Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:29:25 GMT

عملیات اجرایی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۴۲۵۶۰

عملیات اجرایی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - عملیات اجرایی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش درشرق گلستان باحضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و برخی مدیران گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که روز شنبه برگزار شد، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در سخنانی اعتبار مرحله نخست احداث بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش را 50 میلیارد ریال از محل ماده 37 اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم گلمکانی گفت: مرحله دوم و تکمیل این بیمارستان که با زیربنای تقریبی 11 هزار متر مربع احداث می شود، به 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در سال های آینده بتدریج تامین و تخصیص می یابد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد و تلقین روحیه شکست و ناامیدی دربین اقشار جامعه، افزود: برخلاف این تلاش ها، اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی و این منطقه با روحیه ای بالا و با نشاط و امید در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
گلمکانی با تاکید برضرورت حفظ این روحیه در خنثی کردن توطئه های دشمنان، اضافه کرد: درسایه تلاش دولت تدبیر و امید و در حالی که در شرایط سخت قرار داشتیم، طرح تحول نظام سلامت اجرا شد.
وی تصریح کرد: امروز با وجود اینکه برخی کمبودها در پرداخت حقوق پرسنل مجموعه وزارت بهداشت وجود دارد اما خدمت رسانی عمومی حوزه سلامت همچنان ادامه دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با قدرانی از 'حاج غلام خسروی' خیر اهدا کننده سه هکتار زمین برای احداث بیمارستان گالیکش، گفت: دولت و وزارت بهداشت برای احداث مراکز درمانی و بهداشتی به مشارکت خیرین و نیکوکاران نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، استاندار گلستان نیز دراین مراسم گفت: در اجرای طرح های عمرانی و خدماتی صرفا اتکا به اعتبارات استانی مدنظر نیست بلکه استفاده از اعتبارات ملی، ظرفیت خیرین و نیکوکاران و نیز بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار دارد.
سیدمناف هاشمی افزود: بر این اساس در یک سال گذشته حدود 20 هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بخش های صنعت، معدن، تجارت و گردشگری گلستان سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در دو شهرستان مراوه تپه و گالیکش از سوی بنیاد مستضعفان و اعتبارات دولتی بیمارستان درحال احداث است که تلاش می کنیم تا پایان دولت یازدهم در دو شهر گمیشان و رامیان نیز بیمارستان احداث شود.
هاشمی تصریح کرد: دولت توجه ویژه ای به حوزه سلامت دارد و اعتبارات خوبی نیز دراین حوزه و اجرای طرح تحول سلامت به استان گلستان تخصیص یافته است.
استاندار گلستان همچنین به زندگی مسالمت آمیز همراه با وحدت اقوام و مذاهب ساکن در این استان اشاره کرد و گفت: دشمن فکر می کند با تحریم ها می تواند بین مسئولان و مردم فاصله ایجاد کند اما این اقدامات آنان، سبب تحکیم وحدت بیشتر ما می شود.
وی افزود: درسایه وحدت و حضور درصحنه ملت است که رییس جمهوری ما مقتدرانه و با عزت در سازمان ملل از حقوق ملت دفاع می کند و سپاه عزیز ما نیز مواضع تروریست ها را در نزدیکی مقر آمریکایی ها با موشک می زند.
هاشمی اضافه کرد: بدون تردید تحریم های دشمن سختی هایی را برای ملت ما ایجاد کرده اما در آینده ای نزدیک از سختی ها عبور می کنیم.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/7481/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان گاليكش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۴۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد

شهنام عرشی؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن پنوموکوک و روتاویرس پس از گذشت ۱۰ سال از تصویب به زودی در سبد واکسیناسیون ملی کشور قرار خواهند گرفت.  

وی بیان کرد: تزریق واکسن  پنوموکوک در۷ استان و واکسیناسیون روتاویروس در دو استان به صورت آزمایشی تحت قالب سبد واکسیناسیون ملی به کودکان تزریق خواهند شد.  

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق واکسن پنوموکوک از مرگ سالانه ۱۵۰۰ کودک پیشگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: تزریق واکسن روتاویروس مانع از بستری شدن سالیانه ۱۰ هزار کودک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور خواهد شد.

وی افزود: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، خوشبختانه از اواخر سال گذشته با تامین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: هم‌اکنون چند شرکت داخلی واکسن روتاویروس را تولید می‌کنند؛ اما هنوز واکسن پنوموکوک در ایران تولید نمی‌شود و این واکسن وارداتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ارتقای تخت‌های بیمارستانی هرمزگان در دستور کار دولت
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد