Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک بررسي جديد نشان مي‌دهد که استفاده پزشکان از عمل سزارين براي به دنيا آوردن نوزادان در طول 15 سال گذشته در جهان تقريباً دو برابر شده است و در برخي کشورها به ميزان‌هايي «نگران‌کننده» رسيده است.
به گزارش بي‌بي‌سي يافته‌هاي اين بررسي که در ژورنال پزشکي لنست منتشر شده است، نشان مي‌دهد ميزان عمل‌هاي سزارين براي به دنيا آوردن نوزادان از حدود 16 ميليون مورد (12 درصد کل تولدها) به حدود تخميني 29.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 ميليون مورد (21 درصد) رسيده است.
کشوري که بيشترين ميزان استفاده از سزارين براي به دنيا آوردن نوزادان را دارد، جمهوري دومينيکن است که 58.1 درصد تولدها در آن با سزارين انجام مي‌شود.
اين پژوهشگران مي‌گويند بسياري از موارد استفاده از سزارين براي زايمان توجيهي ندارد.
سازمان جهاني بهداشت در همين اواخر اعلام کرد که ميزان‌هاي بالاي 15 درصد عمل سزارين در يک کشور بيش‌ازحد شمرده مي‌شود.
اين بررسي داده‌هاي به‌دست‌آمده از 169 کشور را با استفاده از آمار مربوط به سال 2015- آخرين سالي که اطلاعات در دسترس بود- تجزيه‌وتحليل کرده است.
نتايج اين بررسي نشان داد استفاده از عمل سزارين براي کمک به زايمان‌هاي مشکل در بيش از نيمي از کشورهاي جهان بيش‌ازحد لازم انجام مي‌گيرد.
به گفته پژوهشگران در کشورهاي جمهوري دومينيکن، برزيل و مصر بيش از 50 درصد زايمان‌ها با سزارين انجام مي‌شود. البته برزيل از سال 2015 سياستي را براي کاهش شمار سزارين‌هاي غير لازم به اجرا درآورده است.
همچنين تفاوت بزرگي در استفاده از سزارين در ميان کشورهاي ثروتمند و فقير يافت شد. در برخي از کشورها به‌خصوص در آفريقاي زيرصحرا اصولاً عمل سزارين حتي هنگامي که واقعاً ضرورت دارد، در دسترس نيست.
اين پژوهشگران از مراقبان بهداشتي، زنان و خانواده‌‌هايشان مي‌خواهند فقط هنگامي عمل سزارين را انتخاب کنند که دليلي پزشکي براي آن وجود داشته باشد و توصيه مي‌کنند آموزش و آگاهي‌بخشي بيشتري براي رفع نگراني‌ها درباره زايمان در اختيار قرار گيرد.
عمل سزارين مي‌تواند در مواردي جان مادر و نوزاد را نجات دهد، مثلا در هنگامي که جنين در وضعيتي غيرعادي در رحم قرار گرفته يا پيشرفت زايمان متوقف شده است.
اما در مقابل دوران بهبودي مادر پس از سزارين طولاني‌تر و پيچيده‌تر است و با توجه برش دادن رحم و جوشگاه زخمي که روي آن ايجاد مي‌شود، احتمال ايجاد عوارضي ماند خونريزي، رشد غيرطبيعي جفت، بارداري نابجا، مرده‌زايي و تولد زودرس نوزاد در بارداري‌هاي بعدي بيشتر مي‌شود. گرچه خطر بروز اين عوارض وخيم پس از سزارين کم است، اما با هر بار بعدي سزارين اين خطر افزايش مي‌يابد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند

تین نیوز

پس از گذشت بیش از یک سال از نوسانات بی سابقه قیمت در بازار گاز طبیعی اروپا، معامله گران دوباره مضطرب شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در حالی که تقاضا همچنان ملایم مانده و اروپا با بالاترین ذخایر ثبت شده از فصل گرمایش خارج شده است، بازیگران صنعت که هفته جاری در کنفرانس فلیم (Flame) در آمستردام گرد هم آمدند، شاهد ریسک های رو به صعود هستند و قیمتها هم واکنش نشان می دهند.

نگرانی ها شامل ابهامات نسبت به جریان باقی مانده صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین و افزایش تقاضا برای گاز در آسیا است. پس از سپری شدن دو زمستان ملایم متوالی، احتمال دارد زمستان آینده سردتر از حد معمول باشد که باعث افزایش مصرف خانگی می شود.

کارا مک دونالد، مدیر تامین و منشا ال ان جی و سوختهای پاک در شرکت RWE AG در این باره گفت: آیا از بحران خارج شده ایم؟ فکر می کنم خیلی زود است که بگوییم. اگر زمستان سردی داشته باشیم، امسال، سال آینده، انعطاف پذیری در بخش تقاضا، کاهش خواهد یافت.

نگرانی ها در بازار معاملات آتی خود را نشان می دهند. قراردادهای زمستان آینده، گرانترین قراردادها در منحنی هستند.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا تا حد زیادی واردات گاز طبیعی مایع از منابع دیگر از جمله آمریکا، خاورمیانه و آفریقا را جایگزین واردات گاز روسیه از طریق خط لوله کرد اما کشورهایی مانند اتریش و اسلواکی هنوز بیشتر سوخت خود را از طریق مسیر قدیمی از روسیه، تامین می کنند.

این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از مدیران شرکت گاز تی اس او اوکراین در اظهاراتی در کنفرانس فلیم، هرگونه توافقی را که اجازه می دهد گاز روسیه پس از اتمام مدت قرارداد فعلی در پایان سال ۲۰۲۴، ترانزیت شود را منتفی اعلام کرد. آندری پروکوفیف گفت: هیچ ظرفیتی در مرز مزایده نخواهد شد.

مارکو سالفرانک، رئیس قاره ای تجارت کالا اروپا در شرکت اکسپو هولدینگ گفت: در حالی که به نظر نمی رسد معامله گران به طور کامل برخی جریان ها را منتفی بدانند، چنین اظهارنظرهایی یک علامت سوال بزرگ ایجاد می کند.

ریسک های نوسان پس از این که قیمتها از رکورد مشاهده شده در اوج بحران انرژی نیمه دوم سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا کردند، دوباره افزایش یافته اند.

پاتریک دوگاس، مدیر تجارت ال ان جی در شرکت توتال انرژی در کنفرانس «فلیم» گفت: رقابت میان اروپا و آسیا برای ال ان جی، به قوت خود باقی می ماند.

واردات ال ان جی چین در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است و همزمان، نشانه هایی از افزایش تقاضا از سوی بازارهایی در تایلند و مصر هم وجود دارد. مانند اروپا، بیشتر خرید ال ان جی در آسیا، در فصل گرمایش نیمکره شمالی انجام می شود.

 سالفرانک اظهار کرد: اگر ما به بازار برای زمستان آینده نگاه کنیم، یک نرخ اضافی ریسک وجود دارد.

سایر مسائلی که توسط معامله گران در این کنفرانس ذکر شد، شامل اختلالات احتمالی در آمریکا در طول فصل توفان در سال جاری و مشکلات در تاسیسات تولید بود. مختل شدن فعالیت تاسیسات فری پورت در گلف کاست آمریکا یا نروژ که اکنون بزرگترین تامین کننده گاز اروپا است، قیمتهای اروپایی را در دو سال گذشته افزایش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گرگور پِت، تحلیلگر ارشد در شرکت یونیپر در این باره گفت: مسئله آنچه که واقعا اتفاق می افتد، نیست بلکه آن چیزی است که افراد انتظار دارند اتفاق بیافتد. این مسئله، به نوبه خود باعث افزایش قیمت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • یک اقتصاددان پاسخ داد: عاقبت نرخ تورم در 1403 و اتفاق نگران کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • دو روی سکه هوش مصنوعی در گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد