Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور در این همایش گفت: مازندران با دارا بودن ظرفیت های تولید غذا و محصولات غذایی به ساکنان بومی تعلق نداشته و نگاه ملی در تصمیم سازی درست اجرایی در عرصه تولید و صنعت غذا به این استان، ضرورت دارد.
سهل آبادی نبود پژوهش های اخطاری و دانشگاهی در زمینه غذا را یکی از مشکلات این صنعت نام برده و با بیان اینکه کشاورزان با حضور دلالان در زنجیره تولید غذا با مشکلاتی روبرو شده اند نسبت به روند تاخیر پرداخت مطالبات کشاورزان انتقاد کرد و افزود: نبود قوانین و دستورالعمل ها در بازار متلاطم، سایه امنی در عرضه و تقاضا محصول ایجاد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور تکمیل زنجیره های تولید غذا فاسد شدنی، تامین حمل و نقل متناسب با محصولات را از مشکلات پیش رو فعالان صنعت غذا در مازندران برشمرد و گفت: در کشور با تراکم تشکل های مختلف حوزه صنعتی، تولیدی غذایی روبرو بوده که باید با همدلی زمینه آموزش تجارت تولید را به دانشجویان فراهم کنیم.
مدیرکل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 70 درصد غذای مصرفی ایرانی ها خام خوری بوده و مهم ترین مشکل در بخش مصرف غذای کمتر کنترل شده است بر تولیدات غذایی کشور بصورت صنعتی به میزان تنها 30 درصد است تاکید کرد و افزود: هر جا که موضوع تولید غذای سالم مطرح می شود، سلامت غذا نیز در کنار آن مهم بوده و کارشناسان غذا و تغذیه بر مصرف شیر و لبنیات در سفره غذایی مردم ایران تاکید می کنند.
وحید مفید با اشاره به صرف هزینه های سنگین بیماری های ناشی از مصرف نادرست غذا، نمک و شکر در سفره غذایی مردم افزود: با برنامه ای هماهنگ نیازمند ساماندهی و نظارت های منسجم و برنامه دار در صنعت غذا و دارو بوده و در حال حاضر شاهد نبود نظام متمرکز از سفره تا کارخانه در کشور هستیم.
مهدی صادقی نیارکی مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت معدن و تجارت کشور نیز سهم اشتغال غذا در صنعت را حدود 15 درصد و سهم واحدهای فعال را 11 درصد دانست و بیان اینکه صنایع غذایی مازندران رتبه ششم کشور را داراست گفت: شش ماه نخست امسال با وجود افزایش نامتوازن ارز شاهد افزایش 50 درصدی وزن صادرات محصولات غذایی بوده ایم.
خاتمی رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران هم با اشاره به فعالیت 500 واحد صنایع غذایی در سال های گذشته گفت: این تعداد هم اکنون به 80 واحد فعال در این استان رسیده و حمایت از تولید کنندگان و نیز توجه به زیرساخت های حوزه حمل و نقل این صنعت مازندران موجب رهایی از گرسنگی و تکمیل زنجیره غذایی در استان می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش نظارت فرآیند تولید دانشگاه علوم کشاورزی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «مصطفی رجبی مشهدی» در گردهمایی مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو به ناترازی صنعت برق در ٣ بخش مالی، سوخت و تولید و مصرف برق اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم عملکرد بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی رشد شتابان مصرف (٥.٧ درصد در سال گذشته) را از دیگر چالش‌های صنعت برق بیان کرد که با توجه به رشد یک تا ٢ درصدی مصرف در کشور‌های توسعه یافته، نیازمند تدبیر است.

به گفته سخنگوی صنعت برق، بخشی از رشد مصرف برق نامتعارف است که به پدیده‌های نوظهوری مانند ماینر‌های غیرمجاز یا استفاده از کولر‌های گازی در مناطق عادی اختصاص دارد.

کشف  ٨٠٠ مگاوات رمز ارز غیرمجاز

مدیرعامل شرکت توانیر از کاهش فعالیت تولید‌کنندگان مجاز رمز ارز از حدود ٣٥٠ مگاوات به کمتر از ٥٠ مگاوات خبر داد که به دلیل عدم بازدارندگی، راهکار‌های قبلی مربوط به استخراج غیرمجاز است.

وی ادامه داد: تاکنون ٨٠٠ مگاوات ماینر غیرمجاز کشف شده است.

رجبی مشهدی ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌ سرمایشی در کشور را معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت بیان کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد در کشور ما مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق در این حوزه حاکم نیست.

وی با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کولر‌های گازی در مناطق عادی و معتدل که ٨٠ درصد مناطق کشور را شامل می‌شود، افزود: توان صنعت برق در این عرصه به ابزار‌های فنی و اجرایی محدود می‌شود و بدون بهره‌گیری از ظرفیت حوزه حقوقی، امکان جلوگیری از مصارف بی‌رویه یا اجرای طرح‌هایی مانند توسعه خطوط برق وجود ندارد، بنابراین درخواست دارم واحد‌های حقوقی صنعت برق وارد میدان شوند و کارشناسان این حوزه در تمامی موضوعات مبتلا به صنعت برق ورود کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر، مستندسازی اقدامات را از ملزومات کار در بخش حقوقی بیان کرد که باید طی زمان بندی مشخص، مستندسازی اراضی و اسناد صنعت برق به انجام برسد.

دیگر خبرها

  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است