان اینکه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر منطقه سیرچ کرمان را در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت ۱۷:۰۴ به لرزه درآورد گفت: در پی این حادثه ۲ تیم امداد و نجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان کرمان به حالت آماده باش درآمده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله چهار وهفت دهم ریشتری درفاریاب
  • کرمان باز هم لرزید | زلزله ۴.۷ ریشتری در فاریاب
  • فاریاب کرمان لرزید
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان
  • زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند
  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم